Τη “μερίδα του λέοντος” στην αγορά των smartphones απέσπασαν, το 1ο τρίμηνο, οι συσκευές με οθόνη άνω των 5’’

Έρευνες - Μελέτες

14 Μαΐου 2014



Αλματώδη ανάπτυξη, η οποία το 1ο τρίμηνο του 2014 μεταφράστηκε ποσοστιαία σε 369% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, καταγράφουν τα smartphones με οθόνη άνω των 5 ιντσών. Ως αποτέλεσμα, ένα στα τρία “έξυπνα” κινητά (ποσοστό 34%), που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά τους πρώτους τρεις μήνες του 2014, ανήκε στην παραπάνω προϊοντική κατηγορία (Γράφημα 1). Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της Canalys, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, η δημοτικότητα των smartphones με οθόνη άνω των 5 ιντσών ήταν ακόμη μεγαλύτερη στην αγορά της Κίνας, όπου οι πωλήσεις τους αντιπροσώπευαν το 39% του συνόλου, και ακόμη ισχυρότερη στην περιοχή Ασίας - Ειρηνικού, όπου το σχετικό  ποσοστό ήταν 43%.



Το συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς των smartphones, σύμφωνα με την ανάλυση της Canalys, κυριαρχείται από τη Samsung, η οποία το 1ο τρίμηνο του 2014 είχε μερίδιο 44% στην αγορά των “έξυπνων κινητών” με οθόνη άνω των 5". Μάλιστα, το μερίδιο αυτό διευρύνεται στο 53% σε ό,τι αφορά τα smartphones με οθόνη μεγαλύτερη των 5,5 ιντσών.
Την ίδια στιγμή, πάντως, οι αναλυτές της εταιρείας διαπιστώνουν ότι και μία σειρά άλλων κατασκευαστών, όπως οι Lenovo, Huawei, LG και Sony, πέτυχαν σημαντικούς όγκους πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών.
Οι ίδιοι εκτιμούν δε ότι η απουσία της Apple από τη συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών δεν μπορεί να συνεχιστεί, παρατηρώντας ότι η αμερικανική εταιρεία χρειάζεται μια “ναυαρχίδα” με μεγάλη οθόνη, προκειμένου να παραμείνει “ενεργή” στο παιχνίδι του παγκόσμιου ανταγωνισμού.

Υποχώρηση πωλήσεων
Τα στοιχεία της Canalys δείχνουν ότι συνολικά το 1ο τρίμηνο του 2014 στην παγκόσμια αγορά διατέθηκαν 279,4 εκατομμύρια smartphones, που συνιστά μια αύξηση πωλήσεων κατά 29,3% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Πάντως, η συγκεκριμένη επίδοση της αγοράς των smartphones συνιστά μικρή υποχώρηση, της τάξης του 5%, σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2013 (σ. παραδοσιακά το τελευταίο τρίμηνο του έτους η αγορά καταγράφει καλύτερες πωλήσεις, δεδομένης της εορταστικής περιόδου).

Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, η Canalys εκτιμά ότι από το σύνολο των “έξυπνων” κινητών, που διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά το 81% “έτρεχε” σε Android, με το iOS και το Windows Phone να αντιπροσωπεύουν το 16% και 3% αντίστοιχα.
Η Samsung παρέμεινε ο ηγέτης της διεθνούς αγοράς, με μερίδιο 31%, ακολουθούμενη από την Apple με 16%. Όπως υπογραμμίζει η Canalys, οι μισοί από τους κατασκευαστές, που απαρτίζουν την κορυφαία δεκάδα στον κόσμο, έλκουν την καταγωγή τους από την Κίνα (Huawei, που κατάλαβε την τρίτη θέση, Lenovo (τέταρτη), Xiaomi (έκτη), Yulong (όγδοη) και ZTE (ένατη).
Η Κίνα, άλλωστε, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, ήταν και η μεγαλύτερη αγορά διεθνώς για τα smartphones το 1ο τρίμηνο του 2014, συγκεντρώνοντας ποσοστό 35% των παγκόσμιων πωλήσεων, αν και η σχετική αγορά ήταν μειωμένη κατά 3%, με τις ΗΠΑ να αρκούνται σε ένα ποσοστό 12%.
Οι αναλυτές της Canalys εκτιμούν ότι το 4G θα είναι αυτό που θα προσφέρει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στην κινεζική αγορά των smartphones.



Νατάσα Φραγκούλη

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ