Παραμένει το θετικό momentum για τα tablets: Αυξημένες κατά 19% οι πωλήσεις το 1ο τρίμηνο του 2014 - Στο 66% το μερίδιο του Android

Έρευνες - Μελέτες

29 Απριλίου 2014



Ανοδικό συνεχίζει να είναι το momentum για τις πωλήσεις tablets στην παγκόσμια αγορά, καθώς το 1ο τρίμηνο του 2014 ο αριθμός των συσκευών, που διατέθηκαν διεθνώς, ενισχύθηκε κατά 19,25%. Συγκεκριμένα, η αγορά των tablets διαμορφώθηκε το εξεταζόμενο διάστημα σε 57,6 εκατ. συσκευές έναντι 48,3 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ήτοι 9,3 εκατ. τεμάχια περισσότερα από το 1ο τρίμηνο του περασμένου έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Strategy Analytics, σε ό,τι αφορά στα λειτουργικά συστήματα, το Android και το iOS κυριάρχησαν στην αγορά τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους.



Συγκεκριμένα, το λειτουργικό Android κράτησε τα σκήπτρα στις παγκόσμιες πωλήσεις tablets και το 1ο τρίμηνο του 2014, πετυχαίνοντας μάλιστα σημαντική βελτίωση των πωλήσεων σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Εντός του 1ου τριμήνου του 2014 διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 37,9 εκατομμύρια συσκευές, που έτρεχαν σε λειτουργικό Android, από 25,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το δε μερίδιο αγοράς του λειτουργικού Android διαμορφώθηκε τους τρεις πρώτους μήνες του 2014 σε 65,8% από 53% το 1ο τρίμηνο του 2013, αντιπροσωπεύοντας πλέον ποσοστό μεγαλύτερο από τα 2/3 της συνολικής αγοράς.

Στον αντίποδα, το λειτουργικό iOS ακολούθησε πτωτική τροχιά την εξεταζόμενη περίοδο, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο ποσοστών, κινούμενο σε ποσοστά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.  Έτσι, το 1ο τρίμηνο του 2014 στην παγκόσμια αγορά κυκλοφόρησαν 16,4 εκατομμύρια iPads, από περίπου 19 εκατομμύρια τους τρεις πρώτους μήνες του περασμένου έτους. Το ποσοστό του λειτουργικού iOS στη διεθνή αγορά των tablets διαμορφώθηκε σε 28,4% από 40,3% το 1ο τρίμηνο του 2013.

Η διεθνής αγορά των tablets το πρώτο τρίμηνο του 2014

 

Ο τρίτος πόλος
Ο τρίτος πόλος της παγκόσμιας αγοράς λειτουργικών συστημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Strategy Analytics, παραμένει η Microsoft, που διαφύλαξε - το 1ο τρίμηνο του 2014 - τα μερίδια αγοράς της σε επίπεδα αντίστοιχα με αυτά που είχε το αντίστοιχο διάστημα του 2013, αν και ως απόλυτο μέγεθος, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν. Αναλυτικά, το λειτουργικό των Windows εμφάνισε το 1ο τρίμηνο του 2014 μερίδιο αγοράς 5,8%, ακριβώς ίδιο με ένα χρόνο νωρίτερα. Σε επίπεδο πωλήσεων, αυτές ενισχύθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα στα 3,4 εκατ. συσκευές από 2,8 εκατ. τεμάχια τους τρεις πρώτους μήνες του 2014.

Ελληνική αγορά
Τα tablets αποκτούν και στην Ελλάδα κρίσιμη μάζα, ικανή να φέρει διαφοροποιήσεις στην ίδια τη δομή της αγοράς των συσκευών. Το 2013 τα tablets κατέγραψαν εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 260%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα, η αγορά των tablets, σύμφωνα με έρευνα της GfK, ανήλθε στην Ελλάδα σε 430.000 από 120.000 το 2012, αγγίζοντας σε αξία τα 93 εκατ. ευρώ. Ο δε συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι - και μάλιστα με διαφορά - ο ταχύτερος στην εγχώρια αγορά των συσκευών. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, το ανοδικό σερί των tablets δεν αποτελεί περαστική μόδα, αφού και για φέτος, οι αναλυτές προσβλέπουν σε αύξηση της αγοράς κατά 50%.

Νατάσα Φραγκούλη

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ