Έρευνες - Μελέτες

6 στα 10 tablets “τρέχουν” σε λειτουργικό Android, σύμφωνα με στοιχεία της Garner

tabletnew2013_s


Αδιαφιλονίκητη κυριαρχία του Android, καθώς 6 στις 10 συσκευές “έτρεχαν” με το συγκεκριμένο λειτουργικό, διαπιστώνει η εταιρεία ερευνών Gartner σε έκθεση της για τις πωλήσεις της παγκόσμιας αγοράς tablets το 2013. Εξίσου, αναμφισβήτητη, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, είναι και η πρωτοκαθεδρία της Apple στην αγορά των tablets, καθώς η αμερικανική εταιρεία κατέγραψε μερίδιο 36%, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 52,8% σε σχέση με το 2012, υπερβαίνοντας τα 70,4 εκατ. τεμάχια ipads, από 61,6 εκατ. το 2012. 




Από τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Gartner, προκύπτει ότι η διεθνής αγορά των tablets ενισχύθηκε κατά 68% το 2013, με τις πωλήσεις να φθάνουν τα 195,4 εκατ. συσκευές από 116,3 εκατ. τεμάχια το 2012, με τον Roberta Cozza, εκ μέρους της Gartner, να σχολιάζει ότι "το 2013, τα tablets έγιναν ένα mainstream φαινόμενο, χάρη στην τεράστια ποικιλία Android-based συσκευών, οι οποίες αφενός είναι εντός προϋπολογισμού για το μέσο καταναλωτή, αφετέρου παρέχουν επαρκείς επιδόσεις ”.

Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά στα λειτουργικά συστήματα, το 2013 διατέθηκαν στην αγορά 121 εκατ. συσκευές, βασισμένες σε Android, αριθμός που αντιστοιχεί σε ποσοστό 61,9% της παγκόσμιας αγοράς από 45,8% που ήταν το μερίδιο του εν λόγω λειτουργικού το 2012. Στον αντίποδα και παρά την άνοδο των πωλήσεων της Apple, το μερίδιο του iOS μειώθηκε στο 36% το 2013 και αντιστοιχούσε σε 70,4 εκατ. συσκευές από 52,8% το 2012.
Σημαντικές επιδόσεις κατέγραψαν και τα Windows tablets, των οποίων η δημοτικότητα, ωστόσο, παραμένει περιορισμένη. Συγκεκριμένα, στη διεθνή αγορά διατέθηκαν το 2013 4,031 εκατ. Windows tablets, που αντιστοιχεί σε μερίδιο 2,1% έναντι 1,162 εκατ. συσκευών το 2012 (πίνακας 1). 

Η μάχη των κατασκευαστών 
Στη δεύτερη θέση της λίστας με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές tablets το 2013, πίσω από την Apple βρέθηκε η Samsung, με πωλήσεις 37,4 εκατ. tablets και μερίδιο αγοράς 19,1% από 8,583 εκατ. συσκευές το 2012 και μερίδιο αγοράς 7,4%. Από τα στοιχεία της Garner είναι προφανές ότι Apple και Samsung ελέγχουν περισσότερο από το ήμισυ της παγκόσμιας αγοράς tablets, συγκεντρώνοντας αθροιστικά μερίδιο 55%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η ASUS με πωλήσεις 11 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 5,6%, ακολουθούμενη από την Amazon και τη Lenovo (πίνακας 2).
Σε επίπεδο γεωγραφικής κατανομής, σύμφωνα με τα στοιχεία της Gartner, οι αναδυόμενες αγορές έδωσαν και πάλι δυναμικό “παρών”, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων 145% το 2013 σε σχέση με το 2012, ενώ στις αναπτυγμένες αγορές ο αντίστοιχος ρυθμός ήταν 31%. 



Νατάσα Φραγκούλη