Έρευνες - Μελέτες

Τα tablets δίνουν “πνοή” στην εγχώρια αγορά συσκευών - Mε 260% “έτρεξαν” οι πωλήσεις το 2013 - Εκτίμηση για άνοδο 50% φέτος

tabletnew2013_s



Κρίσιμη μάζα, ικανή να φέρει διαφοροποιήσεις στην ίδια τη δομή της αγοράς των συσκευών, αποκτούν –και - στην Ελλάδα τα tablets, καταγράφοντας το 2013 εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 260% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα, η αγορά των tablets στην Ελλάδα ανήλθε το 2013 σε 430.000 από 120.000 το 2012, αγγίζοντας σε αξία τα €93 εκατ. Ο δε συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης είναι - και μάλιστα με διαφορά - ο ταχύτερος στην εγχώρια αγορά των συσκευών. Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, το ανοδικό σερί των tablets δεν αποτελεί περαστική μόδα, αφού και για φέτος, οι αναλυτές προσβλέπουν σε αύξηση της αγοράς κατά 50%.



Τα στοιχεία της GfK επιβεβαιώνουν τη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τις πιο φθηνές συσκευές, αφού το 66% των tablets, που πωλήθηκαν στην αγορά το 2013, ήταν σε τιμή κάτω από €200, 31% κάτω από €100, ενώ το 26% των συσκευών ήταν στην τιμή των €200 - €500. Σύμφωνα με ανάλυση της GfK Hellas, η οποία δημοσιοποίησε χθες τα στοιχεία των πωλήσεων “σε μία περίοδο, που οι Έλληνες καταναλωτές δοκιμάζονται από το οικονομικό κλίμα και προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα εισοδηματικά δεδομένα, η συγκεκριμένη κατηγορία κλήθηκε να καλύψει τις ανάγκες τους για επικοινωνία, ψυχαγωγία, ενημέρωση, αποδοτικότητα και status” .

Οι αναλυτές της GfK Hellas σχολιάζουν ότι, σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, έχει αλλάξει η δομή του ανταγωνισμού, η μέση τιμή της κατηγορίας και η τάση των προϊοντικών χαρακτηριστικών. Προς επίρρωσιν αυτού αναφέρουν, για παράδειγμα, ότι το Δεκέμβριο του 2012, για πρώτη φορά οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10.000 τεμάχια, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί ενδεικτικό δώρο Χριστουγέννων και αλλάζοντας έτσι τη ροή της κατηγορίας. Την αλματώδη ανάπτυξη της νεόκοπης - για την Ελλάδα - αγοράς επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το Δεκέμβριο του 2013 οι πωλήσεις υπερέβησαν τις 126.000 τεμάχια, κάνοντας σαφέστατη τη δυναμική του τομέα. Οι αλλαγές, που συνοδεύουν την εκρηκτική άνοδο των tablets στην Ελλάδα, δεν θα μπορούσαν να διαφύγουν της προσοχής των λιανεμπόρων και των κατασκευαστών, οι οποίοι ήδη επιχειρούν να προσαρμοστούν - και να επωφεληθούν - από τα νέα δεδομένα της αγοράς.

Ανακατατάξεις
Σύμφωνα με την GfK, ήδη ο ολιγοπωλιακός χαρακτήρας της αγοράς το περασμένο έτος έδωσε τη θέση του φέτος σε μια πληθώρα brands, με περισσότερες από 10 εξ αυτών να καταλαμβάνουν μερίδιο άνω του 3%.

Η πρωτοκαθεδρία των tablets με οθόνη των 10’’ ιντσών αντικαταστάθηκε από τις 7’ ίντσες, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να αποτελεί τα 2/3 των πωλήσεων. Παράλληλα, οι συσκευές με ενσωματωμένο 3G/4G περιορίστηκαν στο 20% της αγοράς, χάνοντας έδαφος από τις πιο οικονομικές Wi-Fi συσκευές. 

“Η αποτύπωση των μεριδίων αγοράς, η εξέλιξη των τιμών, των καναλιών διανομής και των προϊοντικών χαρακτηριστικών είναι εξαιρετικά σημαντική για τη χάραξη στρατηγικής των διαφόρων stakeholders” , σχολιάζουν οι αναλυτές της GfK. Πλέον, το ενδιαφέρον της αγοράς εστιάζεται στην κατανόηση των αναγκών, που καλύπτονται από τα tablets και των κινήτρων που επηρεάζουν την επιλογή. “Με δεδομένο ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν σημαντικές διαφορές από άλλους λαούς αναλυτές, κατασκευαστές και λιανεμπόριο έχουν πλέον επιδοθεί σε ένα αγώνα δρόμο, προκειμένου να αποκωδικοποιήσουν ποιες είναι οι βασικές χρήσεις των συσκευών, ποιο είναι το ανερχόμενο προφίλ των Ελλήνων χρηστών tablets, με τι  κριτήρια επιλογής καταλήγουν στην τελική αγορά και ποια είναι η βαρύτητα του καθενός”, αναφέρει η GfK.   

Διεθνώς
Σε διεθνές επίπεδο, η παγκόσμια χρήση του tablet internet παραμένει σήμερα χαμηλή και αντιστοιχεί σε κάτι λιγότερο από 5% σε σύγκριση με 19,1% μέσω mobile και 76,1% μέσω PC (New StatCounter Data Dec 2013). Σύμφωνα με στοιχεία της GfK για το 2014, ένας στους τέσσερις χρήστες smartphone χρησιμοποιούν και tablet, ενώ σύμφωνα με το ComScore, δύο στους τρεις μπαίνουν σε social networks, επτά στους δέκα παίζουν παιχνίδια, ένας στους τέσσερις πληρώνει, για να δει βίντεο, το 50% ακούει μουσική και το 39% αγοράζει προϊόντα online μέσω της ταμπλέτα τους.

Νατάσα Φραγκούλη