Αυξάνεται το ποσοστό των Ελλήνων που συνδέονται στο ίντερνετ μέσω tablet και smartphone - Έρευνα της Focus Bari

Έρευνες - Μελέτες

13 Φεβρουαρίου 2014



Στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς tablets και smartphones, με σταδιακή υποχώρηση της δημοτικότητας των σταθερών υπολογιστών και των laptops, διαπιστώνει έρευνα της Focus Bari. Ενδεικτικό, του ότι και η Έλληνες χρήστες ακολουθούν πιστά τη διεθνή αυτή τάση, είναι το γεγονός ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου, ως μέσου για πλοήγηση στο διαδίκτυο από το σπίτι, αυξήθηκε το Δεκέμβριο του 2013 στο 39% από το 33% το Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου. Η δε χρήση tablet/iPad για περιήγηση στο διαδίκτυο έφτασε στο 9% το Δεκέμβριο του 2013 από 8% το Σεπτέμβριο και 6% τον Ιούνιο του 2013.Μάλιστα, η έρευνα καταγράφει ένα ισχυρό καταναλωτικό ρεύμα προς τα tablets, καθώς 197.000 άτομα (103.000 άνδρες και 93.000 γυναίκες) δηλώνουν πως σκοπεύουν να αγοράσουν tablet τον επόμενο χρόνο.



Με τις τιμές τόσο στα smartphones όσο και στα tablets να βαίνουν μειούμενες, την ίδια στιγμή που η αναβάθμιση των τεχνολογικών τους χαρακτηριστικών συνεχίζεται, η κατηγορία των tablets δείχνει να έχει ένα εξαιρετικό momentum και για την ελληνική αγορά, σε βάρος των σταθερών υπολογιστών και των laptops. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, το Δεκέμβριο του 2013 η χρήση του laptop για σύνδεση στο διαδίκτυο έπεσε στο 61% από το 74% τον Ιούνιο και 63% το Σεπτέμβριο, ενώ η χρήση σταθερού υπολογιστή κατήλθε στο 52% το Δεκέμβριο από 53% το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η γενική χρήση tablet/ipad αυξήθηκε κατά 0,4%, στο 6,3% το Δεκέμβριο από 5,9% το Σεπτέμβριο και 4,5% τον Ιούνιο.

Σταθερή η διείσδυση
Πάντως, παρά τη συνεχή εξοικείωση του Έλληνα με το διαδίκτυο, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το Δεκέμβριο του 2013 η διείσδυση του ίντερνετ παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με αυτά του Σεπτεμβρίου και συγκεκριμένα στο 73% (77% στους άνδρες και 68% στις γυναίκες), με την καθημερινή μέση διάρκεια σύνδεσης να ανέρχεται σε 2,1 ώρες.

Στον αντίποδα, εξαιρετικά δημοφιλείς παραμένουν οι online αγορές, οι οποίες έφθασαν στο 21% το Δεκέμβριο του 2013 από 20% το Σεπτέμβριο. Τους τελευταίους έξι μήνες, κάθε χρήστης πραγματοποίησε 5,2 αγορές online, ξοδεύοντας €354 κατά μέσο όρο.

Δημοφιλή παραμένουν για τους χρήστες του διαδικτύου τα social media, καθώς τα 2/3 αυτών επισκέπτονται πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης 5,7 ημέρες την εβδομάδα κατά μέσο όρο. Η πλειοψηφία των χρηστών έχει Facebook (48%) και ακολουθεί το Youtube με 8%, το Twitter με 7%, το google με 5% και το Linkedin με 2%. Οι φίλοι, που έχει ο κάθε χρήστης στο Facebook, είναι περίπου 324 κατά μέσο όρο, ενώ στο Twitter 141.

Ο αριθμός εκείνων που παρακολουθούν web tv αυξήθηκε από το 15% στο 16% το Δεκέμβριο, ενώ οι ακροατές διαδικτυακού ραδιοφώνου μειώθηκαν στο 33% από το 34%.

Η έρευνα διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-70, στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, λοιπής Ηπειρωτικής Ελλάδας και Κρήτης.


Πίνακας 1. Συσκευές  με τις οποίες συνδέονται στο Internet από το σπίτι

Νατάσα Φραγκούλη

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ