Έρευνες - Μελέτες

Υπερσυνδεδεμένοι οι Ευρωπαίοι: 6 στους 10 κατόχους tablet και 4 στους 10 χρήστες smartphone βλέπουν ταινίες από τις συσκευές τους

tabletnew2013_s



Ως εργαλείο για το download ή την on line παρακολούθηση ταινιών χρησιμοποιούν το smartphone τους 4 στους 10 χρήστες έξυπνων κινητών, ενώ αντίστοιχη χρήση κάνουν 7 στους 10 κατόχους tablets. Σύμφωνα με νέα μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 70% των Ευρωπαίων κάνουν download ή παρακολουθούν ταινίες μέσω συνεχούς ροής, δωρεάν, νόμιμα ή παράνομα, λόγω κόστους και έλλειψης εναλλακτικών (σσ η πλησιέστερη αίθουσα κινηματογράφου απέχει από την κατοικία τους ή η επιλογή των ταινιών είναι περιορισμένη).

Όπως διαπιστώνει η μελέτη, η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες και βασίζεται δείγμα 5.000 ατόμων, η ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της αν αξιοποιήσει τις προσοδοφόρες πλατφόρμες του διαδικτύου για ευρύτερη διάθεση των ταινιών της, προσεγγίζοντας έτσι νέες κατηγορίες κοινού.



Η ίδια μελέτη συμπεραίνει ότι το 68% των ερωτηθέντων κάνουν δωρεάν download ταινιών, ενώ το 55% βλέπει ταινίες μέσω μετάδοσης συνεχούς ροής στον υπολογιστή ή σε άλλη συσκευή χειρός. Όσοι κάνουν download ταινιών δωρεάν είναι συνήθως νέοι, μορφωμένοι και κάτοικοι αστικών περιοχών, άνθρωποι που τους αρέσει ο κινηματογράφος και ενδιαφέρονται για διάφορα είδη ταινιών, αλλά τους απασχολεί το κόστος και η περιορισμένη επιλογή των νόμιμα προσφερόμενων ταινιών.

Από τη μελέτη προκύπτει, εξάλλου, ότι το 14% των ερωτηθέντων δεν έχουν πρόσβαση σε κινηματογράφο σε απόσταση μικρότερη των 30 λεπτών από το σπίτι τους, ποσοστό που φτάνει το 37% στη Ρουμανία, το 27% στη Λιθουανία και το 16% στην Κροατία.

Συνολικά, το 97% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι παρακολουθεί  ταινίες τουλάχιστον περιστασιακά,

Υπερσυνδεδεμένοι
Η μελέτη κατατάσσει τους θεατές ταινιών σε πέντε ομάδες: “υπερσυνδεδεμένοι και παθιασμένοι με το σινεμά”, “βιαστικοί και ανεξάρτητοι θεατές επιλεγμένων ταινιών”, “λάτρεις των εισπρακτικών επιτυχιών”, “περιστασιακοί θεατές επιτυχιών” και “αδιάφοροι για το σινεμά”.

Οι υπερσυνδεδεμένοι και παθιασμένοι με το σινεμά (24% των Eυρωπαίων θεατών) ανήκουν συνήθως στη γενιά της ψηφιακής εποχής και είναι κυρίως άντρες και νεαροί ενήλικες.

Ζουν κυρίως σε αστικές περιοχές, ασχολούνται πολύ με τα μέσα ενημέρωσης και τον πολιτισμό και είναι πολύ καλά εξοπλισμένοι όσον αφορά τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας.

Δημιουργική Ευρώπη
“Η μελέτη επιβεβαιώνει ότι η ευρωπαϊκή κινηματογραφική βιομηχανία δεν εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητές της για να προσεγγίσει νέες κατηγορίες κοινού ή για να κεφαλαιοποιήσει τις διασυνοριακές συμπράξεις. Ενθαρρύνουμε τους δημιουργούς να εκμεταλλευτούν στον μέγιστο βαθμό τη χρηματοδότηση που παρέχει η «Δημιουργική Ευρώπη», το νέο πρόγραμμα της ΕΕ για τους τομείς του πολιτισμού και της δημιουργίας, και ιδίως το υποπρόγραμμα MEDIA” ανέφερε χθες η Ευρωπαία Επίτροπος, αρμόδια για θέματα Εκπαίδευσης, Πολιτισμού, Νεολαίας και Πολυγλωσσίας, κ. Ανδρούλλα Βασιλείου.

Το πρόγραμμα “Δημιουργική Ευρώπη” ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου με προϋπολογισμό 1,46 δισ. ευρώ για την επόμενη επταετία.

Νατάσα Φραγκούλη

© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2014