Έρευνες - Μελέτες

Παγκόσμια πρωτιά της Ευρώπης στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού

peoplenew123

Παγκόσμια κυρίαρχος στον τομέα της εκπαίδευσης και της παροχής των κατάλληλων δεξιοτήτων στον γενικό πληθυσμό αναδεικνύεται η Ευρώπη, η οποία συμμετέχει με επτά χώρες στη διεθνή κατάταξη των κρατών, που αξιοποιούν τα μέγιστα το ανθρώπινο δυναμικό τους.

Συγκεκριμένα, σε διεθνές επίπεδο, την υψηλότερη βαθμολογία συγκεντρώνει η Φινλανδία, με τη Νορβηγία να βρίσκεται στη δεύτερη θέση και την Ελβετία στην τρίτη. Η Φινλανδία κατέχει την παγκόσμια πρωτιά στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, συγκεντρώνοντας υψηλή βαθμολογία σε – σχεδόν - όλους τους επιμέρους τομείς της εκπαίδευσης, της παροχής δεξιοτήτων και της πρακτικής άσκησης των πτυχιούχων, αλλά και όλων των λοιπών ηλικιακών κατηγοριών. Μάλιστα, η χώρα αναδεικνύεται η καλύτερη στον κόσμο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε ό,τι αφορά στον αλφαβητισμό των νέων ανθρώπων, καθώς και στην ικανότητα των επιχειρήσεων να βρουν εργαζόμενους με τις κατάλληλες δεξιότητες.

Επτά στις δέκα χώρες, που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία – παγκοσμίως - όσον αφορά το επίπεδο εκπαίδευσης και την εξασφάλιση των κατάλληλων δεξιοτήτων στο ανθρώπινο δυναμικό, προέρχονται από την ΕυρώπηΟ Καναδάς και η Ιαπωνία μοιράζονται, αντίστοιχα, την τέταρτη και την πέμπτη θέση μεταξύ των χωρών, που διακρίνονται για τις δεξιότητες και το επίπεδο εκπαίδευσης του ανθρώπινου δυναμικού. Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από το Human Capital Report, που δημοσιοποίησε για το 2015 το World Economic Forum και προκύπτουν από την ενδελεχή εξέταση μιας σειράς παραγόντων, που σχετίζονται με το επίπεδο εκπαίδευσης και τις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού σε 124 χώρες ανά τον κόσμο. Την έκτη, έβδομη και όγδοη θέση της σχετικής κατάταξης καταλαμβάνουν, αντίστοιχα, άλλα τρία ευρωπαϊκά κράτη και συγκεκριμένα η Σουηδία, η Δανία και η Ολλανδία. Τη δεκάδα συμπληρώνουν η Νέα Ζηλανδία στην ένατη θέση και το Βέλγιο στη δέκατη.



Επιμέρους επιδόσεις
Το σχετικό report του World Economic Forum αναλύει τις επιδόσεις των επιμέρους περιοχών των πλανήτη, αξιολογώντας επιμέρους παράγοντες οι οποίοι σχετίζονται με το επίπεδο εκπαίδευσης και δεξιοτήτων, που εξασφαλίζουν στο ανθρώπινο δυναμικό τους. Για παράδειγμα, στην περιοχή της Ασίας, η Ιαπωνία είναι η χώρα με τις καλύτερες επιδόσεις στην παροχή δεξιοτήτων στην ηλικιακή ομάδα των +65. Από την πλευρά της, η Νέα Ζηλανδία είναι χώρα με τη χαμηλότερη ανεργία μεταξύ των νέων στην περιοχή της Ασίας, καθώς το σχετικό ποσοστό είναι κάτω του 5%, αλλά και το υψηλότερο ποσοστό (90%) εργαζομένων, που απασχολούνται σε θέσεις εργασίας, οι οποίες απαιτούν υψηλής εξειδίκευσης δεξιότητες. Η Λατινική Αμερική είναι η περιοχή του πλανήτη που  συγκεντρώνει υψηλή βαθμολογία - σε σχέση με την Ασία - στην εκπαίδευση των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων, αλλά υστερεί στην εξασφάλιση υψηλών δεξιοτήτων στους νέους. Η περιοχή της Υποσαχάριας Αφρικής εμφανίζει τη χαμηλότερη παγκόσμια βαθμολογία στην παροχή εκπαίδευσης και δεξιοτήτων στο ανθρώπινο δυναμικό, αν και - όπως παρατηρεί η έκθεση - η κατάσταση στο Μαυρίκιο, τη Γκάνα και τη Ζάμπια έχει σημειώσει βελτίωση τα τελευταία χρόνια.