Έρευνες - Μελέτες

Τριπλασιάστηκαν, σε ένα μόλις χρόνο, οι πωλήσεις wearable συσκευών

wearablenew

Σε υπολογίσιμη δύναμη της αγοράς εξελίσσονται οι wearable συσκευές, με τις πωλήσεις του κλάδου να τριπλασιάζονται μέσα σε διάστημα ενός μόλις έτους. Τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 11,4 εκατ. wearable συσκευές έναντι μόλις 3,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2014, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση 200%. Μάλιστα, το εξεταζόμενο διάστημα αποτέλεσε το όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο ανόδου για τις πωλήσεις των wearable συσκευών. Σύμφωνα με τους αναλυτές της IDC, όπως και σε κάθε νεόκοπη αγορά, μείζον ζήτημα για την εξέλιξη των wearables αποτελεί η τιμή των προϊόντων, η οποία βαίνει μειούμενη. Ως αποτέλεσμα, σήμερα, ποσοστό άνω του 40% των συγκεκριμένων συσκευών πωλείται σε τιμή μικρότερη των $100. Αυτή η αποκλιμάκωση των τιμών οδήγησε, άλλωστε, τους πέντε βασικούς παίκτες της αγοράς να διευρύνουν τα συνολικά τους μερίδια από τα δύο τρίτα το 1ο τρίμηνο του περασμένου έτους στα τρία τέταρτα το 1ο τρίμηνο του 2015.

Περί τα 11,4 εκατ. wearable συσκευές διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά το 1ο τρίμηνο του 2015 από μόλις 3,8 εκατ. ένα χρόνο νωρίτεραΟι αναλυτές της IDC, σχολιάζουν ότι η πορεία των πωλήσεων, κατά τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους, είναι ένα ιδιαίτερα θετικό σημάδι, κυρίως με το δεδομένο ότι τη συγκεκριμένη περίοδος - μετά από τις εορτές των Χριστουγέννων - η αγοραστική κίνηση είναι πιο υποτονική.

“Το γεγονός αυτό δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον των τελικών χρηστών για τις wearable συσκευές, καθώς και την ικανότητα των προμηθευτών να ανταποκριθούν στη ζήτηση, παρέχοντας μια μεγάλη ποικιλία συσκευών και εμπειριών”, επισημαίνουν οι αναλυτές. Προσθέτουν δε στις θετικές ενδείξεις για την περαιτέρω πορεία της αγοράς και το γεγονός της συνεχώς αυξανόμενης ζήτησης από τις αναδυόμενες αγορές. Αυτό που περιμένουν, πλέον, οι αναλυτές είναι να αποδειχθεί στην πράξη το κατά πόσο η είσοδος της Apple στις wearable συσκευές μπορεί να αναδιατάξει πλήρως το τοπίο στην αγορά.

Οι παίκτες της αγοράς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, το 1ο τρίμηνο του 2015, η Fitbit κράτησε και αυτό το διάστημα - όπως και το τελευταίο τρίμηνο του 2014 - τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς των wearable συσκευών, αποσπώντας μερίδιο 34,2%. Η Xiaomi βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο 24,6%, με τη Garmin να καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 6,1%, τη Samsung να βρίσκεται στην τέταρτη με μερίδιο αγοράς 5,3% και την Jawbone στην πεμπτη με 4,4%.

Top 5 κατασκευαστών Wearables, πωλήσεις, μερίδιο αγοράς και αύξηση από έτος σε έτος, 1ο τρίμηνο 2015 (τεμ. σε εκατ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearable Tracker, Ιούνιος 2015

Το μέλλον
Όσον αφορά, συνολικά, την πορεία της αγοράς κατά το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της GfK, οι πωλήσεις αναμένεται να τριπλασιαστούν φέτος σε σχέση με το 2014, με τον πήχη να μπαίνει στα 51,2 εκατ. τεμάχια από μόλις 17,6 εκατ. το περασμένο έτος. Η “μερίδα του λέοντος” των πωλήσεων του 2014 και συγκεκριμένα το 77%, αφορούσε σε συσκευές health & fitness trackers (HFT), ενώ το υπόλοιπο τμήμα της αγοράς κατέλαβαν τα “έξυπνα” ρολόγια (smartwatches).

Σύμφωνα, ωστόσο, με τις εκτιμήσεις της GfK, οι πωλήσεις smartwatches θα ξεπεράσουν αυτές των HFT κατά το τρέχον έτος, καθώς μεγάλες εταιρείες αναμένεται να εισέλθουν στην αγορά τη φετινή χρονιά, αν και οι δύο υποκατηγορίες θα συνεισφέρουν ισόποσα στο συνολικό μέγεθος του κλάδου.