Περί τις δυόμιση ώρες την ημέρα αφιερώνουν, πλέον, οι Έλληνες στο Διαδίκτυο

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

06 Μαΐου 2015

Στενότερη, παρά την οικονομική κρίση - ή ίσως και εξαιτίας της - γίνεται η σχέση του Έλληνα με το Διαδίκτυο, με τους χρήστες στη χώρα μας να αφιερώνουν, κατά μέσο όρο, δυόμιση ώρες την ημέρα στο “σερφάρισμα”. Σήμερα, η μέση διάρκεια χρήσης του Ίντερνετ, σε καθημερινή βάση, φθάνει τα 141 λεπτά, όταν τρεις μόλις μήνες νωρίτερα ο αντίστοιχος χρόνος ήταν τα 135 λεπτά.

Στροφή στις mobile συσκευές για τη σύνδεση στο Ίντερνετ - H διείσδυση του Διαδικτύου στη Θεσσαλονίκη ξεπερνά τα ποσοστά της ΑττικήςΟι άνδρες αφιερώνουν στην online περιήγηση 146 λεπτά, κατά μέσο όρο, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 135 λεπτά. Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 187 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 143 λεπτά.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου 2015, αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες. Για παράδειγμα, ο μέσος χρόνος παραμονής στο Internet διαμορφώνεται στα 105 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 110 λεπτά για τις ηλικίες 55-64.



Συνολικά, το Διαδίκτυο γίνεται ολοένα και πιο αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του Έλληνα, καθώς επτά στους δέκα, ποσοστό 70,9% (έναντι 69,7% ένα τρίμηνο νωρίτερα), χρησιμοποιούν πλέον το Ίντερνετ. Μάλιστα, περισσότεροι από έξι στους δέκα, το 62,2% (από 60,4% το προηγούμενο τρίμηνο), συνδέονται σε καθημερινή βάση.

Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 97,4% (το 90,8% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 97,8% (το 94,9% καθημερινά).

Από τα στοιχεία της Focus Bari προκύπτει ότι τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης του Διαδικτύου φιλοξενεί, πλέον, η Θεσσαλονίκη με 78,5% (από 73,7% το τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2014). Ο νομός Αττικής ακολουθεί με ποσοστό 76,6%, και την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται - κατά μέσο όρο - στο 62,7%.



Οπαδοί του mobile internet
Τα στοιχεία της Focus Bari, για το 1ο τρίμηνο του έτους, επιβεβαιώνουν τη στροφή του Έλληνα στις φορητές συσκευές, ως μέσο για τη σύνδεση του στο Διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, οι συσκευές πρόσβασης, που χρησιμοποιούνται, πλέον, για την περιήγηση στο Internet είναι ο φορητός υπολογιστής με ποσοστό 42,2% (από 43,3% έναν χρόνο νωρίτερα), το κινητό τηλέφωνο με 35,3% από 27,4% το Μάρτιο του 2014, ο σταθερός υπολογιστής με 29,8% από 33,3% το 2014. Ακολουθούν το tablet με 12,8% από 7,7% το Μάρτιο του 2014, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό, το 0,9%, από 0,7%, συνδέεται μέσω μιας συσκευής smart tv.



Ψήφος στα social media
Το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες στην Ελλάδα, καθώς το ποσοστό όσων διαθέτουν λογαριασμό στη δημοφιλή ιστοσελίδα ανέρχεται, για το 1ο τρίμηνο του 2015, σε 50,9% (από 48,3% το τελευταίο τρίμηνο του 2014). Συνολικά, οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου δίνουν φανατική ψήφο εμπιστοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού περισσότεροι από ένας στους δύο, ποσοστό 55,2%, κάνει πλέον χρήση των social media. Ειδικά σε ό,τι αφορά την ηλικιακή ομάδα των 18-44, η χρήση αυξάνεται στο 68,6%.

Μετά από το Facebook, δεύτερο στις προτιμήσεις των Ελλήνων έρχεται το google+ με 11,8% (από 9,2% ένα τρίμηνο νωρίτερα), ακολουθεί το Youtube με 11,5% (από 8,7%), με το Twitter να έπεται με 8,3% (έναντι 7,5%) και το Instagram να ακολουθεί με 8,1%. Ο δε μέσος χρόνος παραμονής στα social media είναι 82,2% την ημέρα (έναντι 77,9 λεπτών το τελευταίο τρίμηνο του 2014). Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ένας στους τρεις χρήστες, που επισκέπτονται sites κοινωνικής δικτύωσης, παίζει παιχνίδια σε αυτά με συχνότητα από “πολύ” έως “αρκετά συχνά”.

Σε άνοδο οι οnline αγορές
Ανοδικά κινείται και το ποσοστό των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, που επιλέγει τις online αγορές, καθώς το 25,6% (έναντι 23,7% το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους) επιλέγει να κάνει τις αγορές του μέσω Internet, με τα σχετικά ποσοστά να είναι υψηλότερα για τους άνδρες (29,9%) σε σχέση με τις γυναίκες (21,4%). Σύμφωνα με τη Web ID, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 5,2, με το μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα €407.



Παιδιά και Internet
Φανατικοί οπαδοί της τεχνολογίας είναι και τα παιδιά στην Ελλάδα, με τον υπολογιστή, το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο να αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητας τους. Πάντως, τα σχετικά στοιχεία δείχνουν υποχώρηση των ποσοστών χρήσης σε σχέση με ένα τρίμηνο νωρίτερα.

Η διείσδυση του Internet, για το 1ο τρίμηνο του 2015, διαμορφώθηκε ποσοστιαία στο 81,6% για τα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών, όταν ένα τρίμηνο νωρίτερα βρισκόταν στο 86%. Τα παιδιά ηλικίας 7-12 ετών σε ποσοστό 56,3% συνδέονται καθημερινά, ενώ σε εβδομαδιαία βάση το 79,8%.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018

ΤΕΥΧΟΣ

15

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ