Έρευνες - Μελέτες

“Μάχες κορυφής” στη διεθνή αγορά των smartphones το 1ο τρίμηνο του 2015

apple-vs-samsung

Ανοδική πορεία ακολούθησε η διεθνής αγορά των smartphones το 1ο τρίμηνο του 2015, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 16,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ανερχόμενες σε 336,5 εκατ. Μάχη δόθηκε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους για τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς, με τη Samsung να καταφέρνει να κερδίσει άνετα την πρωτιά, αφήνοντας την Apple στη δεύτερη θέση. Οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών, πάντως, υποχώρησαν διεθνώς έναντι του αμέσως προηγούμενου τριμήνου, κατά 10,9%, συμπεριφορά αναμενόμενη, με δεδομένη την – παραδοσιακά - καλή επίδοση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο.

Η Samsung ανακατέλαβε την πρώτη θέση, αφήνοντας δεύτερη την Apple - Ανοδικά κατά 16,7% η αγορά το 1ο τρίμηνοΣύμφωνα με τα στοιχεία της International Data Corporation (IDC), συνολικά η αγορά των κινητών τηλεφώνων (smartphones και συμβατικές συσκευές) ήταν σταθερή σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, διατέθηκαν διεθνώς 458,9 εκατ. συσκευές, οριακά μειωμένες μόνο (κατά 0,1%) από τα 459,3 εκατ. κινητά, που πωλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο το 1ο τρίμηνο του 2014.

Την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, κατά το 1ο τρίμηνο, πέραν από τις Samsung και Apple, συμπλήρωσαν η Lenovo, η Huawei και η LG Electronics. Πάντως και οι μικρότεροι παίκτες της διεθνούς αγοράς κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, πετυχαίνοντας ρυθμό ανάπτυξης άνω του μέσου όρου της αγοράς και συγκεκριμένα 20,3% και μερίδιο 42,1% έναντι 40,8% ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι ηγέτες της αγοράς
Όπως παρατηρούν οι αναλυτές της IDC, η κορεάτικη Samsung κατάφερε να κερδίσει την πρώτη θέση της αγοράς, κυρίως, χάρη στις επιδόσεις στις χαμηλότερες και μεσαίες - από πλευράς τιμής - προϊοντικές κατηγορίες. Οι ίδιοι εκτιμούν ότι το 2ο τρίμηνο του 2015, οπότε θα αποτυπωθούν οι πωλήσεις της Samsung από το Galaxy S6, θα είναι θετικό για την κορεάτικη εταιρεία και στην κατηγορία των high end συσκευών smartphones. Στην κυκλοφορία, άλλωστε, των δύο νέων μοντέλων στηρίζεται και η ίδια η εταιρεία, προκειμένου να καλύψει το χαμένο έδαφος, καθώς οι πωλήσεις των 82,4 εκατ. τεμαχίων, που επιτεύχθηκαν στο 1ο τρίμηνο υπολείπονται κατά 7% έναντι των αντίστοιχων περσινών, με το μερίδιο αγοράς να περιορίζεται, φέτος, στο 24,5% από 30,7% την αντίστοιχη περίοδο του 2014.

Οι εξαιρετικές επιδόσεις της Apple σε πολλές βασικές αγορές, μεταξύ των οποίων και αυτή της Κίνας, εξασφάλισαν στην αμερικανική εταιρεία ρυθμό ανάπτυξης 40% για το 1ο τρίμηνο της χρήσης, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε 61,2 εκατ. και το μερίδιο αγοράς της να αυξάνεται σε 18,2% από 15,2% το ίδιο διάστημα του 2014.

Οι τρεις υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες της αγοράς (Lenovo, Huawei και LG) κυριολεκτικά “κονταροχτυπιούνται” για τις τρεις επόμενες θέσεις της αγοράς, καθώς η μεταξύ τους απόσταση ήταν, το 1ο τρίμηνο, πραγματικά μικρή. Να σημειωθεί ότι η LG κατάφερε την εξεταζόμενη περίοδο να εισέλθει στην κορυφαία πεντάδα, αφήνοντας εκτός την κινεζική Xiaomi.

Top 5 κατασκευαστών smartphone, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 1ο τρίμηνο 2015, προκαταρκτικά στοιχεία (τεμ. σε εκατ.)




Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, Απρίλιος 2015
Σημ.: Τα στοιχεία είναι προκαταρκτικά και υπόκεινται σε αλλαγές.
Οι πωλήσεις κατασκευαστών αφορούν πωλήσεις συσκευών και δεν συμπεριλαμβάνουν πωλήσεις ΟΕΜ για όλους τους κατασκευαστές.
Ο όρος "Κατασκευαστής" αντιπροσωπεύει την υφιστάμενη μητρική εταιρίας 
the current parent company (ή εταιρία συμμετοχών) για όλες τις μάρκες που διαθέτει και λειτουργώντας ως θυγατρική.
*Τα αποτελέσματα 1ου τριμήνου 2015 για τη
Lenovo αφορούν πωλήσεις των  θυγατρικών της, συμπεριλαμβανομένης της Motorola.
Για τη σύγκριση από έτος σε έτος, η τελευταία γραμμή αποτυπώνει την πρόβλεψη αύξησης της Lenovo, αν είχε αποκτήσει τη
Motorola, πριν την έναρξη του τριμήνου.