Έρευνες - Μελέτες

Μία στις δύο τουριστικές επιχειρήσεις υστερούν στη χρήση των social media

social-media-apps-feat

Ανεκμετάλλευτο παραμένει, για ένα μεγάλο αριθμό τουριστικών επιχειρήσεων, το ψηφιακό κανάλι προώθησης, που προσφέρουν τα social media. Οι τουριστικές επιχειρήσεις φαίνεται ότι δεν έχουν ακόμη αξιοποιήσει, πλήρως, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες και τα οικονομικά οφέλη, που μπορούν να αποκομίσουν αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με ανάλυση, που πραγματοποίησε η Deloitte Global στο πλαίσιο παγκόσμιας έρευνας για λογαριασμό του Facebook, ως πηγή ιδεών για ταξίδια επιλέγονται στην πρώτη θέση οι φίλοι και η οικογένεια από το 50% των ερωτηθέντων. Στη δεύτερη θέση κατατάσσονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (33%), ενώ ακολουθούν οι τηλεοπτικές εκπομπές (32%), τα ταξιδιωτικά φυλλάδια (31%) και οι μηχανές αναζήτησης (31%).

Οι τουριστικές επιχειρήσεις, που δεν αξιοποιούν τις ψηφιακές πλατφόρμες, στερούνται σημαντικών πηγών ανάπτυξηςΗ έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 10.500 χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζει ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να ενσωματώσουν, πλήρως, τα ψηφιακά κανάλια στις συνολικές επιχειρησιακές στρατηγικές τους, προκειμένου να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με τους καταναλωτές.

Έτερη μελέτη, που διεξήχθη από τη Deloitte ΗΠΑ και το MIT Sloan Management Review, διαπίστωσε ότι περισσότερο από το 50% των στελεχών του τουριστικού κλάδου πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις τους υστερούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όσον αφορά στην παρουσία τους στα ψηφιακά μέσα. Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι οι τουριστικές επιχειρήσεις πρέπει να δρομολογήσουν συγκεκριμένες δράσεις, ώστε να αποκομίσουν τα οφέλη από μια πλήρως ενσωματωμένη ψηφιακή στρατηγική.

Συμβουλές
Προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η ευκαιρία, που παρουσιάζεται από τα ψηφιακά κανάλια, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διατηρούν τις ψηφιακές τους δραστηριότητες στα ίδια πρότυπα μετρήσιμης απόδοσης, που ισχύουν για τα παραδοσιακά εργαλεία μάρκετινγκ (δηλαδή την τηλεόραση και τα διαφημιστικά έντυπα).

Η μέτρηση του αριθμού των “likes”, όπως διαπιστώνει η έρευνα, δεν έχει νόημα από μόνη της, εκτός εάν μπορεί να συνδεθεί με ένα ευρύτερο και μετρήσιμο επιχειρησιακό στόχο, ενώ σημειώνει ότι “τα ψηφιακά μέσα δεν είναι πλέον νέα και ο αντίκτυπος και η δυναμική τους συνεχίζουν να εξελίσσονται με ταχείς ρυθμούς. Όσο πιο γρήγορα οι επιχειρήσεις μπορέσουν να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες τεχνικές και να τις ενσωματώσουν στις κύριες επιχειρησιακές στρατηγικές τους, τόσο πιο γρήγορα θα μπορέσουν να μετατρέψουν την ψηφιακή τους απήχηση από έξοδο σε κερδοφόρα επένδυση”.

Επίσης, η έρευνα επισημαίνει ότι η συλλογή πληροφοριών για τους καταναλωτές είναι μόνο το πρώτο βήμα, καθώς οι επιχειρήσεις πρέπει να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα δεδομένα από τα ψηφιακά κανάλια, για να στοχεύουν σε συγκεκριμένες ομάδες κοινού. Με τη στόχευση συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των δαπανών τους και εστιασθούν στους καταναλωτές, οι οποίοι είναι πιθανό να δημιουργήσουν έσοδα για την εταιρεία.

Τέλος, η έκθεση συστήνει ότι για να είναι αποτελεσματικές οι ψηφιακές λειτουργίες, πρέπει να ενεργούν παράλληλα με τις λειτουργικές δραστηριότητες, καθώς η ψηφιακή στρατηγική δεν μπορεί να είναι αποτελεσματική, εάν το ψηφιακό μάρκετινγκ βρίσκεται απομονωμένο εντός της οργάνωσης της εταιρείας.