Έρευνες - Μελέτες

Τι αποθαρρύνει τους νέους από μια καριέρα στον χώρο της τεχνολογίας

peoplework11

Σε μια εποχή, που η παγκόσμια δεξαμενή ταλέντων στον χώρο της τεχνολογίας δεν επαρκεί, για να καλύψει τις υφιστάμενες ανάγκες για εργαζόμενους στο ΙΤ, οι νέοι εξακολουθούν να έχουν εσφαλμένες αντιλήψεις για μια καριέρα σε επαγγέλματα STEM.

 

Νέα έρευνα της IBM αποκαλύπτει το 60% των νέων ανησυχεί ότι η απόκτηση ψηφιακών διαπιστευτηρίων μπορεί να είναι δαπανηρή“Υπάρχουν πολλές λανθασμένες αντιλήψεις σχετικά με το τι χρειάζεται κανείς για να ακολουθήσει μια ικανοποιητική και προσοδοφόρα καριέρα στο σημερινό, ταχέως εξελισσόμενο, εργασιακό περιβάλλον να ακολουθήσουν  καριέρες στον τομέα της  τεχνολογίας”, διαπιστώνει μελέτη της IBM / Morning Consult.

 

Η έρευνα μελέτησε τις αντιλήψεις φοιτητών, ατόμων που αλλάζουν καριέρα και ατόμων που αναζητούν εργασία και ενδιαφέρονται για έναν ρόλο στην Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά (STEM). Μια συνηθισμένη παρανόηση γύρω από την εκπαίδευση STEM, που εντοπίζει η έρευνα, είναι ότι οι ερωτηθέντες εκτιμούν ότι είναι πολύ ακριβή, ενώ, την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευόμενοι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν και δεν γνωρίζουν αρκετά για τα ψηφιακά διαπιστευτήρια.

 

Ειδικότερα, το 61% πιστεύει ότι δεν έχει τα προσόντα να εργαστεί σε μια θέση εργασίας STEM, επειδή δεν έχει τα κατάλληλα ακαδημαϊκά πτυχία. Την ίδια στιγμή, το 40% των φοιτητών δηλώνει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη επαγγελματικών ή τεχνικών δεξιοτήτων είναι ότι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν.

 

Στο μεταξύ, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το 60% ανησυχεί ότι η απόκτηση ψηφιακών διαπιστευτηρίων μπορεί να είναι δαπανηρή.

 

Κινητικότητα

Οι διαπιστώσεις αυτές γίνονται σε μια περίοδο, που οι εκπαιδευόμενοι και οι εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο σχεδιάζουν να κάνουν μια αλλαγή, με περίπου το 60% των ερωτηθέντων να αναζητά νέα θέση εργασίας μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

 

Για την ακρίβεια, όπως δείχνει η έρευνα, το 61% των φοιτητών και των ατόμων, που έχουν αλλάξει καριέρα, αναζητούν ενεργά μια νέα θέση εργασίας τώρα ή σκοπεύουν να το κάνουν εντός του επόμενου έτους. Στο μεταξύ, περισσότερο από το 80% του συνόλου των ερωτηθέντων σχεδιάζει να αναπτύξει τις δεξιότητες του τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ τουλάχιστον το 90% είναι βέβαιοι ότι μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες ή να μάθουν κάτι νέο από ένα διαδικτυακό πρόγραμμα.

 

Η έρευνα αποκαλύπτει, πάντως, ότι η επίγνωση των επιλογών γύρω από ρόλους STEM σε διάφορους κλάδους είναι χαμηλή και πολλοί ανησυχούν ότι αυτές οι καριέρες δεν θα αποφέρουν αρκετές αποδοχές. Το 50% των ερωτηθέντων ενδιαφέρεται να ακολουθήσει μια θέση εργασίας, που σχετίζεται με το STEM, ενώ το 64% των ατόμων, που αλλάζουν καριέρα, δεν είναι εξοικειωμένοι με τις θέσεις εργασίας STEM.

 

Επιπρόσθετα, πολλοί ερωτηθέντες δεν είναι σίγουροι για το ποια επαγγέλματα θεωρούνται εργασία STEM, ενώ το 62% μοιράζεται ανησυχίες σχετικά με το αν θα μπορέσει να βρει μια θέση εργασίας STEM, που να πληρώνει αρκετά για να συντηρήσει τον εαυτό του ή την οικογένειά του.

 

Αύξηση ζήτησης

Πάντως, οι ερωτηθέντες είναι αισιόδοξοι ότι οι ρόλοι στους τομείς STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν στο μέλλον και ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος να πλαισιωθεί η παραδοσιακή εκπαίδευση και να αυξηθούν οι ευκαιρίες σταδιοδρομίας.

 

Αναλυτικά, το 66% του συνόλου των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι θέσεις εργασίας STEM σε όλους τους κλάδους θα αυξηθούν την επόμενη δεκαετία. Επιπλέον, το 86% των ερωτηθέντων, που έχουν αποκτήσει ψηφιακά διαπιστευτήρια, συμφωνεί ότι τους βοήθησε να επιτύχουν τους επαγγελματικούς τους στόχους.

 

Τέλος, το 75% του συνόλου των ερωτηθέντων συμφωνεί ότι τα ψηφιακά πιστοποιητικά είναι ένας καλός τρόπος συμπλήρωσης της παραδοσιακής εκπαίδευσης.