Στα €201 εκατ. ο τζίρος των online φαρμακείων στο 9μηνο του 2022

Έρευνες - Μελέτες

22 Νοεμβρίου 2022

Ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 18% κατέγραψε ο τζίρος των online φαρμακείων στην Ελλάδα το 3ο τρίμηνο του 2022. Αθροιστικά, σε επίπεδο 9μηνου, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των φαρμακείων της χώρας ανέρχονται στα €201 εκατ., σύμφωνα με την έκθεση  της Convert Group.

 

Με 18% “τρέχουν” οι πωλήσεις στα online φαρμακεία το 3ο τρίμηνο του 2022-Αυξάνουν την ισχύ τους τα μεγαλύτερα online φαρμακείαΌσον αφορά, πάντως, στο μέσο αγοραστικό καλάθι το 9μηνο του 2022 διαπιστώνεται μείωση στην αξία του, η οποία διαμορφώνεται στα €43,70, από €44,90 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων, που τοποθέτησαν οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό καλάθι, αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε στα 4,9 τεμάχια, με τα 1,9 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

 

Ταυτόχρονα, τα στοιχεία της εταιρείας επιβεβαιώνουν ότι  τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά φαρμακεία, δηλαδή εκείνα με περισσότερες από 200.000 online επισκέψεις τον μήνα έκαστο, συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις τους από τα μικρότερης επισκεψιμότητας φαρμακεία.

 

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν ενεργά την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 65% έναντι των συσκευών desktop & laptops (35%). Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες 12:00-15:00, ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.

 

Ανεπηρέαστα από τον πληθωρισμό

“Το συμπέρασμα που προκύπτει, είναι ότι ο πληθωρισμός δεν ακούμπησε το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου στο διάστημα του 9μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα”, αναφέρει η σχετική έρευνα.

 

Όσον αφορά στα marketing κανάλια, σε επίπεδο 9μηνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση επιφέροντας το 41% των συνολικών συναλλαγών και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%.

 

Κατηγορίες σε άνοδο

Στις κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών σε επίπεδο 9μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +44% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +28% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +11% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +5% σε διάφορα προϊόντα.

 

Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχονται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν.

 

Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι υπαίτια μόλις για το 12% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου. Καθώς η πανδημία έχει πλέον υποχωρήσει από το μυαλό των καταναλωτών έκτος από την ανάπτυξη της κατηγορίας των προϊόντων υγείας επηρεάζονται και οι εκπτώσεις που συναντώνται σε εκείνη, καθώς στο 9μηνο οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού γνωρίζουν μεγάλες εκπτώσεις της τάξεως του 66% και 63% αντιστοίχως.

 

Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, ο μέσος όρος των εκπτώσεων, που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων, κυμαίνεται στο 39%, αυξημένος μάλιστα κατά μία μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021