Κατά 6,9% μειώθηκαν οι πωλήσεις wearables το 2ο τρίμηνο του 2022

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

20 Σεπτεμβρίου 2022

Άλλο ένα τρίμηνο προκλήσεων αντιμετώπισε η αγορά των wearable συσκευών το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου 2022. Οι παγκόσμιες πωλήσεις wearables συνέχισαν να δέχονται πιέσεις και ως αποτέλεσμα μειώθηκαν κατά 6,9% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2022.

 

Η ανάπτυξη των wearable συσκευών αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις από τις αρχές του 2022Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, σε απόλυτα μεγέθη, οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα επίπεδα των 107,4 εκατ. μονάδων, με την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα να ρίχνει τη σκιά της στην αγορά των wearable συσκευών (IDC, Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker).

 

Η ζήτηση έχει επιβραδυνθεί λόγω του αυξανόμενου πληθωρισμού, των φόβων γύρω από την ύφεση, των αυξημένων δαπανών σε άλλες μη τεχνολογικές κατηγορίες και της υπερανάπτυξης, που γνώρισε η αγορά των wearables τα τελευταία δύο χρόνια.

Η πτωτική πορεία της αγοράς αποτυπώθηκε - όπως ήταν αναμενόμενο - στις πωλήσεις των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών του κλάδου των wearables. Αν και η λίστα των πέντε πιο ισχυρών “παικτών” της αγοράς δεν έχει αλλάξει και απαρτίζεται από τις Apple, Samsung, Xiaomi, Huawei και Imagine Marketing, τέσσερις από τους πέντε κατασκευαστές σημείωσαν πτώση από έτος σε έτος κατά το 2ο τρίμηνο του 2022.

 

Από την πλευρά τους, τα μικρότερα brands συνεχίζουν να στοχεύουν σε συσκευές που κινούνται σε χαμηλότερα σημεία τιμών, ασκώντας πτωτική πίεση στη μέση τιμή πώλησης (ASP) για τους κυρίαρχους “παίκτες” της αγοράς των wearables.

  

Νέα λανσαρίσματα

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά των wearables βρίσκεται σήμερα εν αναμονή νέων λανσαρισμάτων, που αφορούν ειδικότερα σε premium συσκευές. Οι αναλυτές χαρακτηρίζουν, μάλιστα, “ατυχή” τη δεδομένη χρονική συγκυρία, καθώς το λανσάρισμα των νέων προϊόντων συμπίπτει με μία χρονική περίοδο κατά την οποία η ζήτηση για premium προϊόντα υψηλής τιμής βαίνει μειούμενη σε μια εποχή έντονης οικονομικής αβεβαιότητας.

 

“Παρ’ όλο που η τιμολόγηση ορισμένων νέων προϊόντων παραμένει η ίδια με την προηγούμενη γενιά των wearables, η ισχύς του δολαρίου ΗΠΑ καθιστά πιο δύσκολη την αγορά σε τοπικά νομίσματα σε όλο τον κόσμο”, αναφέρει η εταιρεία.

  

Το μέλλον της αγοράς

Οι αυξανόμενες τιμές και η πτώση της ζήτησης οδηγούν τους αναλυτές σε αναθεώρηση των συνολικών προοπτικών της αγοράς των wearables, με τις εκτιμήσεις τους να κάνουν λόγο για στασιμότητα στην αγορά. Η IDC προβλέπει, πλέον, ότι οι πωλήσεις για το σύνολο του 2022 θα παραμείνουν σταθερές στα περσινά επίπεδα και θα κυμανθούν λίγο πιο ψηλά από τα 535 εκατ. συσκευές.

 

Κατά τις προβλέψεις της IDC, η ανάπτυξη θα επιστρέψει το 2023, καθώς η ζήτηση για ρολόγια και ακουστικά αναμένεται να ανακάμψει, υποβοηθούμενη από ένα νέο κύμα αγορών στις αναδυόμενες αγορές και αντικατάστασης συσκευών στις ώριμες αγορές.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ