Έρευνες - Μελέτες

Ανθεκτική παραμένει η παγκόσμια αγορά tablet

tabletsnew1

Αντοχές στην παγκόσμια οικονομική και γεωπολιτική αστάθεια επιδεικνύει η παγκόσμια αγορά tablet. Οι πωλήσεις tablet έφτασαν τα 40,5 εκατ. μονάδες το δεύτερο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 0,15% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Οι αποστολές tablet σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη το 2ο τρίμηνο του 2022, ενώ τα Chromebook αντιμετωπίζουν απότομη πτώσηΣτον αντίποδα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), η αγορά των Chromebook συνέχισε την πτωτική της πορεία. Οι πωλήσεις Chromebook μειώθηκαν κατά 51,4%, σε ετήσια βάση, το εξεταζόμενο διάστημα, φθάνοντας τα 6 εκατ. συσκευές το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με την ανάλυση της IDC, οι ομαλότερες συνθήκες στον τομέα της εκπαίδευσης, οι πολλές προωθητικές ενέργειες, όπως οι ημέρες διαδικτυακής προώθησης "618" στην Κίνα και η Prime Day της Amazon στις ΗΠΑ, οδήγησαν σε καλύτερες πωλήσεις την αγορά tablet. 

Οι αναλυτές επισημαίνουν επίσης ότι νέοι προμηθευτές, όπως οι Xiaomi, OPPO, vivo και realme, είχαν επίσης επιδόσεις πέρα από τις προσδοκίες, γεγονός που συνέβαλε στην ανάπτυξη της αγοράς tablet Android το δεύτερο τρίμηνο του έτους. 

Όσον αφορά τα Chromebook, η πτώση χαρακτηρίζεται από τους αναλυτές αναμενόμενη, καθώς η συσσώρευση αποθεμάτων παραμένει σημαντική, ενώ η ζήτηση στον τομέα της εκπαίδευσης έχει επιβραδυνθεί. Πάντως, όπως προσθέτουν οι αναλυτές, ο όγκος των πωλήσεων Chromebook εξακολουθεί να είναι πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα. 

Υπέρ των tablet
«Η αγορά των tablet απέδωσε καλύτερα από το αναμενόμενο παρά τις πληθωριστικές πιέσεις, τα γεωπολιτικά ζητήματα και τους συνεχείς περιορισμούς στην Κίνα λόγω του Covid» αναφέρει το  Mobility and Consumer Device Trackers της IDC. Όπως εξηγεί το σχετικό report, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που λειτουργούν υπέρ των tablet. 

Ο ένας είναι η συνεχής ζήτηση για φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις έναντι των υπολογιστών. Ο δεύτερος σχετίζεται με το γεγονός , πολλοί κορυφαίοι παίκτες έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με τις στρατηγικές και τα κανάλια διανομής τους.

Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο πολλαπλασιασμός των αποσπώμενων συσκευών χαμηλού κόστους, ειδικά από νεοεισερχόμενους παίκτες σε περιοχές όπως η Ασία/Ειρηνικός (εκτός από την Ιαπωνία και την Κίνα), που εκμεταλλεύονται τη ζήτηση για συσκευές για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Ασθμαίνουν τα Chromebook
Όσον αφορά τα Chromebook, οι αναλυτές σημειώνουν ότι παρά την πτώση των πωλήσεων τα τελευταία τρίμηνα, υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες, καθώς η πανδημία έχει επιφέρει θετικές αλλαγές στην υιοθέτηση του Chrome.

«Η ανάγκη για εξ αποστάσεως μάθηση επιτάχυνε τα σχέδια των σχολείων να φτάσουν σε αναλογία 1:1 για υπολογιστές προς μαθητές και αυτή η αναλογία πιθανότατα θα συνεχίσει να ισχύει και στο μέλλον. Ακόμη και αν οι αποστολές υπολογιστών μειωθούν σε άλλες κατηγορίες, το Chrome θα συνεχίσει σε αυτά τα υψηλά επίπεδα» καταλήγουν οι αναλυτές.