Έρευνες - Μελέτες

Κατά 5% μειώθηκε η αξία του κλάδου των online σουπερμάρκετ

supermarket_online

Στα €134 εκατ. διαμορφώθηκε ο τζίρος των online αγορών από σουπερμάρκετ στην ελληνική αγορά το 1ο εξάμηνο του 2022. Η επίδοση αυτή δείχνει ότι ο κλάδος του online σουπερμάρκετ στη χώρα μας κατέγραψε μικρή πτώση -5%, συγκρινόμενος με το αντίστοιχο 1ο εξάμηνο του 2021, όπου ωστόσο, η οnline κατανάλωση είχε εκτοξευθεί λόγω και της πανδημίας στο +122%.

 

Στα €134 εκατ. διαμορφώθηκε ο τζίρος των online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2022Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report, που δημοσίευσε χθες η Convert Group, οι μήνες Μάιος και Ιούνιος του 2022 δείχνουν ιδιαίτερα αυξητικές τάσεις με +7% και +14% αντίστοιχα. Οι επιδόσεις αυτές - κατά την εταιρεία - προμηνύουν πιθανά την επιστροφή στους διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης του online καναλιού που έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.

 

Αναφορικά με τη μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού, παρατηρείται μια σχετική σταθεροποίηση το 1ο εξάμηνο του 2022 στα €77,90 συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, η οποία έχει μειωθεί ελάχιστα συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

 

Αντιθέτως, παρατηρείται 6% μείωση στον αριθμό των προϊόντων, που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Ο πληθωρισμός, ωστόσο, έχει επιφέρει μια αύξηση 5% στη μέση τιμή των προϊόντων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ παρατηρείται μια μείωση στις αγορές μη βασικών προϊόντων όπως το κρασί (-30%) και τα σνακς (-7%).z

  

Από το laptop

Οι συσκευές desktops και laptops κυριάρχησαν το 2021 με το 54% των παραγγελιών στα online σουπερμάρκετ να διεκπεραιώνεται από εκείνες, αναδεικνύοντας την πλέον εξισορρόπηση των παραγγελιών και από τα δύο κανάλια, καθώς το work from home trend έχει αρχίσει σταδιακά να υποχωρεί.

Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

  

Τα online κανάλια

Στα marketing κανάλια, το 42% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα online σουπερμάρκετ: δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους. Το κανάλι αυτό σημειώνει μια αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2021.

Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%). Στο μεταξύ, τα οργανικά αποτελέσματα (19%) συνεχίζουν να επιφέρουν σταθερή αξία παραγγελιών συγκριτικά με το 1ο εξάμηνο του 2021.

  

Κατηγορίες με αύξηση

Οι κατηγορίες, που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το διάστημα που μελετά η έρευνα, είναι: τα προϊόντα για κατοικίδια (+14% σε), τα προϊόντα περιποίησης και τα τρόφιμα για βρέφη και παιδιά (με +1% έκαστη κατηγορία. 

 

Επιπροσθέτως, η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων συνεχίζει να αποφέρει το 34% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου, ενώ ακολουθεί η κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων συνεισφέροντας το 22% των εξαμηνιαίων πωλήσεων του κλάδου.