Έρευνες - Μελέτες

Τα 2/3 των εταιρειών έχουν υιοθετήσει μια data centric στρατηγική

data_centric_encryption_103033749-2120

Η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων περνάει, πλέον, μέσα από την ικανότητα τους να αξιοποιούν στον μέγιστο βαθμό την αξία των δεδομένων. Με την άποψη αυτή συμφωνούν τα 2/3 των εταιρειών, παγκοσμίως, εκτιμώντας ότι πρέπει να επενδύσουν στην ενίσχυση των δεξιοτήτων ανάλυσης δεδομένων των ομάδων τους, προκειμένου να μπορούν να αξιοποιούν στο μέγιστο την αξία των δεδομένων. 

 

1 στις 2 ευρωπαϊκές εταιρείες θέλουν να ενισχύσουν τις δεξιότητες των εργαζομένων τους στην ανάλυση δεδομένωνΓια την ακρίβεια, το 65% των IT leaders αναγνωρίζει ότι πρέπει να ενισχύσει την ικανότητα των ομάδων στην ανάλυση δεδομένων, για να παραμείνει ανταγωνιστικό, αντλώντας τη μέγιστη αξία που μπορούν να τους προσφέρουν τα δεδομένα. Το ποσοστό αυτό, σύμφωνα με νέα έρευνα της Digital Realty, αυξάνεται στο 78% στις επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής.

 

Το αντίστοιχο ποσοστό στη Λατινική Αμερική είναι 63%, ενώ στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις φθάνει στο 55% και στην Ασία στο 48%.

 

Εντυπωσιακό είναι το εύρημα της μελέτης, σύμφωνα με το οποίο, η ενίσχυση των δεξιοτήτων των ομάδων θεωρείται πιο σημαντική από την επένδυση στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης  (59%). Ήταν δε η δεύτερη δημοφιλέστερη  απάντηση στην ερώτηση: ποιον παράγοντα θεωρούν σημαντικότερο για τις επιχειρήσεις τους στα επόμενα δυο χρόνια, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ποιότητα των πληροφορίων που απορρέουν από τα δεδομένα.

 

Data centric στρατηγική

Στο μεταξύ, περισσότεροι από ένας στους πέντε (21%) IT leaders, παγκοσμίως, υπογράμμισαν ότι η έλλειψη εσωτερικού ταλέντου για την ανάλυση δεδομένων, καθώς και η έλλειψη ταλέντου στη δημιουργία τεχνικής ικανότητας (21%), αποτελούν τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι οργανισμοί τους κατά την άντληση πληροφοριών από τα δεδομένα τους.   

 

Η έρευνα της Digital Realty αποκάλυψε ότι τα τρία τέταρτα (75%) των εταιρειών >$1B έχουν πλέον μια επίσημη επιχειρηματική στρατηγική δεδομένων στο στάδιο του σχεδιασμού, της υιοθέτησης ή της εκτέλεσης. Αυτό συγκρίνεται με το 63% των εταιρειών παγκοσμίως, που υποδηλώνει ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες λειτουργούν ελαφρώς μπροστά από την καμπύλη αναφορικά με τα δεδομένα.

 

Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι το 17% των IT leaders αναμένει ότι οι πληροφορίες που βασίζονται στα δεδομένα, θα τους βοηθήσουν να προσελκύσουν περισσότερα ταλέντα στο μέλλον, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι υποψήφιοι θα προσελκύονται από οργανισμούς, που κάνουν αποτελεσματική χρήση των δεδομένων τους.

 

Αυτό είναι πιθανό να έχει αλλεπάλληλες προεκτάσεις, καθιστώντας τις επιχειρήσεις με εξειδίκευση στη διαχείριση δεδομένων πιο θελκτικές στο ανθρώπινο δυναμικό με δεξιότητες διαχείρισης δεδομένων, κάνοντάς τες ακόμα πιο ανταγωνιστικές.

Data Gravity

“Καθώς ο όγκος των δεδομένων αυξάνεται εκθετικά σε όλο τον κόσμο, το φαινόμενο του Data Gravity θα ενταθεί αναπόφευκτα, ιδίως αν οι εργαζόμενοι δεν έχουν τις δεξιότητες για την αποτελεσματική επεξεργασία των δεδομένων”, αναφέρει η μελέτη. 

 

Όπως εκτιμούν οι συντάκτες της, αυτό το φαινόμενο θα έχει ως αποτέλεσμα, μεγάλοι όγκοι δεδομένων να προσελκύουν ακόμη περισσότερα δεδομένα, καθιστώντας αδύνατη τη μεταφορά, την διαχείριση, καθώς και την εξόρυξη πολύτιμων πληροφοριών των δεδομένων αυτών.

 

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, να δημιουργούνται εμπόδια για τις επιχειρήσεις και αντί τα δεδομένα να αποτελούν ενισχυτικό παράγοντα, να έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.