Έρευνες - Μελέτες

Κινητά, laptop και οθόνες υπολογιστών από το Internet αγοράζουν οι Έλληνες

commerce_11

Όλο και πιο συστηματική στροφή στο ψηφιακό περιβάλλον για τις αγορές τους, κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι σήμερα. Οι πολίτες δίνουν ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές, ειδικά για κάποιες κατηγορίες προϊόντων.

 

Όλο και πιο συστηματική στροφή στο ψηφιακό περιβάλλον για τις αγορές τους, κάνουν οι Έλληνες καταναλωτές από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι σήμερα. Οι πολίτες δίνουν ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στις online αγορές, ειδικά για κάποιες κατηγορίες προϊόντωνΣτη λίστα των προϊόντων, τα οποία αγοράζουν κυρίως οι Έλληνες μέσω Διαδικτύου, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η κατηγορία “Κινητά Τηλέφωνα & Αξεσουάρ”, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν ανά μέσο όρο €265 για αγορά κινητών τηλεφώνων.

 

Στο μεταξύ, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να επενδύουν και αυτό το διάστημα σε ηλεκτρονικά είδη, με την αγορά laptop, καρτών γραφικών και οθονών υπολογιστών να σκαρφαλώνουν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων τους.

 

Σύμφωνα με έρευνα του Skroutz, η οποία αποτυπώνει τα προϊόντα τα οποία υπερίσχυσαν ανά κατηγορία στις online αγορές, καθώς και τη μέση τιμή που ξόδεψε ο Έλληνας για να τα αποκτήσει, κατά μέσο όρο οι καταναλωτές ξόδεψαν σχεδόν €600 για την αγορά laptop και σχεδόν €500 για κάρτες γραφικών αντίστοιχα.

 

Η έρευνα στηρίχθηκε σε στατιστικά στοιχεία, που συλλέχθηκαν για τους τελευταίους 3 μήνες (για το διάστημα 28 Δεκεμβρίου 2021 έως 28  Μαρτίου 2022) σε συνάρτηση με τον αριθμό επισκέψεων στην πλατφόρμα. Η ανάλυση καταδεικνύει τις δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων με βάση τις προτιμήσεις των επισκεπτών του Skroutz Marketplace, καθώς και τη μέση τιμή που πλήρωσαν ανά κατηγορία, ώστε να αποκτήσουν το προϊόν.

 

Δημοφιλείς κατηγορίες

Αναφορικά με τις προϊοντικές κατηγορίες που ξεχώρισαν σε online αγορές, στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των καταναλωτών βρίσκονται τα είδη της κατηγορίας “Μόδα & Αξεσουάρ”, με τον καταναλωτή να αναζητεί και να αγοράζει κυρίως ανδρικά μπουφάν, γυναικείες τσάντες και ανδρικά φούτερ ανά σειρά προτεραιότητας. 

 

Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για μια ακόμα από τις δημοφιλείς κατηγορίες “Είδη σπιτιού/έπιπλα”, με την αγορά καναπέδων να καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κατηγορία και τους καταναλωτές να ξοδεύουν ανά μέσο όρο περί τα €300.

 

Ανοδική τάση

Τα στοιχεία του Skroutz έρχονται να επιβεβαιώσουν όλα τα μέχρι σήμερα διαθέσιμα δεδομένα, που δείχνουν σημαντική άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ελλάδα την τελευταία διετία.

 

Σύμφωνα με την έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του Διαδικτύου με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη, το 2021 ήταν μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C. Με βάση τις εκτιμήσεις, οι συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου €14 δισ.

 

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν, πλέον, οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν, πλέον, σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα €10 εκατ.