Έρευνες - Μελέτες

1 στους 4 χρήστες θα αφιερώνει πάνω από μία ώρα ημερησίως στο Metaverse

meta-facial-recognition-end

Μπορεί επί του παρόντος να υπάρχει μόνο ως όραμα στο μυαλό ανθρώπων, όπως ο Mark Zuckerberg του Facebook και ο Saya Nadella της Microsoft, ωστόσο το metaverse έχει αρχίσει να δημιουργεί ήδη ένα hype παγκοσμίως. Το εικονικό σύμπαν, που οραματίζονται άνθρωποι, όπως ο Zuckerberg και ο Nadella, δεν απασχολεί επί του παρόντος τον ευρύ πληθυσμό των χρηστών του Διαδικτύου.

 

Η Gartner προβλέπει ότι το 25% των ανθρώπων θα περνά τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο Metaverse μέχρι το 2026Πάντως, η εικόνα που μεταφέρουν οι αναλυτές είναι ότι σε λιγότερο από μια πενταετία από σήμερα, το metaverse θα έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές σε πιο μαζικό επίπεδο. Σύμφωνα με την Gartner, μέχρι το 2026, το 25% των ανθρώπων θα περνούν τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο metaverse για δουλειά, ψώνια, εκπαίδευση και ψυχαγωγία.

 

Πρακτικά, εφόσον επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, ένας στους τέσσερις χρήστες του Internet, παγκοσμίως, σε μια τετραετία από σήμερα θα περνά τουλάχιστον μια ώρα την ημέρα στους θεωρητικά άπειρους κόσμους του metaverse. Ως ένα avatar, μία ψηφιακή εκδοχή του εαυτού του - στην οποία θα δίνει χαρακτηριστικά της αρεσκείας του - ο χρήστης θα εξερευνά επί τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως το metaverse.

 

Σύμφωνα με τους αναλυτές, το metaverse θα επηρεάσει κάθε επιχείρηση με την οποία αλληλοεπιδρούν οι καταναλωτές καθημερινά: έως το 2026, το 30% των εταιρειών ανά τον κόσμο θα έχουν προϊόντα και υπηρεσίες έτοιμα για το metaverse.

 

Δεν το γνωρίζουν

Σήμερα, πάντως, πάνω από το ένα τρίτο των καταναλωτών (35%) απαντά ότι δεν έχει ακούσει ποτέ για το metaverse. Επιπρόσθετα, ένα ποσοστό 58% δηλώνει ότι έχει ακούσει μεν, αλλά δεν ξέρει τι σημαίνει το metaverse.

 

Την ίδια στιγμή, μόνο το 6% των ανθρώπων, παγκοσμίως, αναγνωρίζει ότι είναι αρκετά εξοικειωμένο με την κατανόηση του μετασύμπαντος, ώστε να εξηγήσει τη λογική και τη λειτουργία του και σε άλλους.

 

“Αυτό είναι ένα χρήσιμο συμπέρασμα, που μετριάζει τις βραχυπρόθεσμες προσδοκίες για το metaverse και τον πιθανό αντίκτυπο του στην καθημερινή ζωή του καταναλωτή”, υπογραμμίζουν οι αναλυτές.

 

Από εκείνους που τουλάχιστον γνωρίζουν για το μετασύμπαν, το 60% απαντά ότι δεν έχει γνώμη για αυτό και μόνο το 18% δηλώνει πραγματικά ενθουσιασμένο με αυτό. Εν τω μεταξύ, το 21% τονίζει ότι ανησυχεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το metaverse.

 

Τι είναι το metaverse

“Από την παρακολούθηση εικονικών τάξεων σχολείου μέχρι την αγορά ψηφιακής γης και την κατασκευή εικονικών σπιτιών, αυτές οι δραστηριότητες διεξάγονται επί του παρόντος σε ξεχωριστά περιβάλλοντα. Στόχος είναι να πραγματοποιούνται στο μέλλον σε ένα ενιαίο περιβάλλον - το metaverse”, αναφέρει η Gartner.

 

Η εταιρεία ορίζει ως metaverse έναν συλλογικό εικονικό κοινόχρηστο χώρο, που δημιουργείται από τη σύγκλιση της φυσικής, της ψηφιακής, την εικονικής και της ενισχυμένης πραγματικότητας, στον οποίο ο καθένας συνδέεται μέσω οποιουδήποτε τύπου συσκευής, από tablet έως οθόνες που τοποθετούνται στο κεφάλι.

 

Το metaverse αναμένεται, επίσης, να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται σε εικονικά γραφεία. Οι επιχειρήσεις δεν θα χρειαστεί να δημιουργήσουν τη δική τους υποδομή για να το κάνουν γιατί το metaverse θα παρέχει το πλαίσιο.

 

Επιπλέον, οι εικονικές εκδηλώσεις, που έχουν αποκτήσει δημοτικότητα τους τελευταίους 18 μήνες, θα προσφέρουν περισσότερες συνεργατικές και καθηλωτικές ευκαιρίες δικτύωσης και εργαστήρια.

 

“Είναι ακόμη πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ποιες επενδύσεις θα είναι βιώσιμες μακροπρόθεσμα, αλλά οι διαχειριστές προϊόντων θα πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να μάθουν, να εξερευνήσουν και να προετοιμαστούν για μια μεταστροφή, προκειμένου να τοποθετηθούν ανταγωνιστικά”, σχολιάζει η Gartner.