Έρευνες - Μελέτες

Η τεχνολογία “διαβατήριο” στην post covid εποχή λέει το 60% των ελληνικών εταιρειών

technolo728

Ρόλο - “κλειδί” για την επιστροφή τους στην κανονικότητα, μετά από την πανδημία, αποδίδουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην τεχνολογία. Επίσης, εκτιμούν ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε καίρια στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας τους στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης.

 

Το 80% των ελληνικών επιχειρήσεων πιστεύει ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητά τους στην πανδημίαΣήμερα, οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα δείχνουν να είναι πιο “ψηφιακά συνειδητοποιημένες” από ποτέ: σχεδόν το 60% πιστεύει - και μάλιστα “πάρα πολύ ή απόλυτα” - ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα συμβάλει στη γρηγορότερη ανάκτηση των ρυθμών ανάπτυξης μετά από την κρίση.

 

Ένα επιπλέον ποσοστό της τάξης του 35% υποστηρίζει ότι οι νέες τεχνολογίες θα συμβάλουν “πολύ ή αρκετά” στην ταχύτερη “ανάρρωση” από την πανδημία. Μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 6,7% θεωρεί ότι η τεχνολογία δεν θα παίξει ρόλο στην αποκατάσταση της κανονικότητας μετά από την πανδημία.

Ταυτόχρονα, οι ελληνικές εταιρείες συμμερίζονται την άποψη ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Μόνο το 10% των εταιρειών της χώρας θεωρεί ότι η σχετική συμβολή ήταν περιορισμένη (πολύ λίγο, λίγο - η επιλογή “καθόλου” δεν υπάρχει στις απαντήσεις των επιχειρήσεων).

 

Στον αντίποδα, περισσότερες από τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (77,9%) πιστεύουν ότι η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών συνέβαλε σημαντικά στην ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων (πολύ, πάρα πολύ, απόλυτα) στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης.


  

Καθοριστική η τεχνολογία

Έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Πειραιά εξετάζει τις επιπτώσεις της πανδημίας στην επιχειρηματική συνέχεια και ανθεκτικότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία σε αυτή. Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν σήμερα τον μείζονα ρόλο της τεχνολογίας και προσπαθούν να αποκτήσουν ψηφιακό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.

 

Για την ακρίβεια, μία στις τρεις ελληνικές επιχειρήσεις απαντά ότι επιδιώκει και καταφέρνει να προκαλεί τεχνολογικές εξελίξεις και να τις υιοθετεί, πριν από τους περισσότερους ανταγωνιστές της. Μόνο μια πολύ μικρή μειοψηφία, της τάξης του 2,7%, απαντά ότι δεν βλέπει κάποια σκοπιμότητα για αναβάθμιση των τεχνολογικών της υποδομών.

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία, που σχετίζονται με την εξέλιξη του τζίρου των ελληνικών εταιρειών, που προήλθε από πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου την περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (54,05%) είδε αύξηση του σχετικού τζίρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ ένα μικρό ποσοστό (13,52%) διαπίστωσε μείωση.

 

Δεν είναι τυχαίο ότι η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων, που παρουσίασαν εξαιρετικές επιδόσεις στη διάρκεια της πανδημίας και αύξησαν τον κύκλο εργασιών τους σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 30%, είναι επιχειρήσεις που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις τεχνολογικές εξελίξεις.

 

Περισσότερο από το 85% αυτών των επιχειρήσεων υιοθετεί ή και προκαλεί τις τεχνολογικές εξελίξεις στον κλάδο που ανήκουν. Επίσης, οι μισές επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας θεωρούν ότι η υιοθέτηση τεχνολογικών εξελίξεων αποτελεί και σημαντική συνιστώσα για τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.