Μειώνονται, για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας, οι πωλήσεις tablets

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

04 Νοεμβρίου 2021

Τα πρώτα σημάδια κόπωσης από την έναρξη της πανδημικής κρίσης εμφάνισε η παγκόσμια αγορά tablets το 3ο τρίμηνο του 2021. Μετά από ένα σερί αύξησης των πωλήσεων τα τελευταία πέντε τρίμηνα, η αγορά φρέναρε με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 9,4% σε ετήσια βάση το 3ο τρίμηνο του έτους.

 

Κατά 9,4% μειώθηκαν οι πωλήσεις tablets στην παγκόσμια αγορά το 3ο τρίμηνο του 2021, μετά από πέντε τρίμηνα συνεχούς ανόδου“Μετά από πέντε τρίμηνα ανάπτυξης, την οποία τροφοδότησε η εξ αποστάσεως εργασία και η τηλεκπαίδευση, οι παγκόσμιες πωλήσεις chromebook και tablet κατέγραψαν την πρώτη τους πτώση από την έναρξη της πανδημίας το 2020”, αναφέρουν οι αναλυτές της IDC. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών (Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker), οι αποστολές tablet κατέγραψαν πτώση 9,4% σε ετήσια βάση, πέφτοντας στα 42,3 εκατ. μονάδες.

 

Το εξεταζόμενο διάστημα οι αποστολές chromebook μειώθηκαν 29,8% με τον όγκο των πωλήσεων να περιορίζεται στα 6,5 εκατ. μονάδες. “Η χαλάρωση των περιορισμών σε πολλές γεωγραφικές περιοχές οδήγησε σε αύξηση των δαπανών σε άλλες κατηγορίες, γεγονός, που αποδυνάμωσε τη ζήτηση για chromebook και tablet. Η πτώση προέρχεται, επίσης, από τη σύγκριση με ένα ισχυρό 3ο τρίμηνο το 2020, όταν οι αποστολές συσκευών για καταναλωτές κορυφώθηκαν”, σημειώνουν οι αναλυτές.

 

Έσπασε το σερί

“Πολλά σχολεία και κυβερνήσεις ξεπέρασαν τους προϋπολογισμούς τους για να παρέχουν συσκευές για εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι ίδιοι οι καταναλωτές αγόρασαν επιθετικά συσκευές την κάλυψη των αναγκών της τηλεκπαίδευσης το 2020. Ως αποτέλεσμα, αναμένεται κάποιος κορεσμός στην αγορά της εκπαίδευσης στο εγγύς μέλλον”, σχολιάζουν οι αναλυτές,

 

Αυτό επηρεάζει άμεσα την αγορά chromebook και tablet ειδικά σε ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Δυτική Ευρώπη, λόγω των υψηλών πωλήσεων τα προηγούμενα τρίμηνα. Ωστόσο, τα Chromebook συνεχίζουν να αυξάνουν το αποτύπωμα τους σε αναδυόμενες αγορές, όπως αυτή της Ασίας/Ειρηνικού (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας και της Κίνας), της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Ωστόσο, οι πωλήσεις σε αυτές τις περιοχές αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 13% του συνολικού όγκου των πωλήσεων chromebook και ως εκ τούτου, απέχουν πολύ από το να κινήσουν μπρος τα εμπρός την αγορά στο πολύ προσεχές μέλλον.

 

Οι πωλήσεις tablet αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο λόγω πολλών παραγόντων, όπως η ευελιξία των συγκεκριμένων συσκευών, οι ελλείψεις εξαρτημάτων για υπολογιστές και οι αρρυθμίες που αυτές προκάλεσαν στο εμπορικό κανάλι διάθεσης PCs, αλλά και η συγκριτικά χαμηλότερη τιμή πώλησης.

 

Η κόπωση της αγοράς μπορεί να παραμείνει εμφανής στο πολύ κοντινό μέλλον, ωστόσο, δεν δείχνει να έχει μόνιμα χαρακτηριστικά, καθώς οι αναλυτές προβλέπουν ανάκαμψη των πωλήσεων. “Παρά την επιβράδυνση της ζήτησης, η εμπορική χρήση tablet σε κλάδους, όπως τα logistics, η υγειονομική περίθαλψη και οι τραπεζικές υπηρεσίες, αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς η πανδημία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις διεξάγουν καθημερινές δραστηριότητες”.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ