1 στους 3 Έλληνες θα συνεχίσει να αγοράζει ηλεκτρικά - ηλεκτρονικά είδη online

Έρευνες - Μελέτες

27 Ιουλίου 2021

Την ψηφιακή οδό θα συνεχίσουν να προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές για τις αγορές ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Μπορεί τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας να έχουν αρθεί και τα φυσικά καταστήματα να έχουν ανοίξει, ωστόσο, οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιμένουν ψηφιακά τουλάχιστον για κάποιες κατηγορίες αγαθών, με τα ηλεκτρικά και τα ηλεκτρονικά να βρίσκονται στην πρώτη θέση αυτής της λίστας. 

Το 50% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου πραγματοποίησε τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 15ημερο Ειδικότερα, το 1/3 των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου (34%) απαντά ότι θα συνεχίσει να αγοράζει ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα online το επόμενο διάστημα. Αν και η πρόθεση αγοράς μέσω Διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας. 

Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14% και τα είδη γραφείου και βιβλία με 13%. Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%. 

Σύμφωνα με την 4η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, συνολικά, το 44% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωνε τον Ιούλιο ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω Διαδικτύου ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων. Το αντίστοιχο ποσοστό τον Δεκέμβριο του 2021 ήταν ελαφρά αυξημένο και έφτανε το 49% της προηγούμενης μέτρησης.  

Δυσαρέσκεια με τις παραδόσεις
Σύμφωνα με την έρευνα, που διενήργησε ο ΣΕΛΠΕ, με την υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 50% των χρηστών του Διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). 

Παρά την αυξανόμενη στροφή στο ψηφιακό κανάλι αγορών, κάποια αγκάθια, που σχετίζονται με τις online αγορές, παραμένουν. Για παράδειγμα, τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας για περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. 

Σε ερώτηση της έρευνας σχετικά με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη, το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με την μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου. 

Online σύγκριση τιμών
Η έρευνα δείχνει ότι ο Έλληνας καταναλωτής έχει “εκπαιδευτεί” πλέον στην ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διαδικασία αγορών του μέσω της σύγκρισης τιμών και προϊόντων στο Διαδίκτυο. 

Συγκεκριμένα το 56% απαντά ότι κάνει συχνά ή πάντα έρευνα αγοράς online, πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα. Επίσης, ένα 37% κάνει το αντίστροφο, δηλαδή έρευνα αγοράς σε φυσικά καταστήματα πριν παραγγείλει από e-shop. 

Να σημειωθεί ότι η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο - Ιούλιο του 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 857 χρηστών του Διαδικτύου.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021