Σε υψηλά διετίας οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στην Ευρώπη

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

08 Ιουλίου 2021

Στο υψηλότερο σημείο της τελευταίας διετίας βρίσκεται, σήμερα, η αγορά smart home στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις “έξυπνων» οικιακών συσκευών να ακολουθούν ανοδική πορεία. Η αγορά προϊόντων smart home στην Ευρώπη ανερχόταν σε 23 εκατ. συσκευές το 1ο τρίμηνο του 2021, που συνιστά αύξηση πωλήσεων κατά 25,6% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC).

 

Κατά 25,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις έξυπνων οικιακών προϊόντων στην Ευρώπη το 1ο τρίμηνο του 2021Η αγορά του smart home στην Ευρώπη αναμένεται μάλιστα - σύμφωνα με τους αναλυτές - να συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, προσεγγίζοντας πωλήσεις 210 εκατ. συσκευών το 2025. Η εκτίμηση αυτή μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων “έξυπνων” οικιακών συσκευών κατά 14% την περίοδο έως το 2025.

 

“Η ανάπτυξη των smart οικιακών προϊόντων είναι ορατή σε όλες τις κατηγορίες. Μετά από ένα - σχεδόν - επίπεδο 2020, τα προϊόντα ψυχαγωγίας βίντεο και οι “έξυπνες” τηλεοράσεις είναι από τους κύριους συντελεστές της ανάπτυξης της αγοράς κατά το τρέχον έτος”, επισημαίνει η IDC.

 

Στο μεταξύ, μεγάλη ανάπτυξη πωλήσεων σημειώνεται και στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών smart home: ειδικά οι πωλήσεις στην κατηγορία “έξυπνες” ηλεκτρικές σκούπες κινούνται έντονα ανοδικά, δεδομένης και της σταδιακής αποκλιμάκωσης των τιμών τους.

 

“Έξυπνες” τηλεοράσεις

Οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών, που σχετίζονται με την ψυχαγωγία μέσω βίντεο, έφτασαν τα 10,7 εκατ. μονάδες το 1ο τρίμηνο του 2021 στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 46,6% και αύξηση 24,9%. Οι έξυπνες τηλεοράσεις αντιπροσώπευαν το 79,4% της κατηγορίας, ενώ οι προσαρμογείς ψηφιακών μέσων είχαν μερίδιο κατηγορίας 20,4%.

 

Επιπλέον, οι πωλήσεις “έξυπνων” ηχείων αυξήθηκαν κατά 19,1%, που αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας μεταξύ 2020 και 2021. Η Amazon εξακολουθεί να είναι ο “νούμερο ένα” κατασκευαστής στην κατηγορία, ακολουθούμενη από την Google.

 

Τέλος, ο τομέας του “έξυπνου” οικιακού φωτισμού, της ασφάλειας, καθώς και οι θερμοστάτες, αντιπροσώπευε πωλήσεις 6,1 εκατ. συσκευών το εξεταζόμενο διάστημα, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 26,7%.

 

Οι πρωταγωνιστές

Όσον αφορά τις εταιρείες, που πρωταγωνίστησαν στην αγορά smart home το 1ο τρίμηνο του 2021, την πρώτη θέση κατέλαβε η Samsung, ενώ δεύτερη τερμάτισε η Amazon.com.  Την τρίτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς “έξυπνων” οικιακών συσκευών κατέλαβε το 1ο τρίμηνο η Google, με την LG Electronics και τη Sony να ακολουθούν.

 

Η Samsung συγκέντρωσε τους τρεις πρώτους μήνες του έτους το 12,4% της αγοράς στην Ευρώπη, ενώ Amazon.com και Google κονταροχτυπήθηκαν στην τρίτη θέση, με μερίδιο αγοράς 11,6% έκαστη. Η LG Electronics κατέκτησε την εξεταζόμενη περίοδο μερίδιο 9% των συνολικών πωλήσεων, ενώ η Sony απέσπασε το 4,5%.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ