Έρευνες - Μελέτες

Επτά στους δέκα καταναλωτές δοκιμάζουν ένα προϊόν, για το οποίο έλαβαν διαφήμιση στο κινητό

mobilewoman

Νέα δεδομένα, στο διεθνές και εγχώριο λιανεμπόριο, δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες, με τα ψηφιακά μέσα να ενισχύουν τους δεσμούς μεταξύ εταιρειών και καταναλωτών, εγκαινιάζοντας νέα επίπεδα προσωποποιημένου marketing. Ενδεικτική της εισόδου και του ελληνικού λιανεμπορίου στην ψηφιακή εποχή είναι, για παράδειγμα, η αυξανόμενη διείσδυση των προγραμμάτων επιβράβευσης, καθώς σήμερα περί τα 3,5 εκατ. πολίτες κάνουν χρήση σχετικών υπηρεσιών. Ήδη, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής είναι εγγεγραμμένος σε επτά με οκτώ σχήματα επιβράβευσης πελατών, εκ των οποίων, ωστόσο, ενεργά είναι περίπου τα μισά. Μάλιστα, η εκτίμηση είναι ότι η τάση και το 2015 θα είναι ανοδική, με όλο και περισσότερους πολίτες να εντάσσονται σε αντίστοιχα προγράμματα.

Τα ψηφιακά μέσα κατακτούν το marketing: 3,5 εκατ. Έλληνες κάνουν χρήση προγραμμάτων επιβράβευσηςΤα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, που στην ουσία φέρνουν πιο κοντά το λιανεμπόριο στην ψηφιακή εποχή, συνδυάζουν την τεχνολογία πλαστικών καρτών με το αντίστοιχο λογισμικό για την παρακολούθηση των αγορών των πελατών. Μέσω της αξιοποίησης της βάσης δεδομένων του πελατολογίου και της ανάλυσης της καταναλωτικής συμπεριφοράς, τα σχετικά προγράμματα επιβραβεύουν τους καταναλωτές για τις συναλλαγές που πραγματοποιούν.

Τη δύναμη των νέων ψηφιακών καναλιών υπογραμμίζει έρευνα της NinthDecimal, η οποία δείχνει ότι το 70% των αγοραστών καταναλωτικών προϊόντων προχωρούν σε αγορά ενός νέου brand ή ενός νέου προϊόντος, μετά από σχετική διαφήμιση, που έλαβαν στο smartphone τους. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 49% σε σχέση με το 2013.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 68% των καταναλωτών αναζητά, μέσω του κινητού, πληροφορίες για ένα προϊόν, πριν προβεί στην αγορά του, ενώ το 59% χρησιμοποιεί τη φορητή συσκευή του κατά τη διάρκεια των αγορών στο σούπερ μάρκετ, ποσοστό αυξημένο κατά 16% έναντι του 2013.

Προγράμματα επιβράβευσης
Ενδεικτικό παράδειγμα του προσωποποιημένου marketing στην Ελλάδα αποτελούν και τα πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, τα οποία εν μέσω κρίσης βρήκαν γόνιμο έδαφος ανάπτυξης. Σύμφωνα με στοιχεία, που έδωσε σε ενημερωτική εκδήλωση η εταιρεία Cloudbiz, πάροχος προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών και συστημάτων CRM, στην εγχώρια αγορά τα πιο ισχυρά προγράμματα επιβράβευσης είναι αυτά που εφαρμόζουν οι ελληνικές τράπεζες, ενώ αυξανόμενη βαίνει η συμμετοχή των μεγάλων αλυσίδων του λιανεμπορίου, με νέα ονόματα να εισέρχονται στον χορό των προγραμμάτων loyalty.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, νέα δυναμική στο προσωποποιημένο marketing δίνει η διάδοση των ψηφιακών μέσων στην ελληνική αγορά. Ήδη το 30% των emails, που στέλνονται καθημερινά, ανοίγεται και διαβάζεται από το κινητό τηλέφωνο. Εκτίμηση της εταιρείας είναι ότι, οι καταναλωτές στην Ελλάδα, θα συνεχίσουν και φέτος να αναζητούν τις προσφορές και να επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες, που είναι value for money, ενώ ο νόμος του pareto, που προβλέπει ότι το 20% των ενεργών και loyal πελατών αποτελεί το 80% του τζίρου, θα συνεχίσει να ισχύει, με τα προγράμματα επιβράβευσης να ενισχύουν ακριβώς αυτόν τον δεσμό μεταξύ πελάτη και καταναλωτή.