Τα 2/3 των Ελλήνων ικανοποιημένα από την ταχύτητα του Διαδικτύου

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

05 Ιουλίου 2021

Ικανοποιημένη από την ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο είναι, σήμερα, η μεγάλη μερίδα των Ελλήνων χρηστών του Internet. Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών της χώρας (65%) δηλώνουν είτε “απόλυτα ικανοποιημένοι” (20%), είτε “αρκετά ικανοποιημένοι” (45%) από τις ταχύτητες download του Διαδικτύου στην Ελλάδα.

 

Το 20% και το 45% των Ελλήνων δηλώνει από απόλυτα έως αρκετά ικανοποιημένο από τις ταχύτητες download και upload του ΔιαδικτύουΌσον αφορά την ταχύτητα σύνδεσης upload, το 18% και το 45% αντίστοιχα δηλώνουν από πολύ έως αρκετά ικανοποιημένοι. Στην Ευρώπη, η εικόνα είναι ακόμη πιο θετική με την πλειονότητα των Ευρωπαίων, 81%, να δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα της ταχύτητας λήψης της σύνδεσης στο Διαδίκτυο και 82% με την ταχύτητα upload. Όσοι ζουν σε αγροτικά χωριά είναι λιγότερο ικανοποιημένοι, ιδίως το 77% των ερωτηθέντων.

 

Ένας από τους πονοκεφάλους για τους πελάτες των εταιρειών τηλεπικοινωνιών στην Ευρώπη και κυρίως στην Ελλάδα, είναι ο υψηλός αριθμός δαπανηρών δόλιες κλήσεων ή SMS, που λαμβάνουν. Συγκεκριμένα, όπως δείχνει η ειδική έρευνα του Ευρωβαρόμετρου για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, το 13% των Ευρωπαίων έχει γίνει στόχος ανεπιθύμητων τηλεφωνικών κλήσεων.

 

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, που αποτυπώνει τη σχέση των Ευρωπαίων με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, το 12% των Ευρωπαίων έλαβε ανεπιθύμητα SMS, ενώ κλήσεις και sms επέφεραν στους καταναλωτές επιπλέον χρεώσεις. Στην περίπτωση της Ελλάδας, το ποσοστό των πολιτών, που δέχθηκαν ανεπιθύμητες κλήσεις και sms, φτάνει το 38%.

 

Αλλαγή παρόχου

Η έρευνα ρώτησε, επίσης, τους Ευρωπαίους για τις συνδρομές τους στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Διαπίστωσε ότι, παρ’ όλο που οι απαιτήσεις συνδεσιμότητας ήταν υψηλές λόγω της τηλεργασίας, της διαδικτυακής εκπαίδευσης και των online υπηρεσιών ψυχαγωγίας, λίγοι Ευρωπαίοι έκαναν αλλαγές στις συνδρομές τους στο Διαδίκτυο. Για την ακρίβεια, μόνο το 7% των Ευρωπαίων άλλαξε πάροχο στο Διαδίκτυο λόγω της πανδημίας.

 

Η Ελλάδα, πάντως, είχε την τρίτη υψηλότερη επίδοση μεταξύ των κρατών - μελών στην αλλαγή παρόχου στη διάρκεια της πανδημίας, με το 16% να απαντά ότι το έκανε.

 

Περιβαλλοντικές επιδόσεις

Στο μεταξύ, η έρευνα ρώτησε τους Ευρωπαίους για την επίδραση, που θα έχουν οι πληροφορίες σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών στις επιλογές τους. Το 40% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι η επιλογή του παρόχου θα επηρεαστεί από το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

 

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη από τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020 και από τον Φεβρουάριο έως τον Μάρτιο του 2021 σε 27 κράτη - μέλη και με τη συμμετοχή 27.213 πολιτών της Ε.Ε.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021