Έρευνες - Μελέτες

7 στους 10 Έλληνες θετικοί στην αγορά ασφαλειών από ψηφιακούς παρόχους

hard-market-scaled

Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες από τις ασφαλιστικές τους εταιρείες θέλουν πλέον οι Έλληνες καταναλωτές, με την πανδημία να αλλάζει το παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων. Μάλιστα, σχεδόν 7 στους 10 Έλληνες εμφανίζονται θετικοί στο ενδεχόμενο να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα και υπηρεσίες αποκλειστικά από digital only παρόχους.

 

Αυξημένες προσδοκίες από τις ασφαλιστικές εταιρείες τους για περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες έχουν πλέον οι ΈλληνεςΤην ίδια στιγμή, οι 8 στους 10 πολίτες παραδέχονται ότι η πανδημική κρίση άλλαξε τη συναλλακτική τους συμπεριφορά με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ακόμη περισσότεροι, σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες, θεωρούν “πολύ σημαντικό” και “μέτρια σημαντικό” το γεγονός ότι στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν ψηφιακά κανάλια για την κάλυψη των ασφαλιστικών τους αναγκών.

 

Η ριζική αλλαγή των συνηθειών και η στροφή στα ψηφιακά μέσα και για τις ασφαλιστικές υπηρεσίες μεταφράζεται σε αυξημένες προσδοκίες για περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες: το 53% των Ελλήνων δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών στην τωρινή συγκυρία.

 

Tο παραδοσιακό μοντέλο πώλησης ασφαλιστικών προϊόντων και εξυπηρέτησης πελατών μέσω της διαμεσολάβησης δεν είναι δυνατό να μείνει ανεπηρέαστο. Σύμφωνα και με τις διεθνείς τάσεις, τα φυσικά κανάλια θα συνεχίσουν να είναι κυρίαρχα, όπου υπάρχει υψηλή εξειδίκευση και πολυπλοκότητα, ενώ τα ψηφιακά κανάλια σταδιακά θα υπερτερούν των παραδοσιακών για τις βασικές και επαναλαμβανόμενες λειτουργίες”, διαπιστώνει έρευνα της Accenture.

 

Ψηφιακά κανάλια

Η έρευνα αναδεικνύει, επίσης, την επιθυμία πρόσβασης των καταναλωτών (76%) σε ψηφιακά κανάλια, για δραστηριότητες, που εκτείνονται από την απλή αναζήτηση πληροφοριών ασφαλιστικών προϊόντων μέχρι την υποστήριξη τους σε περίπτωση ανάγκης/ατυχήματος. Από την άλλη πλευρά, όμως, 56% επιθυμεί να συναλλάσσεται αποκλειστικά μέσω ασφαλιστικών συμβούλων ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά πολύπλοκα και εξειδικευμένα προϊόντα.

 

Επίσης, η έρευνα δείχνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι δεκτικοί (73%) σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, καλύπτοντας νέες ανάγκες που μέχρι τώρα ήταν υποασφαλισμένες ή εξαιρετικά ακριβές (π.χ. ταξιδιωτική ασφάλιση, μοντέλα pay as you go/drive).

 

Περί προσωπικών δεδομένων

Στη σχέση τους με τους ασφαλιστικούς παρόχους, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών αξιολογεί ως σημαντικότερους παράγοντες την κατάρτιση των ασφαλιστικών συμβούλων, την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και τις ανταγωνιστικότερες τιμές. Στην κατεύθυνση αυτή, 79% είναι διατεθειμένο να μοιραστεί προσωπικά δεδομένα με τους παρόχους, ζητώντας ως αντάλλαγμα καλύτερη, γρηγορότερη, προσωποποιημένη προσέγγιση και χαμηλότερα ασφάλιστρα.

 

Την ίδια στιγμή, το 43% όλων όσοι δεν επιθυμούν, προβάλλουν ως βασικό αντεπιχείρημα την ανησυχία τους για τη χρήση των δεδομένων τους από τις ασφαλιστικές εταιρείες αναφέρει η έρευνα “Greek Insurance Market: Covid triggers a cycle of accelerated digital transformation”.