Το 40% των Ελλήνων κάνει online αγορές από σουπερμάρκετ

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

28 Μαΐου 2021

Ανοδική πορεία ακολουθεί και στην Ελλάδα η online αγορά ειδών σουπερμάρκετ. Σήμερα, πλέον, το 40% των Ελλήνων έχει δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σουπερμάρκετ μέσω Internet. Μάλιστα, ένα επιπλέον 30% να εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει στο μέλλον.

 

1 στους 3 Έλληνες έχει κάνει τουλάχιστον μία παραγγελία μέσω των delivery apps φαγητούΑναλυτικά, το 36% κάνει αγορές σουπερμάρκετ online είτε τακτικά, είτε περιστασιακά, ενώ το 30%, αν και δεν έχει μπει ποτέ στη διαδικασία των ηλεκτρονικών αγορών, απαντά ότι είτε το σκέφτεται είτε σκοπεύει να το κάνει. Πάντως, υπάρχει και ένα 4% των Ελλήνων καταναλωτών, που δηλώνει ότι έχει κάνει αγορές σουπερμάρκετ online στο παρελθόν, αλλά δεν σκοπεύει να συνεχίσει.

 

Και επίσης υπάρχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο 30%, που δηλώνει ότι και δεν έχει κάνει ποτέ αγορές από σουπερμάρκετ online και δεν σκοπεύει να το κάνει.

 

Κυρίως millennials

Το κοινό, που αγοράζει είδη σουπερμάρκετ online, είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών). Σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, το 40% απαντά ότι ψωνίζει είδη σουπερμάρκετ μέσα από το ψηφιακό κανάλι. Ακόμη και οι millennials, που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online, φαίνεται να είναι οι πιο θετικοί, λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία όσων θα εξέταζαν vs. όσων δεν θα εξέταζαν.

 

Σύμφωνα με έρευνα, που διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov, σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σουπερμάρκετ, που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας, οι κάτοικοι Αττικής και Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online Super Market, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών.

 

Ο ρόλος της πανδημίας

Καταλυτική για τη στροφή των Ελλήνων στο online κανάλι των σουπερμάρκετ είναι η πανδημική κρίση. Κατά την περίοδο της πανδημίας, το 13% έκανε τις αγορές του σουπερμάρκετ κυρίως online. Με την πάροδο της πανδημίας, το 9% απαντά ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κυρίως τα online σουπερμάρκετ έναντι των φυσικών καταστημάτων.

 

Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η τάση των Ελλήνων για αγορές ειδών σουπερμάρκετ μέσω delivery applications, όπως το Wolt ή το e-food. Συνολικά, κάτι λιγότερο από 1 στους 3 Έλληνες έχει κάνει τουλάχιστον μία παραγγελία μέσω των delivery apps φαγητού.

 

Τα delivery apps

Μάλιστα, στις μικρότερες ηλικίες, η αναλογία όσων παραγγέλνουν μέσω delivery apps είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κατά μέσο όρο, 1 στους 2 Έλληνες στις ηλικιακές ομάδες των 18-34 έχει δοκιμάσει την παραγγελία μέσω των εφαρμογών delivery για κινητές συσκευές.

 

Στην ηλικιακή ομάδα των 18-24, το αντίστοιχο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που έχουν κάνει χρήση των delivery apps, είναι 46%, ενώ σε αυτήν των 25-34 είναι ακόμη πιο υψηλό και φτάνει το 55%. Πάντως, περισσότεροι από 9 στους 10 Έλληνες έχουν κάνεις τις αγορές τους απευθείας από τα site των σουπερμάρκετ.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ