Έρευνες - Μελέτες

Οι παγκόσμιες δαπάνες σε AR/VR θα τετραπλασιαστούν έως το 2023

virtual

Ευεργετικά για την παγκόσμια αγορά επαυξημένης (Augmented Reality-AR), εικονικής (Virtual Reality-VR) και μικτής πραγματικότητας (Mixed Reality-MR) λειτουργεί η πανδημική κρίση της COVID-19. Η ψηφιοποίηση της οικονομίας, της κοινωνίας, αλλά και του ίδιου του κράτους, η οποία επιταχύνθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, ωθεί σε άνοδο τις παγκόσμιες δαπάνες για AR, VR και MR.

 

Στα $124,4 δισ. η αξία της παγκόσμιας αγοράς εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας το 2023Ως αποτέλεσμα, η αξία της αγοράς αναμένεται να τετραπλασιαστεί τα επόμενα δύο χρόνια, καταγράφοντας θεαματική άνοδο κατά 305% και φθάνοντας σε αξία τα $124,4 δισ. έως το 2023. Σε λίγα μόλις χρόνια, η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR) έγιναν μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές τάσεις με εκατομμύρια χρήστες τόσο στον καταναλωτικό, όσο και στον επιχειρηματικό τομέα. Από τα βιντεοπαιχνίδια έως την υποστήριξη κρίσιμων επιχειρηματικών λειτουργιών, οι εφαρμογές AR και VR έχουν βρει τη χρήση τους σε διαφορετικές αγορές.

 

Για το τρέχον έτος, η παγκόσμια αγορά AR, VR και MR αναμένεται να φτάσει σε αξία τα $30,7 δισ., σύμφωνα με έρευνα της BCG. Μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους, το ποσό αυτό θα φτάσει στα $58,7 δισ.

 

Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη θα είναι ακόμη πιο θεαματική. Το 2023, η ενοποιημένη αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά άλλα $65,7 δισ., ενώ μέχρι το 2025 η αξία της αναμένεται να αυξηθεί στα $300 δισ.

 

Οι εφαρμογές AR

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Buy Shares, οι καταναλωτές δαπάνησαν περί τα $6,3 δισ. στην τεχνολογία AR και VR το 2020, σε συνδυασμό με όλα τα άλλα τμήματα. Αν και η χρήση της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας αυξάνεται σε πολλές επιμέρους κατηγορίες, τα παιχνίδια VR και τα βίντεο VR αποτελούν τις μεγαλύτερες περιπτώσεις χρήσης. Εκτιμάται ότι $20,8 δισ. θα δαπανηθούν το 2023 μόνο σε αυτές τις κατηγορίες.

 

Οι εφαρμογές AR απέχουν πολύ από τα φίλτρα Snapchat και το Pokemon Go, πιθανώς τα πιο δημοφιλή παραδείγματα αυτής της τεχνολογίας. Από εφαρμογές για smartphones, που απευθύνονται σε κάθε καταναλωτή έως τα πιο εξελιγμένα εργαλεία οπτικοποίησης δεδομένων για επιχειρήσεις, η τεχνολογία AR έχει βρει τη χρήση της σε διαφορετικούς κλάδους.

 

Έκρηξη πωλήσεων στα ακουστικά

Μία πολύ δυναμική κατηγορία της αγοράς AR/VR είναι αυτή των ακουστικών. Οι πωλήσεις ακουστικών AR/VR αναμένεται να φτάσουν σε αξία τα $26,5 εκατ. το 2023, σημειώνοντας άλμα 140% σε δύο χρόνια. Μία σημαντική χρήση των ακουστικών VR είναι για παιχνίδια, επιτρέποντας στους παίκτες μια πλήρη εμπειρία.

 

Το 2020, περίπου 5,5 εκατομμύρια ακουστικά AR/VR διατέθηκαν παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία των TrendForce και Statista. Οι δύο εταιρείες προβλέπουν τεράστια αύξηση τόσο στις πωλήσεις ακουστικών AR, όσο και σε VR, τα επόμενα χρόνια. Ο πήχης των πωλήσεων μπαίνει στα 26 εκατ. μονάδες το 2023 για τις δύο κατηγορίες. Η αυξανόμενη ζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί, με τις πωλήσεις να υπολογίζονται σε 43,5 εκατ. το 2025.