Έξι στους δέκα Έλληνες χρησιμοποιούν, πλέον, καθημερινά το Διαδίκτυο

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

09 Φεβρουαρίου 2015

Ένας στους δύο χρησιμοποιεί τα social media - Στροφή στις mobile συσκευές για τη σύνδεση στο ΊντερνετΑναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας του Έλληνα έχει γίνει το Διαδίκτυο, καθώς επτά στους δέκα, ποσοστό 69,7%, χρησιμοποιούν, πλέον, το Ίντερνετ και μάλιστα έξι στους δέκα, το 60,4%, σε καθημερινή βάση. Ειδικά στις νεαρές ηλικίες, η χρήση εκτοξεύεται, αφού οι νέοι ηλικίας 13-17 ετών χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο σε ποσοστό 96,9% (το 87% καθημερινά), ενώ στις ηλικίες 18-24 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται σε 98,1% (το 94,4% καθημερινά).

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Web ID της Focus Bari, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 12.000 ατόμων, ηλικίας 13-74 ετών, το διάστημα τρίμηνο Οκτώβριο - Δεκέμβριο 2014, η διείσδυση του Διαδικτύου βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδό της στο νομό Αττικής, φθάνοντας το 76,8%, με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί με 73,7% και την υπόλοιπη Ελλάδα να βρίσκεται - κατά μέσο όρο - στο 61,2%.

Οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου “σερφάρουν”, πλέον, περισσότερες από 2 ώρες την ημέρα, με τον μέσο όρο χρήσης του Ίντερνετ στη χώρα μας να είναι τα 135 λεπτά. Οι άνδρες αφιερώνουν στην on-line περιήγηση 140 λεπτά, με τις γυναίκες να ακολουθούν με 129 λεπτά. Ο μέσος όρος ημερήσιας χρήσης του Διαδικτύου αυξάνεται στις μικρότερες ηλικίες, καθώς οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αφιερώνουν στο Διαδίκτυο 177 λεπτά και εκείνοι ηλικίας 13-17 ετών 142 λεπτά.

Αυξανόμενη βαίνει η χρήση του Διαδικτύου και από τις μεγαλύτερες ηλικίες, με το μέσο χρόνο παραμονής στο Internet να διαμορφώνεται στα 101 λεπτά για την ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών και στα 111 λεπτά για τις ηλικίες 55-64.

Στροφή στο mobile
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Focus Bari, οι Έλληνες συνεχίζουν να στρέφονται στις φορητές συσκευές, προκειμένου να περιηγηθούν στο Διαδίκτυο. Την τάση του mobile υιοθετούν, κατά κύριο λόγο, οι νέοι ηλικίας 25-44 ετών, με ενδεικτικό, προς αυτήν την κατεύθυνση, το γεγονός ότι το 58,8% όσων σκοπεύουν να αγοράσουν tablet μέσα στον επόμενο ένα χρόνο προέρχονται από αυτήν την ηλικιακή κατηγορία.

Αναλυτικά, οι συσκευές πρόσβασης, που χρησιμοποιούνται, πλέον, είναι ο φορητός υπολογιστής (41,9%), το κινητό τηλέφωνο (31,1%), ο σταθερός υπολογιστής (30,2%), το tablet με 10,8%, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό, το 0,6%, συνδέεται μέσω μιας συσκευής smart tv.

Φανατικοί των social media
Οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου είναι, πλέον, φανατικοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αφού περισσότεροι από ένας στους δύο, ποσοστό 52,4%, κάνει πλέον χρήση των social media. Ειδικά σε ό,τι αφορά την ηλικιακή ομάδα των 18-44 η χρήση αυξάνεται στο 69,3%. Το Facebook είναι το κοινωνικό δίκτυο με τους περισσότερους χρήστες στην Ελλάδα, καθώς το ποσοστό όσων έχουν λογαριασμό στη δημοφιλή ιστοσελίδα ανέρχεται σε 48,3%, δεύτερο στις προτιμήσεις έρχεται το google+ με 9,2%, ακολουθεί το Youtube με 8,7%, με το Twitter να έπεται με 7,5%.  Ο δε μέσος χρόνος παραμονής στα social media είναι 77,9 λεπτά την ημέρα.

On-line αγορές
Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, σημαντική είναι η εξοικείωση των Ελλήνων με τις on-line αγορές, καθώς το 23,7% επιλέγει να κάνει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου, με τα σχετικά ποσοστά να είναι υψηλότερα για τους άνδρες (27,5%) σε σχέση με τις γυναίκες (20,1%). Σύμφωνα με τη Web ID, τους τελευταίους 6 μήνες ο μέσος όρος των online αγορών ήταν στις 5,6, με το μέσο όρο της δαπάνης να φθάνει στα €429.

Χρήστες από …κούνια
Με τον υπολογιστή, ανά χείρας, βρίσκονται και τα παιδιά στην Ελλάδα, με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών να αποτελεί πλέον καθημερινότητα. Σε ό,τι αφορά στη χρήση προσωπικού υπολογιστή, στις ηλικίες 7-12 ετών, η διείσδυση είναι 94,5%, ενώ περισσότερα από τρία στα πέντε παιδιά χρησιμοποιούν υπολογιστή σε καθημερινή βάση. Η δε χρήση του ίντερνετ ανέρχεται ποσοστιαία στο 86%.

Πάνω από ένα στα έξι παιδιά συνδέονται μέσω tablet/iPad (ποσοστό 19,8%), ενώ το 41,9% επιλέγει το φορητό υπολογιστή και το 39,1% τον σταθερό, με το 5,2% να συνδέεται μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επίσης, περισσότερα από δύο στα δέκα παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών έχουν κινητό τηλέφωνο. Συγκεκριμένα, το 22,3% των αγοριών και το 19,4% των κοριτσιών ηλικίας 7-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ στην κατηγορία 7-9 ετών τα ποσοστά χρήσης είναι 10,6% στα αγόρια και 8% στα κορίτσια, ενώ σε εκείνη των 10-12 ετών είναι 34% στα αγόρια και 30,8% στα κορίτσια.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ