Έρευνες - Μελέτες

Microsoft και DHL, οι κορυφαίοι στόχοι των χάκερς για brand phising

phishing728

Ως “δούρειο ίππο”, για να αλιεύουν προσωπικά δεδομένα των χρηστών, χρησιμοποιούν τα δημοφιλή brands οι χάκερς. Ποια είναι όμως τα κορυφαία εμπορικά σήματα, που λατρεύει το ψηφιακό έγκλημα να πλαστογραφεί, ώστε να κάνει πιο αποδοτικά τη δουλειά του;

 

H Microsoft και η DHL παραμένουν στην κορυφή της Top 10 λίστας των brands προς μίμηση από χάκερΗ Microsoft συνεχίζει να είναι το πλέον αγαπημένο brand για τις απόπειρες ηλεκτρονικού ψαρέματος από χάκερς για το 1ο τρίμηνο του 2021. Η Microsoft, που σχετίζεται με το 39% όλων των προσπαθειών ηλεκτρονικού ψαρέματος παγκοσμίως, εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή, καθώς οι χάκερς συνεχίζουν να εστιάζουν στην τηλεργασία.

 

Τη δεύτερη θέση της ίδιας λίστας, σύμφωνα με το Brand Phishing Report για το Q1 2021 της Check Point Research, καταλαμβάνει η DHL, συγκεντρώνοντας το 18% όλων των προσπαθειών phising παγκοσμίως.

 

Σύμφωνα με το report της εταιρείας, μέσα στο top ten και συγκεκριμένα στην τρίτη θέση, βρίσκεται η Google (με 9%), ενώ στην τέταρτη ακολουθεί το Roblox με το 6% των συνολικών προσπαθειών ηλεκτρονικού ψαρέματος παγκοσμίως. Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, η παρουσία της τελευταίας τόσο ψηλά στην κατάταξη, επιβεβαιώνει την τάση που θέλει τους χάκερς να στρέφονται σε πλέον μαζικές εφαρμογές, όπως και νεότερες ηλικίες.

 

 Κορυφαίοι κλάδοι

Το top 10 με τα brands, που οι χάκερς λατρεύουν να αντιγράφουν, για το 1ο τρίμηνο του 2021 συμπληρώνουν οι: Amazon (5%), Wells Fargo (4%), Chase (2%), LinkedIn (2%), Apple (2%) και Dropbox (2%),

 

Όσον αφορά τους κλάδους, που βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις του ψηφιακού εγκλήματος για αντιγραφή, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Τεχνολογία, ενώ ακολουθεί ο κλάδος της ναυτιλίας και ο τραπεζικός τομέας. Ο τελευταίος αντικατέστησε το Retail, που κατείχε την τρίτη θέση της σχετικής λίστας κατά το 4ο τρίμηνο του 2020.

 

Η παρουσία των τραπεζών Wells Fargo και Chase στη λίστα αποδεικνύει στην πράξη ότι το ψηφιακό έγκλημα εκμεταλλεύεται την πρόσφατη αύξηση των ψηφιακών πληρωμών λόγω της πανδημίας και την αυξημένη εξάρτηση από τις διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές, για να εξαπατήσει τους χρήστες και να διαπράξει οικονομικές απάτες.