Έρευνες - Μελέτες

Σε ψηφιακές αγορές καταλήγουν $1 στα $5 δολάρια καταναλωτικής δαπάνης

commercecard1

Ως σανίδα σωτηρίας για τους λιανοπωλητές, λειτούργησε και συνεχίζει να λειτουργεί το ηλεκτρονικό εμπόριο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 2020 οι καταναλωτές δαπάνησαν $900 δισ. περισσότερα σε online αγορές σε σχέση με το 2019.

 

Το 2020 οι καταναλωτές δαπάνησαν $900 δις. περισσότερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με το 2019Το 2020 για κάθε $5, που δαπανήθηκαν σε εμπορικές δραστηριότητες, το $1 αφορούσε στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ το 2019 η αντίστοιχη αναλογία ήταν $7 προς $1 για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το διεθνές ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 25%-30% από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2021.

 

Άνοδος σημειώθηκε τόσο στον όγκο των πωλήσεων, όσο και στον αριθμό των διαφορετικών χωρών, από τις οποίες οι αγοραστές πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές παραγγελίες. Μάλιστα, η στροφή στο e-commerce κάθε άλλο παρά συγκυριακή είναι, αφού το 20%-30% των σχετιζόμενων με τον Covid-19 αλλαγών σε ψηφιακές λύσεις, παγκοσμίως, αναμένεται να διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

 

 

Πού αυξήθηκε πιο γρήγορα το online εμπόριο

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Mastercard (Recovery Insights: Commerce E-volution), οι ψηφιακά ώριμες οικονομίες αύξησαν σημαντικά την ηλεκτρονική κατανάλωση. Οι οικονομίες, που είχαν υιοθετήσει περισσότερες ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές πριν από την πανδημία, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, κατέγραψαν μεγαλύτερα και πιο σταθερά κέρδη από την αυξημένη ροπή των καταναλωτών προς τις ψηφιακές συναλλαγές. Αντίθετα, στις χώρες που είχαν μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικού εμπορίου πριν από την πανδημία, όπως η Αργεντινή και το Μεξικό, η αύξηση των online πωλήσεων ήταν πιο περιορισμένη.

 

Αναδεικνύοντας τις διευρυμένες καταναλωτικές επιλογές, η έρευνα σημειώνει την παγκόσμια ροπή των καταναλωτών για αγορές από περισσότερους διαδικτυακούς ιστότοπους και ηλεκτρονικά κανάλια αγοράς, σε σχέση με το παρελθόν. Οι κάτοικοι σε χώρες, όπως η Ιταλία και η Σαουδική Αραβία, έχουν αυξήσει τις αγορές τους από ηλεκτρονικά καταστήματα κατά 33% κατά μέσο όρο, με αμέσως επόμενους στη λίστα τους κατοίκους Ρωσίας και Ηνωμένου Βασιλείου.

 

 

Αγοράζοντας τρόφιμα online

Οι βασικοί τομείς λιανικής, που είχαν το μικρότερο μερίδιο ηλεκτρονικών αγορών πριν από την κρίση, όπως αυτός των τροφίμων, εμφάνισαν μερικά από τα μεγαλύτερα κέρδη, λόγω της προσαρμογής των καταναλωτών σε νέες ψηφιακές λύσεις.

 

Η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, καθώς και η μικρή βάση δεδομένων σε αυτές τις αγορές, που υπήρχε από την προ-πανδημική εποχή, υποδεικνύει πως η αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου (70%-80%) στα καταστήματα τροφίμων θα διατηρηθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

 

  

Αντίο στα μετρητά

Ακόμη και στις αγορές εντός καταστημάτων, ο Covid-19 επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μετέβησαν από τη χρήση μετρητών, στις ανέπαφες πληρωμές. Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, από καταστήματα στα οποία απαιτείται φυσική παρουσία για την πραγματοποίηση αγορών, όπως είναι τα εστιατόρια και τα καταστήματα τροφίμων, παρατηρήθηκε αύξηση των ανέπαφων συναλλαγών κατά 2,5%, πέραν της αυξητικής τάσης.

 

Η συγκεκριμένη τάση, οδήγησε σε επιτάχυνση της μετάβασης από τα μετρητά σε ηλεκτρονικές πληρωμές, κατά ένα ολόκληρο έτος.