Εναλλακτικές πηγές εσόδων, εντός της τριετίας, από το Internet of Things "βλέπουν" 4 στις 10 επιχειρήσεις

Έρευνες - Μελέτες

06 Φεβρουαρίου 2015

Αν και θεωρούν ότι το Internet of Things (IoT) θα αλλάξει άρδην τις εταιρικές τους δομές, ελάχιστες επιχειρήσεις έχουν ξεκάθαρη στρατηγική για την ενσωμάτωση του IoT στη στρατηγική τους. Περισσότερες από τέσσερις στις δέκα εταιρείες (ποσοστό 40%) εκτιμούν ότι το Internet of Things θα μετασχηματίσει τη δομή τους, εντός της προσεχούς τριετίας, προσφέροντας, παράλληλα, νέες εναλλακτικές πηγές εσόδων ή και ευκαιρίες για μειώσεις στα κόστη λειτουργίας. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Gartner, το ποσοστό των εταιρειών, που εκτιμούν ότι το IoT θα αλλάξει την επιχειρηματική τους καθημερινότητα σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα και συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, εκτοξεύεται σε 60%.


Μόλις το 25% των εταιρειών δηλώνει, ωστόσο, ότι διαθέτει μια συγκροτημένη στρατηγική για το ΙοΤ
Ωστόσο, όπως διαπιστώνει η Gartner, από τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς, που συμμετείχαν στην έρευνα, μία μικρή πλειοψηφία μόνο έχει, ήδη, δημιουργήσει μια ξεκάθαρη στρατηγική για το IoT. Συγκεκριμένα, μόλις το 25% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν εγκαινιάσει μια ξεκάθαρη επιχειρηματική στρατηγική αναφορικά με το IoT.

“Η μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει ότι το ΙοΤ είναι ακόμη “ανώριμο” ως τάση, καθώς τώρα μόλις οι επιχειρήσεις αρχίζουν να πειραματίζονται με αυτή τη νέα τάση”, σχολίασε σχετικά εκ μέρους της Gartner ο κ. Nick Jones. Ο ίδιος, πάντως, επεσήμανε ότι παρά την περιορισμένη απήχηση μέχρι σήμερα, το ΙοΤ έχει μεγάλες προοπτικές να ενσωματωθεί στην εταιρική κουλτούρα των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο.

Να σημειωθεί ότι η μελέτη διενεργήθηκε τον Οκτώβριο του 2014 μεταξύ των μελών του Gartner Research Circle Members, που απαρτίζεται από 463 IT leaders. Ενδιαφέρον εύρημα της μελέτης είναι ότι μεγάλη μερίδα των συμμετεχόντων σχολίασε ότι το ανώτατο management δεν έχει ακόμη αντιληφθεί, πλήρως, τη σπουδαιότητα της νέας τάσης.

Επόμενα βήματα
Σύμφωνα πάντως με σχετική έκθεση της Deloitte Global, η οποία καταγράφει τις τάσεις των επόμενων 12 - 18 μηνών σε τεχνολογία, ΜΜΕ και τηλεπικοινωνίες σε όλο τον κόσμο, το 2015, πάνω από 60% του 1 δισεκατομμυρίου παγκόσμιων ασύρματων συσκευών Internet of Things θα αγοραστούν και θα χρησιμοποιηθούν από επιχειρήσεις. Το ειδικό λογισμικό του ΙοΤ προβλέπεται ότι θα δημιουργήσει, μάλιστα, πωλήσεις $10 δις, αν και το “κλειδί της υπόθεσης” είναι οι υπηρεσίες που ενεργοποιούνται από τις διασυνδεδεμένες συσκευές και έχουν αξία περίπου $70 δις.

Άλλη έρευνα της IDC προβλέπει την απρόσκοπτη περαιτέρω διεύρυνση της παγκόσμιας αγοράς του Internet of Things, εκτιμώντας ότι, έως το 2020, θα ανέλθει σε μια αγορά $3,04 τρις από μόλις $1,3 τρις το 2013. Οι περιοχές της Δυτικής Ευρώπης και της Ασίας - Ειρηνικού αναμένεται να είναι εκείνες, που θα τροφοδοτήσουν τη διεθνή αγορά του IoT, ξεπερνώντας έως το 2020, από πλευράς εσόδων, τη σημερινή “ατμομηχανή” της Βόρειας Αμερικής.

Το Ίντερνετ των Πραγμάτων απαρτίζεται από δισεκατομμύρια αντικείμενα καθημερινής χρήσης, τα οποία διαθέτουν μία μοναδική ταυτότητα και έχουν την ικανότητα να καταγράφουν, να μεταδίδουν και να λαμβάνουν δεδομένα, αυτόματα.  Ήδη, εξαιτίας, ως ένα βαθμό, του Ίντερνετ των Πραγμάτων, το μέγεθος του ψηφιακού σύμπαντος διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια, ενώ μέχρι το 2020 αναμένεται να φθάσει τα 44 τρισεκατομμύρια gigabytes από από τα 4,4 τρις το 2013.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ