Έρευνες - Μελέτες

Η πανδημία εκτόξευσε τη χρήση business messages μέσα από apps

message1

Νέα ψηφιακά εργαλεία και κανάλια επικοινωνίας, ακόμη και πωλήσεων, για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους αξιοποίησαν το 2020 - και - οι ελληνικές εταιρείες υπό το βάρος της πανδημίας. Ένα από αυτά ήταν οι εφαρμογές μηνυμάτων, με τον κλάδο να εκτοξεύεται το 2020.

 

Διπλάσιες εταιρείες στην Ελλάδα, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, άρχισαν να χρησιμοποιούν το Viber μέσα στο 2020Βάσει στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα το Viber, πολύ περισσότερες εταιρείες χρησιμοποίησαν τα επιχειρηματικά εργαλεία για να έρχονται καθημερινά σε επαφή με υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες. Το 2020 σημειώθηκε μια αύξηση 21% στη χρήση Business Messages στο Viber.

 

Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι η μεγαλύτερη αύξηση που σημειώθηκε στα μηνύματα συναλλαγών σε σχέση με αυτά που αφορούσαν κάποια προώθηση προϊόντος. Ενώ τα τελευταία αυξήθηκαν κατά 17%, τα μηνύματα που αφορούν συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 37%, μια ένδειξη ότι οι εταιρείες έστειλαν πιο χρηστικό περιεχόμενο στους πελάτες τους, αντί για απλά προωθητικά μηνύματα.

 

Αποστολή ιατρικών αποτελεσμάτων, χωρίς την ανάγκη του πελάτη να επισκεφτεί ξανά το μικροβιολογικό εργαστήριο, παρακολούθηση παραγγελίας, υπενθυμίσεις ραντεβού, όλα αυτά πλέον γίνονταν μέσω μηνυμάτων στο Viber. Στην Ελλάδα, είδαμε μια αύξηση 789% σε μηνύματα συναλλαγών.

 

Και στα προωθητικά μηνύματα, η Ελλάδα είδε μια αύξηση μεγαλύτερη απ’ ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο (47%), αποτέλεσμα του γεγονότος ότι πάνω από τις διπλάσιες εταιρείες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (αύξηση 109%) άρχισαν να χρησιμοποιούν το Viber μέσα στο 2020. Στον υπόλοιπο κόσμο, το σχετικό ποσοστό αύξησης ήταν 58%. 

 

Αύξηση στη χρήση chatbots

Στο μεταξύ, αύξηση σημειώθηκε και στη χρήση chatbots, καθώς πολλές επιχειρήσεις προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα με την επικοινωνία 1-προς-1. Η χρήση τους αυξήθηκε κατά 48%.

 

Οι εταιρείες προτίμησαν να δώσουν απλές εργασίες σε εικονικούς βοηθούς, απελευθερώνοντας χρόνο για τα τμήματα υποστήριξης πελατών για πιο σημαντικά ζητήματα. Οι πελάτες, από την πλευρά τους, εκτίμησαν το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης που είχαν από εταιρείες, που χρησιμοποίησαν chatbots.

 

Digital marketing

Στο μεταξύ, πολλές εταιρείες άρχισαν να ψάχνουν για λύσεις digital marketing και επικοινωνίας, που δεν χρησιμοποιούσαν νωρίτερα. Η συνολική αύξηση στη χρήση των μηνυμάτων σημαίνει, επίσης, ότι το 2020 οι σχετικές πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν και για παραδοσιακή διαφήμιση.

 

Ειδικά οι εταιρείες Social Media, Delivery Φαγητού, Παιχνιδιών σε Κινητά χρησιμοποίησαν στο μέγιστο βαθμό τα διαφημιστικά εργαλεία του Viber (αύξηση 244%, 174% και 122% αντίστοιχα). Άλλοι κλάδοι, που διάλεξαν το Viber για διαφήμιση, ήταν το Εμπόριο (ειδικά το ηλεκτρονικό), η Τεχνολογία, οι Τηλεπικοινωνίες, η Διασκέδαση, το FMCG, αλλά ακόμη και η Αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Παγκοσμίως σημειώθηκε αύξηση 115% σε απευθείας (όχι programmatic) διαφήμιση, με την Ελλάδα να σημειώνει κι αυτή μια σημαντική αύξηση (55%).