Έρευνες - Μελέτες

Κινητά τηλέφωνα και τηλεοράσεις οι top selling κατηγορίες την Black Friday

smartphonefinger

Ο κλάδος της τεχνολογίας ήταν ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής των αγορών, που πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές τη 10ημέρη εκπτωτική περίοδο της Black Friday. Την πρώτη θέση ανάμεσα στις προϊοντικές κατηγορίες, που συγκέντρωσαν τις περισσότερες online πωλήσεις, κατέλαβαν τα κινητά τηλέφωνα.

 

Κατά 185% αυξήθηκαν οι επισκέψεις των Ελλήνων καταναλωτών σε e-shops του κλάδου της τεχνολογίας το 10ημερο της Black FridayΣτη δεύτερη θέση βρέθηκαν οι τηλεοράσεις. Στο μεταξύ, άλλες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας, που βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις από πλευράς ηλεκτρονικών πωλήσεων, ήταν τα PS4 Games, όπως και τα Tablets.

 

Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, οι καταναλωτές στράφηκαν αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να αναζητήσουν, να συγκρίνουν και να επωφεληθούν από τις προσφορές της Black Friday. Ποιοι κλάδοι, όμως, κέντρισαν περισσότερο την προσοχή των καταναλωτών την εκπτωτική αυτή περίοδο;

 

Από τις “εισόδους” των χρηστών του BestPrice.gr στα συνεργαζόμενα καταστήματα προκύπτει ότι αυτό το 10ημερο η μεγαλύτερη αύξηση επισκεψιμότητας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πριν το lockdown, καταγράφηκε στον κλάδο της τεχνολογίας. Ειδικότερα, οι επισκέψεις των Ελλήνων καταναλωτών σε e-shops του κλάδου της τεχνολογίας αυξήθηκαν κατά 185% το 10ημερο της Black Friday.

 

Επιπλέον, τα ηλεκτρονικά καταστήματα του κλάδου της ψυχαγωγίας συγκέντρωσαν αυξημένη επισκεψιμότητα κατά 167%. Συνολικά, την εκπτωτική περίοδο της Black Friday, δηλαδή από 20 έως 29 Νοεμβρίου, καταγράφηκαν 75% περισσότερες επισκέψεις στο BestPrice.gr σε σχέση με το προηγούμενο δεκαήμερο. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ακριβώς πριν το δεύτερο lockdown, η αύξηση αντιστοιχεί στο ιλιγγιώδες 128%.

 

Αύξηση τζίρου 143%

Η αύξηση αυτή αποτυπώνεται και σε επίπεδο πωλήσεων. Το δεκαήμερο της Black Friday ο τζίρος των καταστημάτων αυξήθηκε κατά 143% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα. Μάλιστα, συγκριτικά με την περίοδο πριν από το lockdown, το ποσοστό της αύξησης φτάνει το 292%. Παράλληλα, αυξήθηκε και το μέσο καλάθι κατά 9%.

 

Συνολικά, το lockdown φάνηκε ότι επηρέασε θετικά τη διάθεση των καταναλωτών στην Ελλάδα για ηλεκτρονικές αγορές, με ακόμη μια χρονιά την επισκεψιμότητα να χτυπάει κόκκινο. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα της Black Friday σημειώθηκαν 69% περισσότερες επισκέψεις από πέρυσι, ενώ το δεκαήμερο της Black Friday η συνολική αύξηση έφτασε το 82%.

 

Η περίοδος των προσφορών δεν τελείωσε με την Black Friday, αλλά συνεχίστηκε μέχρι τη Δευτέρα που ακολουθεί, γνωστή ως Cyber Monday. Αντίστοιχα και οι αναζητήσεις των καταναλωτών για προσφορές δεν σταμάτησαν την Black Friday, με τη Δευτέρα 30/11 να σημειώνει 66% και 63% αύξηση σε σχέση με μια τυπική Δευτέρα και την περσινή Cyber Monday αντίστοιχα.

 

Την περίοδο του 2ου lockdown (7/11-29/11) η επισκεψιμότητα του BestPrice.gr έχει αυξηθεί κατά 76% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο. Συγκριτικά με το πρώτο lockdown (23/03-04/05), ο μέσος αριθμός επισκέψεων ανά ημέρα έχει αυξηθεί κατά 41%.