Έρευνες - Μελέτες

Lockdown και Black Friday εκτόξευσαν τις online πωλήσεις

commercecard1

Πιο εξοικειωμένοι από ποτέ στις ηλεκτρονικές αγορές ήταν φέτος οι Έλληνες καταναλωτές, κατά την εκπτωτική περίοδο της Black Friday. Η Black Friday, σε συνδυασμό με το lockdown, εκτόξευσαν φέτος τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για καταναλωτικά αγαθά.

 

Οι online αγορές αυξήθηκαν 319% στα ηλεκτρονικά super market και 103% στα ηλεκτρονικά φαρμακεία από 1-27 ΝοεμβρίουΣτη φετινή Black Friday, Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη ημερήσια δαπάνη στα οnline super markets, μετά από την 5η Νοεμβρίου, την ημέρα πριν την έναρξη του 2ου lockdown. Επίσης, η φετινή Black Friday αποτελεί το νέο ρεκόρ σε ημερήσια δαπάνη που πραγματοποιήθηκε από τους καταναλωτές στα online φαρμακεία.

 

Συγκεκριμένα, κατά 319% εκτοξεύτηκε η αξία στις οnline αγορές καταναλωτικών αγαθών από τα super markets σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ταυτόχρονα, με 103% “έτρεξαν” οι online αγορές από τα φαρμακεία το διάστημα 1-27 Νοεμβρίου 2020. Η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου έδειξε, μάλιστα, επιπλέον άνοδο με 26% στα online super markets και +104% στα online φαρμακεία σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες Παρασκευές του Νοεμβρίου 2020.

 

Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στη καινοτομική πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group. Η μέτρηση επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους καταναλωτικών αγαθών να έχουν πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα για την στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

 

Προβλέψεις 2020

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online super markets και τα οnline φαρμακεία θα ξεπεράσει το 2020 τα €300 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Αυτή η δαπάνη  δεν περιλαμβάνει τις αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ.

 

Η εταιρεία προβλέπει, ειδικότερα, ότι η αγοραστική δραστηριότητα, που διενεργείται μέσω των online super markets, θα ξεπεράσει τα ρεκόρ όλων των εποχών. Ο κλάδος θα κλείσει το 2020 με συνολικές πωλήσεις άνω των €100 εκατ., που συνιστά υπερδιπλασιασμό συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019 και έφτασαν τα €46,7 εκατ.

 

Τι αγόρασαν

Η έρευνα αποτύπωσε και τις κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, όπου κατευθύνθηκε η αγοραστική μανία των Ελλήνων στην Black Friday. Οι 5 κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online super markets ήταν: οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+848%), οι ανοιχτές πάνες (+222%), οι πάνες βρακάκι (+88%), τα ουίσκι (+84%) και τα είδη κουζίνας (+80%).

 

Αντίστοιχα στα online φαρμακεία είδαμε μία σαφή προτίμηση στα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης με ανάπτυξη τζίρου στις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+304%), στις μάσκες περιποίησης προσώπου (+275%), στα προϊόντα makeup ματιών (+261%), στα προϊόντα περιποίησης χειλιών (+242%), στα πακέτα δώρου για περιποίηση γυναικείου προσώπου (+235%) και στις κρέμες αντιγήρανσης (+195%).