Ο COVID-19 εκτοξεύει τις δαπάνες για Εικονική Πραγματικότητα

Έρευνες - Μελέτες

20 Νοεμβρίου 2020

Σε μια χρονική συγκυρία, όπου η ψηφιακή πραγματικότητα εισβάλει στην καθημερινότητα πολιτών, επιχειρήσεων και Δημοσίου, η εκτόξευση των δαπανών για τεχνολογίες Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR) κάθε άλλο παρά ανεξήγητη είναι. Καθώς ο COVID-19 πιέζει τα όρια μεταξύ ψηφιακού και συμβατικού κόσμου, είναι αναμενόμενο οι σχετικές δαπάνες να αυξάνονται.

 

Μεταξύ 2020 και 2024, οι δαπάνες για τεχνολογίες Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας θα αυξηθούν κατά 54%Το παγκόσμιο οικοσύστημα Επαυξημένης (Augmented) και Εικονικής (Virtual) Reality αναμένεται να προσελκύσει το 2020 δαπάνες ύψους $12 δισ., οι οποίες αναμένεται να επεκταθούν περαιτέρω στα $72,8 δισ. το 2024. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της International Data Corporation (IDC), ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των δαπανών σε τεχνολογίες AR/VR θα κινηθεί στα επίπεδα του 54% έως το 2024.

 

“Το 2020 έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό σημείο καμπής, όπου επιχειρήσεις και οργανισμοί σε όλους τους κλάδους αγκαλιάζουν την ανάγκη για επαυξημένη, μικτή και εικονική πραγματικότητα”, αναφέρει η IDC στο “Worldwide Augmented and Virtual Reality Spending Guide”. Παρά το γεγονός ότι οι αρρυθμίες, που προκλήθηκαν από την πανδημία, διέκοψαν τις αλυσίδες εφοδιασμού των επιχειρήσεων και ανάγκασαν εταιρείες και καταναλωτές σε μια πιο σφιχτή τακτική δαπανών, όλοι αντιλαμβάνονται ότι απαιτείται, πλέον, ένα διαφορετικό μίγμα συστατικών για την επιτυχία. Και βλέπουν στο AR/VR αυτό το μίγμα.

 

Εκπαίδευση και λιανεμπόριο

Η εκπαίδευση συνεχίζει να αποτελεί την κορυφαία περίπτωση χρήσης για την υιοθέτηση της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας, καθώς οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε πρωτοβουλίες συλλογής και μεταφοράς της γνώσης. Επιπλέον, η διαχείριση των προσωπικών αλληλεπιδράσεων και των σημείων επαφής μέσα και έξω από τον φυσικό χώρο εργασίας είναι επίσης ένας τομέας που ευνοεί τη χρήση τεχνολογιών AR/VR.

 

Επιπρόσθετα, στο λιανεμπόριο η ανάγκη για μια εξατομικευμένη και πιο συναρπαστική εμπειρία των πελατών ευνοεί τη χρήση της τεχνολογίας AR/VR. Ειδικότερα, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι περιπτώσεις εμπορικής χρήσης, που θα υποδεχτούν τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε AR/VR το 2024, είναι η εκπαίδευση ($4,1 δισ.), η βιομηχανική συντήρηση ($4,1 δισ.) και το λιανικό εμπόριο ($2,7 δισ.).

 

Οι τρεις περιπτώσεις κατηγορίες χρήσης για τους καταναλωτές AR/VR θα είναι το VR gaming, το VR video και το AR gaming. Στους τρεις αυτούς τομείς, οι συνδυασμένες δαπάνες για AR/VR θα φτάσουν τα $17,6 δισ. το 2024. Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες από πλευράς επιχειρήσεων, η ισχυρότερη αύξηση δαπανών την προβλεπόμενη περίοδο θα προέλθει από τον τραπεζικό κλάδο (126,7%) και τις κινητές αξίες και επενδυτικές υπηρεσίες (106,1%).

 

Γράφημα

 

Πρωτιά για την Κίνα

Από γεωγραφικής άποψης, η Κίνα θα δει τον μεγαλύτερο όγκο δαπανών AR/VR καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης. Πάντως, το μερίδιο της στο παγκόσμιο σύνολο θα μειωθεί περισσότερο από 50% το 2020, σε λίγο περισσότερο από 36% το 2024.

 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τις δαπάνες AR/VR, προσεγγίζοντας έως το 2024 την Κίνα, χάρη σε ένα εκρηκτικό μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 75,1%. Η Δυτική Ευρώπη θα έχει, επίσης, σημαντικά κέρδη, καθώς οι σχετικές δαπάνες θα αυξηθούν κατά 72,8% (κατά μέσο όρο την περίοδο έως το 2024).

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ