Tablets και chromebooks, τα νέα hotspots για την αγορά υπολογιστών

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

17 Νοεμβρίου 2020

Υψηλές πτήσεις, υποβοηθούμενη από την πανδημία του COVID-19, συνεχίζει να κάνει η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών (PCs, tablets, φορητοί υπολογιστές). Η συνολική αγορά υπολογιστών πέτυχε ένα δεύτερο διαδοχικό τρίμηνο συνεχούς ανάπτυξης, με πωλήσεις 124,5 εκατ. μονάδων, το 3ο τρίμηνο του 2020, σημειώνοντας άνοδο κατά 23% σε ετήσια βάση.

 

Τα chromebooks ήταν η υπολογιστική συσκευή με την καλύτερη επίδοση στο 3ο τρίμηνο του 2020, πετυχαίνοντας αύξηση 122%Η Lenovo ηγήθηκε της παγκόσμιας αγοράς με πωλήσεις 23,5 εκατ. tablets, φορητών και επιτραπέζιων υπολογιστών), ακολουθούμενη από την Apple με 22,1 εκατ. macs και iPads. Η HP, η Dell και η Samsung ήταν οι τρεις εταιρείες, που συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών το 3ο τρίμηνο του έτους.

 

Τablet και chromebooks βρέθηκαν σε πρώτη ζήτηση, παγκοσμίως, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες για εξ αποστάσεως εργασία και μάθηση, αλλά και για κατ’ οίκον ψυχαγωγία. Τα chromebooks, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της Canalys, ήταν η υπολογιστική συσκευή με την καλύτερη επίδοση στο 3ο τρίμηνο του 2020, καθώς οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 122% στα 9,4 εκατ. τεμάχια.

 

Συνολικά, οι πωλήσεις detachables (φορητoί υπολογιστές 2-σε-1, που από laptop μετατρέπονται σε tablet) αυξήθηκαν 88% και ήταν η δεύτερη κατηγορία με την καλύτερη επίδοση στην αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Στους επιτραπέζιους υπολογιστές, τα all-in-one αυξήθηκαν 7% παρά τη συνολική πτώση της αγοράς desktops κατά 32%.

 

 

Η ανάσταση των tablets

Η παγκόσμια αγορά tablet σημείωσε “αστρική” - όπως τη χαρακτηρίζουν οι αναλυτές- ανάπτυξη το 3ο τρίμηνο του 2020, με αποστολές 44,3 εκατ. μονάδων, αυξημένες 43% σε ετήσια βάση. Οι αναλυτές της Canalys, σχολιάζοντας την πορεία των πωλήσεων tablets, κάνουν λόγο για μια πραγματική “ανάσταση” της κατηγορίας, με βάση τις επιδόσεις της τόσο από έτος σε έτος, όσο και από τρίμηνο σε τρίμηνο.

 

Η Apple διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tables από πλευράς πωλήσεων, με 15,2 εκατ. μονάδες, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 47%. Η Samsung κατέλαβε τη δεύτερη θέση με άνοδο 80%, με πωλήσεις 9 εκατ. συσκευών, ενώ η Huawei τερμάτισε τρίτη, με αύξηση 38% και αποστολές 5,1 εκατ. μονάδων Η Amazon και η Lenovo συμπλήρωσαν την κορυφαία πεντάδα, με ανάπτυξη κατά 8% και 59% αντίστοιχα.

 

Τα tablets επέστρεψαν από τη χώρα των νεκρών, καθώς παρέχουν την τέλεια ισορροπία κινητικότητας και υπολογιστικής δύναμης σε ένα ευρύ φάσμα τιμών. Η αγορά βρισκόταν σε ελεύθερη πτώση από το 2015, με τα δύο τελευταία τρίμηνα να είναι τα μόνα τρίμηνα της ανάπτυξης τα τελευταία πέντε χρόνια.

 



 

Η άνοδος των chromebooks

Οι προμηθευτές που πωλούν chromebooks, είδαν επίσης εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων και το 3ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Η HP ηγήθηκε της αγοράς, υπερδιπλασιάζοντας τον όγκο των πωλήσεων της σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 3,2 εκατ. μονάδες.

Η Lenovo αύξησε τις αποστολές chromebooks σε ποσοστό πάνω από 300%, για να φτάσει τη δεύτερη θέση με πωλήσεις 1,8 εκατ. συσκευών. Η Dell, η Acer και η Asus, ήταν οι τρεις κατασκευαστές που συμπλήρωσαν τις πέντε πρώτες κορυφαίες θέσεις της αγοράς το 3ο τρίμηνο του 2020.

 

Τα chromebooks βρέθηκαν στο επίκεντρο της ζήτησης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Τόσο τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όσο και οι καταναλωτές, στράφηκαν στην κατηγορία, για να προσφέρουν μια σχετικά φιλική προς τον προϋπολογισμό και εύκολη στη διαχείριση λύση έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επιπλέον, τα chromebooks έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ικανοποίηση των αναγκών των μικρομεσαίων εταιρειών για μια βασική υπολογιστική συσκευή.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ