Έρευνες - Μελέτες

Λεπτές ισορροπίες στη διεθνή αγορά smartphones: Στο νήμα Samsung και Apple

smartphonenew1

Βραχεία - μόνο - κεφαλή έναντι του αντίπαλου δέους, της Apple, διατηρεί πλέον η Samsung στον τομέα των smartphones, με τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2014 να αναδεικνύουν τους δύο “αιωνίους” σχεδόν ισόπαλους στη διεθνή αγορά. Οι πωλήσεις της εορταστικής περιόδου επέτρεψαν στην Apple, με “όχημα” τα δύο νέα iPhone, να κλείσει την ψαλίδα με την έχουσα την πρώτη θέση Samsung. Το εξεταζόμενο διάστημα, η κατηγορία των smartphones επιβεβαίωσε το ρόλο της, ως μια από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις της αγοράς Πληροφορικής, πετυχαίνοντας ισχυρά ανοδικό ποσοστό, 28,2%, σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

“Έσπασε” το φράγμα του 1,3 δις συσκευών η αγορά των “έξυπνων” κινητών το 2014Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), σε επίπεδο έτους η αγορά των smartphones οδηγήθηκε σε νέα ιστορικά υψηλά, σπάζοντας το φράγμα των 1,3 δις συσκευών, ενισχυμένη κατά 27,6% έναντι του 2013.

Μόνο το 4ο τρίμηνο του 2014, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 375,2 εκατ. τεμάχια έναντι 292,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013, επίδοση, η οποία υπερβαίνει κατά 11,9% την αντίστοιχη του αμέσως προηγούμενου τριμήνου της ίδιας χρονιάς.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι η άνοδος του 27,6% είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική, υπολείπεται κατά πολύ της αντίστοιχης επίδοσης του 2013, όταν η διεθνής αγορά των smartphones “έτρεχε” με 40,5%. Σε επίπεδο κατασκευαστών, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Apple, έχοντας περιοριστεί στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης επί σειρά τριμήνων, κατάφερε να μειώσει την απόσταση από τη Samsung μόλις στις 600.000 συσκευές το 4ο τρίμηνο του 2014, αν και η τελευταία διατήρησε την πρωτιά.

Τα στοιχεία της IDC δίνουν στη Lenovo την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, την πρώτη πεντάδα της οποίας συμπληρώνουν οι, επίσης, κινεζικές Lenovo, Huawei και Xiaomi.

Λεπτές ισορροπίες
Οι ισορροπίες, που διαμορφώνονται, πλέον, στην παγκόσμια αγορά των smartphones είναι λεπτές, με την Samsung να διαθέτει - το τέταρτο τρίμηνο - 75,1 εκατ. συσκευές έναντι 74,5 εκατ. της Apple, με το μερίδιο της πρώτης να διαμορφώνεται σε 20,01% έναντι 19,85% της δεύτερης. Μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, η Samsung είχε πετύχει πωλήσεις 84,4 εκατ. smartphones και μερίδιο αγοράς 28,83%, με την Apple να αρκείται σε 51 εκατ. και μερίδιο αγοράς 17,43%. Έτσι, ενώ η Apple εμφάνισε το 4ο τρίμηνο επιδόσεις καλύτερες κατά 46% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, η Samsung αποδυναμώθηκε κατά 11%.

Η υποχώρηση των πωλήσεων της Samsung, όπως εξηγούν οι αναλυτές της IDC, δεν οφείλεται μόνο στην Apple, αλλά και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό εκ μέρους low-cost Android συσκευών.

Με την πίεση εκ μέρους των μικρότερων κατασκευαστών, όπως οι κινεζικές, Xiaomi, Huawei, ZTE, η Samsung δίνει, πλέον, έναν πολυμέτωπο αγώνα.

Στο μεταξύ, οι αναλυτές υπογραμμίζουν ότι το κλείσιμο της ψαλίδας από την πλευρά της Apple, επιτεύχθηκε σε μια χρονική στιγμή, που, ενώ η μέση τιμή πώλησης των “έξυπνων” κινητών βρίσκεται σε καθοδική πορεία, η αμερικανική εταιρεία όχι μόνο δεν έχει μειώσει τις τιμές, αλλά στον αντίποδα, εμφάνισε αυξημένη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων της το 4ο τρίμηνο.

Το ενδιαφέρον των αναλυτών, πέραν από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης, επικεντρώνεται και στους παίκτες της αγοράς, που συγκροτούν την πρώτη πεντάδα, εκτιμώντας ότι και από τη δική τους πορεία μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον της αγοράς των smartphones.

"Με τη Lenovo να έχει αποκτήσει τη Motorola και τη Xiaomi να αποκτά μεγαλύτερα ερείσματα εκτός της κινεζικής αγοράς, η πίεση στην αγορά των “έξυπνων” κινητών θα έρθει από τη βάση της κατάταξης και όχι από την κορυφή της”, σχολιάζουν οι αναλυτές της IDC.

Top 5 Κατασκευαστές smartphone, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 2014, προκαταρκτικά στοιχεία (σε εκατ. τεμ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, Ιανουάριος 2015