Έρευνες - Μελέτες

1 στους 10 Έλληνες έκανε χρήση digital υπηρεσιών για πρώτη φορά στο lockdown

laptopfinger

Μια σημαντική νέα πηγή digital καταναλωτών δημιούργησε για τις επιχειρήσεις το lockdown, που επιβλήθηκε για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19. Ειδικότερα, ένα 11,4% των καταναλωτών άρχισε να χρησιμοποιεί digital υπηρεσίες ή εφαρμογές για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του lockdown.

4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές θεωρούν πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις χαμηλές τιμές και προσφορέςΜάλιστα, το 75% αυτών των καταναλωτών δηλώνει ότι θα συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί και μετά. Αυτή η στροφή δημιουργεί μια νέα πηγή ψηφιακών καταναλωτών για τις επιχειρήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές μπορούν να αναλύσουν τα νέα online δεδομένα για να εφαρμόσουν αποτελεσματικά marketing analytics, για να βελτιώσουν την καταναλωτική εμπειρία.

Συνολικά, η πανδημία του COVID-19 ανέδειξε τη σημασία της καταναλωτικής εμπειρίας. Σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές στην Ελλάδα απαντά ότι θα σταματούσε να προτιμά μια εταιρεία μετά από μια κακή καταναλωτική εμπειρία. 

Παρά τις δυσκολίες που έφερε ο Covid-19, η υπομονή των πελατών απέναντι σε εταιρείες που τους προσφέρουν κακή καταναλωτική εμπειρία εξαντλείται. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τη SAS, 6 στους 10 καταναλωτές επιτρέπουν σε μία εταιρεία να τους προσφέρει από 2 έως 5 κακές εμπειρίες, πριν αποφασίσουν να στραφούν σε άλλα ανταγωνιστικά brands.

Η έρευνα διαπιστώνει ότι, όταν οι καταναλωτές διαλέγουν που θα διαθέσουν τα χρήματα τους, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει η καταναλωτική εμπειρία και η εξυπηρέτηση που προσφέρει συνολικά το εκάστοτε brand. Μάλιστα, το 64,1% αναφέρει ότι προτίθεται να ξοδέψει περισσότερα χρήματα, για να αγοράσει προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις, που του προσέφεραν μία καλή εμπειρία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αλλαγές συνηθειών
Πριν από την πανδημία το 60,4% των καταναλωτών τοποθετούσε την τιμή στους τρεις πιο σημαντικούς παράγοντες της καλής καταναλωτικής εμπειρίας. Σήμερα, το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 59% - μια μικρή μεν μείωση, η οποία όμως συνέβη σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Όταν ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες να κατατάξουν τις 3 πιο σημαντικές ανησυχίες τους γύρω από την καταναλωτική εμπειρία, οι απαντήσεις τους ήταν αρκετά διευρυμένες. Το 26,4% θεωρεί σημαντικές τις ευέλικτες επιστροφές προϊόντων ή τις αποζημιώσεις, ενώ το 25% τονίζει πως είναι αναγκαία η γρήγορη εξυπηρέτηση. 

Στο μεταξύ, το 40% ανέδειξε ως πιο σημαντική την καταναλωτική εμπειρία από τις μειωμένες τιμές και τις προσφορές, με έναν στους τρεις (33,2%) να θεωρεί σημαντικό μία εταιρεία να συμπεριφέρεται υπεύθυνα. Τέλος, το 36,4% πιστεύει ότι οι διάφορες διευκολύνσεις είναι πολύ σημαντικές. 

Συγχρονισμός
Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εταιρείες δεν είναι συγχρονισμένες με τις ανάγκες των καταναλωτών. Για παράδειγμα, περισσότερες από τις μισές εταιρείες θεώρησαν πως το πιο σημαντικό είναι η υψηλή ποιότητα (58%), πεποίθηση που μοιράζεται μόνο το 35% των καταναλωτών.

Η έρευνα έδειξε και κάποια θετικά σημάδια τους τελευταίους μήνες, παρά τις επιπτώσεις του COVID-19, με περίπου 3 στους 10 καταναλωτές να παρατηρούν βελτίωση της καταναλωτικής εμπειρίας κατά τη διάρκεια του lockdown. Ωστόσο, περίπου το 13% συνεχίζει να αισθάνεται πως η καταναλωτική εμπειρία περιορίστηκε στη διάρκεια του lockdown.