Έρευνες - Μελέτες

Στο € 1 τρισ. η παγκόσμια αγορά τεχνολογικών προϊόντων το 2020

products_new

Αντισώματα έναντι της πανδημίας του COVID-19 φαίνεται ότι διαθέτει η παγκόσμια αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών (Technical Consumer Goods-TCG). Η αξία των πωλήσεων, σε διεθνές επίπεδο, υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί το 2020 στα επίπεδα του €1 τρισ.

Στα περσινά επίπεδα θα παραμείνουν οι πωλήσεις τεχνολογικών αγαθών - Για τα δεδομένα της πανδημίας, θεωρείται εξαιρετική επίδοσηΗ αξία της αγοράς, πρακτικά, θα παραμείνει στάσιμη στα επίπεδα, όπου είχε διαμορφωθεί το 2019, ωστόσο, δεδομένης της υγειονομικής κρίσης και της οικονομικής αβεβαιότητας που τη διαδέχεται, η επίδοση αυτή θεωρείται εξαιρετική. 

Παρά τα …αντισώματα, η πανδημία είναι βέβαιο ότι επηρεάζει και την αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών. Η αναμενόμενη πτώση κατά 6% των πωλήσεων στην κατηγορία των Telecoms και των smartphones, που αντιπροσωπεύει το 40% της συνολικής αγοράς, το αποδεικνύει.

Από την άλλη, οι αυξημένες ανάγκες για εξ αποστάσεως εργασία και online εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργούν ευεργετικά για άλλες κατηγορίες τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Σε αυτές ανήκει ο εξοπλισμός γραφείου και τα είδη Πληροφορικής, όπου φέτος αναμένεται αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 15%.

Επιπλέον, η επιβολή των lockdowns σε παγκόσμιο επίπεδο λειτούργησε θετικά για την αγορά των μικρών οικιακών συσκευών, όπου το 2020 εκτιμάται ότι θα σημειωθεί άνοδος των πωλήσεων κατά 9%. Στο μεταξύ, στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, οι πωλήσεις υπολογίζεται ότι θα υποχωρήσουν οριακά κατά 1%, ενώ στις μεγάλες οικιακές συσκευές αναμένεται πτώση κατά 2%.

Θετική η εικόνα στην Ευρώπη
Η εικόνα της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σαφώς και δεν είναι ομοιόμορφη σε όλες τις περιοχές του πλανήτη. Οι πιο ανεπτυγμένες αγορές του κόσμου αντιμετωπίζουν καλύτερα τον αντίκτυπο του COVID-19, σε σύγκριση με τις αναδυόμενες οικονομίες.

Για παράδειγμα, στην Ευρώπη η αγορά TCG αναμένεται να “τρέξει” φέτος με ρυθμό ανάπτυξης 5%. Στον αντίποδα, οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές υπολογίζεται ότι θα δουν μειώσεις κατά 6%, καθώς το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον επηρεάζει άμεσα την ικανότητα των καταναλωτών να ξοδεύουν.

Το μέλλον
Η σταδιακή αποκατάσταση του οικονομικού κλίματος αναμένεται να δημιουργήσει τις συνθήκες για άνοδο της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων από το 2021. Η αγορά θα βάλει πλώρη για ανάπτυξη, καθώς η στροφή των καταναλωτών στην κατ’ οίκον ψυχαγωγία και η ψηφιοποίηση της κοινωνικής και οικονομικής καθημερινότητας θα δημιουργήσουν πρόσθετη ζήτηση για αγορές TCG. 

“Προβλέπουμε ότι η ήδη διαφαινόμενη ανάκαμψη της αγοράς θα συνεχιστεί. Για το τελευταίο τρίμηνο του 2020, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες, που συνηγορούν υπέρ ενός σεναρίου ανόδου των πωλήσεων. Η αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ο πιο σημαντικός από αυτούς. Από την άλλη πλευρά, η αστάθεια στις αγορές δεν θα εξαφανιστεί”, αναφέρει η GfK σε σχετικό report.