Έρευνες - Μελέτες

1 στους 2 χρήστες ξοδεύει περισσότερο χρόνο στα social media μετά τον COVID-19

socialpeople1

Ακόμη πιο στενή έκανε τη σχέση των πολιτών με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η πανδημία του COVID-19. Σχεδόν ένας στους δύο χρήστες (43%) παραδέχεται ότι αφιερώνει, πλέον, περισσότερο χρόνο στα social media από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης και μετά.

Το 19% απαντά ότι θα συνεχίσει να περνά περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μετά την πανδημίαΜάλιστα, η ενεργότερη ενασχόληση των χρηστών με τις δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται ότι δεν είναι παροδικό φαινόμενο. Περίπου ένας στους πέντε χρήστες (19%) απαντά ότι θα συνεχίσει να περνά περισσότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μετά την πανδημία.

Ένας από τους λόγους, που οι χρήστες άρχισαν να παρακολουθούν πιο στενά τα social media την περίοδο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, είναι η ανάγκη για ενημέρωση. Σύμφωνα με όσα επισημαίνει το globalwebindex σε σχετικό report του, από το 2014, η κατανάλωση ειδήσεων σε αυτές τις πλατφόρμες αυξάνεται σταθερά, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έδωσε άλλη διάσταση σε αυτήν τη συνήθεια. Περισσότερο από το ένα τρίτο των χρηστών (36%) απαντά ότι η ενημέρωση είναι ο βασικός λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό, μάλιστα, ισχύει για όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκτός από την Gen Z, οι εκπρόσωποι της οποίας απαντούν ότι κάνουν χρήση των social media κυρίως για να “γεμίσουν” τον ελεύθερο χρόνο τους. “Η απαίτηση για ενημερωμένες πληροφορίες στα αρχικά στάδια της κρίσης ήταν απαράμιλλη, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να παρέχουν γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στην ενημέρωση”, αναφέρει η εν λόγω έρευνα. 

Παραπληροφόρηση
Ωστόσο, ο ρόλος των social media ως κόμβων ειδήσεων σημαίνει ότι, οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται, έχουν όλο και μεγαλύτερη ευθύνη για την πρόληψη της εξάπλωσης παραπληροφόρησης. Για παράδειγμα, το 73% των χρηστών στις ΗΠΑ και στη Μεγάλη Βρετανία συμφωνεί ότι τα social media οφείλουν να φιλτράρουν τις μη επαληθευμένες ειδήσεις, που δημοσιεύονται στις πλατφόρμες τους. Μάλιστα, οι ηλικιωμένοι χρήστες, που εμπιστεύονται λιγότερο τις ειδήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ακόμη πιο απαιτητικοί από τις εταιρείες όσον αφορά την εγκυρότητα των ειδήσεων, που δημοσιεύουν. 

Ψυχαγωγία
Στο μεταξύ, η εύρεση αστείου ή διασκεδαστικού περιεχομένου είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής λόγος για τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (33%), ακριβώς πίσω από την πλήρωση του ελεύθερου χρόνου (34%).

“Η ιδέα των κοινωνικών καναλιών, που εξελίσσονται σε πλατφόρμες ψυχαγωγίας, δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά το ξέσπασμα της πανδημίας έχει μετατοπίσει την εστίαση από το παθητικό περιεχόμενο, στους χρήστες που το δημιουργούν επίσης”, αναφέρει η μελέτη, επικαλούμενη το παράδειγμα της πλατφόρμας TikTok.

Η Gen Z βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της τάσης, με σχεδόν 3 στους 10 να δημιουργούν περισσότερα βίντεο λόγω της επιδημίας - αύξηση οκτώ εκατοστιαίων μονάδων μεταξύ Απριλίου και Ιουλίου. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής απαντούν ότι θα συνεχίσουν αυτήν την τάση ακόμη και μετά την υποχώρηση της υγειονομικής κρίσης.