Πωλήσεις tablets στην ΕΜΕΑ: Κατέγραψαν την ισχυρότερη αύξηση από το 2013

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

04 Σεπτεμβρίου 2020

Ανοδική πορεία διέγραψε η αγορά tablets στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής (EMEA), κατά το 2ο τρίμηνο του 2020, καταγράφοντας τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2013. Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 23,8% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 11,9 εκατ. μονάδες το εξεταζόμενο διάστημα.

Κατά 23,8% αυξήθηκαν οι πωλήσεις tablets στην περιοχή της ΕΜΕΑ το 2ο τρίμηνο του 2020, φθάνοντας στα 11,9 εκατ.Η αγορά αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω κατά 10,9% το 3ο τρίμηνο του 2020, ενώ για το σύνολο της χρήσης εκτιμάται ότι θα καταγραφεί συνολική αύξηση της τάξης του 3,7%.

Σύμφωνα με την International Data Corporation (IDC), πρόκειται για την ισχυρότερη ανάπτυξη εδώ και επτά χρόνια και προφανώς συνδέεται με την αυξημένη ζήτηση για υπολογιστικές συσκευές, που προκάλεσε η πανδημία. Από τα στοιχεία της IDC προκύπτει ότι ο τομέας των συσκευών για προσωπική χρήση διευρύνθηκε κατά 27,1% το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Οι αυξημένες ανάγκες για τηλεργασία, εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ψυχαγωγία κατ’ οίκον, τροφοδότησαν την έντονη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών.

“Η ζήτηση στη Δυτική Ευρώπη παρέμεινε υγιής καθ’ όλη τη διάρκεια του τριμήνου, καθώς τα tablets εμφανίστηκαν ως μια αξιόπιστη και προσιτή εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους για συνδεσιμότητα και κατανάλωση περιεχομένου στη διάρκεια του lockdown”, αναφέρει η IDC. Όπως προσθέτουν οι αναλυτές, οι αρρυθμίες, που δημιουργήθηκαν το 1ο τρίμηνο του έτους, λόγω σοβαρών περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού, συνέβαλαν, επίσης, στον μεγάλο όγκο αποστολών κατά το 2ο τρίμηνο του έτους.

Δυτικοευρωπαϊκή αγορά
Οι αγορές tablets σε CEE και MEA στο 2ο τρίμηνο παρουσίασαν πολύ ισχυρότερη άνοδο από την προβλεπόμενη. Οι πωλήσεις στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 28,3% σε ετήσια βάση, ενώ οι περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE) και της Μέσης Ανατολής και Αφρικής (MEA) είδαν αυξήσεις κατά 26,9% και 10,8% αντίστοιχα.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Samsung διατήρησε το προβάδισμα στην περιοχή της EMEA, με σταθερή απόδοση σε ολόκληρη την περιοχή. Η Apple, από την πλευρά της, παρέμεινε στη δεύτερη θέση, ενώ η Huawei διατήρησε την τρίτη θέση, με την κινεζική εταιρεία να γίνεται ολοένα και πιο επιθετικό σε εμπορικό επίπεδο. Στην τέταρτη θέση της κατάταξης με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές tablets στην περιοχή της ΕΜΕΑ βρέθηκε η Lenovo, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε για το εξεταζόμενο διάστημα η Amazon, η οποία επωφελήθηκε από την άνοδο των διαδικτυακών πωλήσεων κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

“Παρά τη χαλάρωση των περιορισμών στις μετακινήσεις στην περιοχή της ΕΜΕΑ, όπως και παγκοσμίως, οι καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί όσον αφορά την έκθεση τους σε δημόσιες εμφανίσεις. Επομένως, το εισόδημα, που διαφορετικά θα είχε δαπανηθεί σε διακοπές ή άλλες δραστηριότητες διατέθηκε για οικιακή ψυχαγωγία και αυτό ωφέλησε τα tablets”, τονίζει στην ανάλυσή της η IDC.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ