Αλλαγές στην παγκόσμια κατάταξη των κατασκευαστών smartphones το 2ο τρίμηνο

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

31 Ιουλίου 2020

Μια σημαντική αλλαγή συντελέστηκε μεταξύ των κατασκευαστών, που ηγούνται της παγκόσμιας αγοράς smartphones, κατά το 2ο τρίμηνο του 2020. Η κινεζική Huawei εκτόπισε τη Samsung από την πρώτη θέση των πιο ισχυρών κατασκευαστών της διεθνούς αγοράς, καθώς κατάφερε να συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων το εξεταζόμενο διάστημα.

Η Huawei εκτόπισε τη Samsung από την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones το 2ο τρίμηνο του 2020Το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης αποτελεί την πρώτη περίοδο σε εννέα χρόνια κατά την οποία ένας άλλος κατασκευαστής, πλην της Samsung ή της Apple, ηγήθηκε της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Η Huawei, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys, διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 55,8 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος κατά 5% σε ετήσια βάση.

Ωστόσο, η κατέχουσα - πλέον - τη δεύτερη θέση της αγοράς, νοτιοκορεατική Samsung, πώλησε διεθνώς 53,7 εκατομμύρια smartphones, που συνιστά πτώση κατά 30% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2019.

“Η κατάκτηση της πρώτης θέσης της παγκόσμιας αγοράς smartphones από πλευράς όγκου πωλήσεων είναι πολύ σημαντική για τη Huawei. Πάντως, θα είναι δύσκολο για την κινέζικη εταιρεία να διατηρήσει το προβάδισμά της μακροπρόθεσμα. Οι κυριότεροι συνεργάτες καναλιών σε βασικές περιοχές, όπως η Ευρώπη, είναι όλο και πιο επιφυλακτικοί όσον αφορά τη χρήση συσκευών Huawei, την παραγγελία νέων μοντέλων και την εισαγωγή νέων εμπορικών σημάτων. Η δυναμική της Huawei μόνο στην Κίνα δεν θα είναι αρκετή για να διατηρήσει την επιχείρηση στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης μόλις η παγκόσμια οικονομία αρχίσει να ανακάμπτει”, σχολιάζει η Canalys. 

Η κινεζική αγορά
Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της Canalys, η Huawei εξακολουθεί να υπόκειται στους εμπορικούς περιορισμούς που της επέβαλε η κυβέρνηση των ΗΠΑ, οι οποίοι έχουν περιορίσει σημαντικά τις δραστηριότητές της εκτός της ηπειρωτικής αγοράς της Κίνας. Ως αποτέλεσμα, οι αποστολές στο εξωτερικό μειώθηκαν κατά 27% το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Εντούτοις, τις απώλειες από τη διεθνή αγορά αντισταθμίζει η κυριαρχία της Huawei εντός έδρας, όπου η κινέζικη εταιρεία κυριαρχεί, έχοντας αυξήσεις τις πωλήσεις της κατά 8% το 2ο τρίμηνο του 2020.

Σήμερα, η Huawei διαθέτει ποσοστό άνω του 70% των smartphones της στην εγχώρια αγορά της ηπειρωτικής Κίνας. Η κινεζική αγορά, συνολικά, δείχνει να βγαίνει ισχυρότερη από την πανδημία του νέου κορωνοϊού, καθώς τα εργοστάσια ανοίγουν εκ νέου, ενώ η οικονομική και κοινωνική ζωή σταδιακά εισέρχεται σε μια νέα κανονικότητα.

“Αυτό είναι ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα, που λίγοι άνθρωποι θα είχαν προβλέψει. Η Huawei εκμεταλλεύτηκε σωστά την οικονομική ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά τον COVID-19 για τις πωλήσεις των smartphones της. Η Samsung, από την άλλη, έχει πολύ μικρή παρουσία στην Κίνα, με μερίδιο αγοράς μικρότερο του 1%. Ταυτόχρονα, η εταιρεία βλέπει βασικές της αγορές, όπως η Βραζιλία, η Ινδία, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ευρώπη, να πιέζονται σοβαρά από τον αντίκτυπο της υγειονομικής κρίσης”, σημειώνει η Canalys.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ