Έρευνες - Μελέτες

Στα €10,7 δισ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2020

commerce_11

Εντυπωσιακή αύξηση κατά €3,2 δισ. αναμένεται να εμφανίσουν οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2020, φθάνοντας συνολικά τα €10,7 δισ. Το 2019 ήταν, επίσης, μια καλή χρονιά για τις online αγορές στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ξόδεψαν €7,5 δισ. online.

Στα 717 δισ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη το 2020. Η Δυτική Ευρώπη, η πιο ανεπτυγμένη αγοράΣυνολικά, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, η πανδημία του COVID-19 αναμένεται να έχει θετική επίδραση στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι online πωλήσεις το 2020 στην περιοχή αναμένεται να ανέλθουν σε €717 δισ., αυξημένες κατά 12,7% σε σχέση με το περασμένο έτος. Το 2019, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είχε ανέλθει σε €636 δισ. το 2019, διευρυμένος κατά 14,2% έναντι του 2019.

Το 2020, η Δυτική Ευρώπη θα εξακολουθήσει να είναι η πιο ανεπτυγμένη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 70% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C και τον υψηλότερο αριθμό ηλεκτρονικών αγορών (83%). Στη δεύτερη θέση, αλλά σε μεγάλη απόσταση, θα βρεθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 15% του συνολικού διαδικτυακού κύκλου εργασιών B2C και του υψηλότερου e-GDP (7,69%).

Η Βόρεια Ευρώπη (7%), η Κεντρική (6%) και η Ανατολική (1%) θα συνεχίσουν να έχουν τα χαμηλότερα μερίδια αγοράς. Στο μεταξύ, το 2019 οι τρεις χώρες, που παρουσίασαν τη σημαντικότερη αύξηση του κύκλου εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, ήταν η Ρουμανία (30%), η Βουλγαρία (30%) και η Ισπανία (29%).

Στον αντίποδα, το Βέλγιο (7%), η Ιρλανδία (7%), η Αυστρία (4%) και η Ισλανδία (3%) παρουσίασαν τη λιγότερη αύξηση στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Πρωτιά για τη Μ. Βρετανία
Για το 2019, η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (94%) ήταν η Μεγάλη Βρετανία, ακολουθούμενη από τη Δανία (86%) και τη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες και τη Σουηδία (84%). Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά για διαδικτυακές αγορές καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (31%) και στη Ρουμανία (29%). Όσον αφορά στις εθνικές και διασυνοριακές αγορές, οι αγοραστές στην Ολλανδία (95%) και την Πολωνία (94%) αγόρασαν, ως επί το πλείστον, από εθνικούς πωλητές, ενώ οι αγοραστές από τη Μάλτα (96%) και την Κύπρο (95%) παραγγέλνουν διασυνοριακά, τόσο εντός, όσο και εκτός Ε.Ε.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η ευρωπαϊκή περιφερειακή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020, την οποία παρουσίασαν από κοινού στις Βρυξέλλες η “Ecommerce Europe” και η “EuroCommerce” και δημοσιοποίησε χθες το Ε.Β.Ε.Π.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έκθεσης, το 87% των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο και κατά μέσο όρο, το 68% έχει ήδη αγοράσει διαδικτυακά.

Πάντως, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν ακόμη ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια, οι οποίες περιορίζουν τη χρήση του Διαδικτύου για αγορές, με το 15%-20% των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.