Η πανδημία ανακόπτει την ανάπτυξη smart home στην Ευρώπη

Έρευνες - Μελέτες

15 Ιουλίου 2020

Η πανδημία του COVID-19 φαίνεται να ανακόπτει τον ρυθμό ανάπτυξης του smart home, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Ενώ στα τέλη του 2019 οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στην Ευρώπη διευρύνθηκαν με διψήφιο ποσοστό, το 1ο τρίμηνο του 2020 η ανάπτυξη της αγοράς περιορίστηκε ποσοστιαία στο 3,8%. Σύμφωνα με νέα έρευνα της International Data Corporation (IDC), σε επίπεδο όγκου η αγορά του smart home στην Ευρώπη υπερέβη τα 22 εκατ. συσκευές στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών του έτους.

Το 1ο τρίμηνο του 2020, οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών αυξήθηκαν κατά 3,8% επί ευρωπαϊκού εδάφουςΘυμίζουμε ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2019, η ευρωπαϊκή αγορά smart home έφτασε σχεδόν τα 39,9 εκατ. μονάδες, αυξανόμενη κατά 20,4% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2018. Για το σύνολο του περασμένου έτους, η αγορά κατέγραψε αύξηση κατά 20%, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε περίπου 107 εκατομμύρια συσκευές.


Πάντως, η αγορά των “έξυπνων” οικιακών συσκευών θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά και - όπως εκτιμούν οι αναλυτές - θα ανέλθει το 2024 σε 200 εκατ. συσκευές, από 110 εκατ. συσκευές το 2020, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,15%.

Η IDC σημειώνει ότι οι διακοπές λειτουργίας σε εργοστάσια παραγωγής έχουν οδηγήσει σε έλλειψη εξαρτημάτων για βασικά προϊόντα της αγοράς smart home, ενώ η ακύρωση σημαντικών αθλητικών αγώνων το 2020, όπως το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, θα έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στην κατηγορία. 

Ανά κατηγορία
Τους τρεις πρώτους μήνες του 2020 η εικόνα στην αγορά των “έξυπνων” οικιακών συσκευών έδωσε διαφορετικά μηνύματα. Για παράδειγμα, οι “έξυπνοι” βοηθοί συνέχισαν την καλή τους επίδοση, ενώ οι “έξυπνες” οθόνες εμφάνισαν τριψήφια ανάπτυξη λόγω των πωλήσεων νέων μοντέλων, που διατέθηκαν στην αγορά.

Στον αντίποδα, οι πωλήσεις smart TV μειώθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2020, λόγω των προβλημάτων στις αλυσίδες εφοδιασμού. Μάλιστα, οι αναλυτές προβλέπουν ότι η μείωση των πωλήσεων “έξυπνων” τηλεοράσεων δεν θα είναι βραχυπρόθεσμη, λόγω των συνεχιζόμενων περιορισμών από την πλευρά της προσφοράς.

Το 1ο τρίμηνο του έτους, οι αποστολές συσκευών βίντεο έφτασαν τα 12,4 εκατομμύρια μονάδες, μειωμένες κατά 2,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Για το σύνολο της χρήσης του 2020, οι πωλήσεις της κατηγορίας αναμένεται να φτάσουν τα 58 εκατ. συσκευές, για να ανέλθουν σε σχεδόν τα 80 εκατ. συσκευές το 2024.

Οι πωλήσεις “έξυπνων” βοηθών αυξήθηκαν το 1ο τρίμηνο κατά 17,4% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 3,9 εκατ. μονάδες, με εκτίμηση για πωλήσεις 25,5 εκατ. στο σύνολο του έτους και 46,7 εκατ. συσκευών το 2024.

Ο “έξυπνος” φωτισμός, η παρακολούθηση της ασφάλειας στο σπίτι και οι “έξυπνοι” θερμοστάτες είχαν συνολικά πωλήσεις 4,8 εκατ. μονάδων το 1ο τρίμηνο του έτους, πετυχαίνοντας μια αύξηση της τάξης του 9% σε ετήσια βάση. Οι τρεις κατηγορίες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 31,6% της “έξυπνης” οικιακής αγοράς το 2024.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ