40% περισσότερο χρόνο σε mobile apps αφιέρωσαν οι χρήστες κατά το lockdown

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

14 Ιουλίου 2020

Η πανδημία του COVID-19 έχει αλλάξει δραματικά και μάλιστα τάχιστα, τη ζωή σε όλο τον πλανήτη, είτε μιλάμε για την εργασία, είτε για την εκπαίδευση, είτε για την ψυχαγωγία. Καθώς συνεχίζουμε να βιώνουμε τον αντίκτυπο του κορωνοϊού σε βασικές βιομηχανίες και αγορές, μία τάση είναι αυτή που παραμένει και είναι περισσότερο και από εμφανής: οι άνθρωποι, ανά τον πλανήτη, αφιερώνουν στα κινητά τους τηλέφωνα περισσότερο χρόνο από ποτέ.

Η χρήση mobile apps έφτασε σε υψηλό όλων των εποχών: Τον Απρίλιο ο πλανήτης αφιέρωσε περισσότερες από 200 δισ. ώρες σε mobile appsΔεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι ο μέσος μηνιαίος χρόνος, που δαπανήθηκε σε εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα, αυξήθηκε κατά 40% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2020. Έφθασε μάλιστα σε - επίπεδο μήνα - σε ρεκόρ όλων των εποχών κατά τη διάρκεια του Απριλίου 2020, όταν επιβλήθηκαν τα περισσότερα lockdowns παγκοσμίως. Μόνο τον Απρίλιο, ο πλανήτης αφιέρωσε περισσότερες από 200 δισεκατομμύρια ώρες σε mobile apps, που συνιστά ρεκόρ όλων των εποχών. Αυτή η σημαντική αύξηση στη χρήση τροφοδοτήθηκε από μέτρα κοινωνικής απόστασης και από τα lockdowns, που επιβλήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της πανδημίας νέου κορωνοϊού.

Επίσης, οι καταναλωτές ξόδεψαν το ποσό-ρεκόρ των $27 δισ. σε εφαρμογές το 2ο τρίμηνο του 2020. Οι καταναλωτικές δαπάνες για εφαρμογές σε iOS περιβάλλον αυξήθηκαν κατά 15% σε ετήσια βάση σε $17 δισ. και κατά 25% σε ετήσια βάση στο Google Play σε $10 δισ. 



35 δισ. νέες εφαρμογές
Σύμφωνα με τα στοιχεία του App Annie, οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο “κατέβασαν” σχεδόν 35 δισ. νέες εφαρμογές το 2ο τρίμηνο του 2020. Οι λήψεις του Google Play αυξήθηκαν κατά 10% από έτος σε έτος σε 25 δισ., ενώ οι λήψεις apps από το λειτουργικό iOS αυξήθηκαν κατά 20% σε σχεδόν 10 δισ. νέες λήψεις μόνο το 2ο τρίμηνο του 2020.

Στο Google Play, οι εφαρμογές εκτός παιχνιδιού αντιστοιχούσαν στο 55% όλων των λήψεων, ενώ στο iOS ο αριθμός ήταν ελαφρώς υψηλότερος στο 70%.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι στο Google Play, η Ινδία και η Βραζιλία ήταν οι δύο μεγαλύτερες αγορές, όσον αφορά τον αριθμό των νέων λήψεων κατά το 2ο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, όσον αφορά την ανάπτυξη, η Ινδία, η Βραζιλία και η Ινδονησία, ήταν οι χώρες, όπου σημειώθηκε ο μεγαλύτερος ρυθμός αύξησης της χρήσης mobile applications το εξεταζόμενο διάστημα.

Εν τω μεταξύ, στο iOS, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα ήταν οι δύο μεγαλύτερες αγορές σε απόλυτο αριθμό λήψεων mobile applications, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Σαουδική Αραβία ήταν οι δύο αγορές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. 

Πρωταγωνιστές τα παιχνίδια
Τα παιχνίδια και η ψυχαγωγία ήταν οι πιο δυναμικές κατηγορίες σε επίπεδο λήψεων στο Google Play. Ωστόσο, άλλες κατηγορίες, όπως η υγεία, η φυσική κατάσταση και η εκπαίδευση σημείωσαν επίσης ισχυρή αύξηση από τρίμηνο σε τρίμηνο σε λήψεις, με ποσοστά 115%, 75% και 50% αντίστοιχα.

Στο μεταξύ, εργαλεία τηλεδιάσκεψης και συνεργασίας, όπως το ZOOM Cloud Meetings και το Google Meet, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως το Google Classroom και το Duolingo, επίσης κινήθηκαν ανοδικά στο Google Play.

Στο λειτουργικό iOS, τα παιχνίδια, η φωτογραφία, το βίντεο και η ψυχαγωγία παρέμειναν οι μεγαλύτερες κατηγορίες σε επίπεδο λήψεων, όπως και οι εφαρμογές τηλεδιάσκεψης.

Να σημειωθεί ότι οι ΗΠΑ και η Κίνα ήταν οι μεγαλύτερες αγορές για τις mobile  εφαρμογές κατά το 2ο τρίμηνο του 2020, όσον αφορά το iOS λειτουργικό, ενώ ΗΠΑ και Ιαπωνία ήταν οι κινητήριες δυνάμεις της τριμηνιαίας ανάπτυξης στο Google Play. 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ