Το 42% των Ελληνίδων χρησιμοποιεί το Internet κυρίως ως μέσο ενημέρωσης

Έρευνες - Μελέτες

01 Ιουλίου 2020

Η ενημέρωση, η ψυχαγωγία και οι επαγγελματικοί λόγοι αποτελούν τις βασικές χρήσεις του Διαδικτύου από τον γυναικείο πληθυσμό στην Ελλάδα. Μάλιστα, το 42% των γυναικών, που μπαίνουν στο Internet, το χρησιμοποιούν κυρίως ως μέσο ενημέρωσης. Ακολουθεί το 31% που κάνει χρήση του Διαδικτύου για ψυχαγωγία, streaming και social media, ενώ το 27% το χρησιμοποιεί κυρίως για επαγγελματικούς λόγους.

Το 40% των γυναικών κάνει χρήση του Διαδικτύου καθημερινά έως 4 ώρες, ενώ το 30% είναι καθημερινά στο Internet για περίπου 8 ώρεςΣτο μεταξύ, τέσσερις στις δέκα Ελληνίδες βρίσκονται καθημερινά online έως 4 ώρες, ενώ το 30% είναι ημερησίως online περίπου 8 ώρες. Μόλις το 16% αφιερώνει έως 2 ώρες την ημέρα, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό, που φτάνει στο 14%, αφιερώνει πάνω από 10 ώρες την ημέρα στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με έρευνα της devolo Greece σε συνεργασία με το womanidol.gr, οι αγαπημένες συσκευές για πρόσβαση στο Internet, όπως ίσως ήταν αναμενόμενο, είναι το κινητό τηλέφωνο και ο υπολογιστής, καθώς το 48% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο από smartphone και το 45% από υπολογιστή (desktop ή laptop). Στη συνολική κατάταξη, ακολουθούν τα tablets με μόλις το 6%, ενώ τελευταίες έρχονται οι “έξυπνες” τηλεοράσεις και οι κονσόλες, που μάλλον αποτελούν ανδρική υπόθεση, καθώς μόνο 1% των γυναικών κάνει χρήση αυτών. 

Περί προστασίας
Πάντως, αν και η σχέση των γυναικών με το Διαδίκτυο είναι πολύ στενή, δεν ισχύει το ίδιο και για τη σχέση τους με θέματα ασφαλείας, καθώς λιγότερο από το ένα τρίτο λαμβάνει τις απαραίτητες προφυλάξεις, όταν είναι online. Μόλις το 27% των γυναικών δήλωσε ότι ενημερώνεται συνεχώς και προστατεύεται αποτελεσματικά από τους κινδύνους στο Internet, ενώ το 68% γνωρίζει μόνο βασικά κομμάτια που αφορούν στην ασφάλεια και ίσως και να χρησιμοποιεί antivirus συσκευές για να προστατευτεί. Τέλος, υπάρχει και ένα ποσοστό 5% των γυναικών που δεν γνωρίζει κάτι για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, δεν προστατεύεται και δεν ενημερώνεται, με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε απειλές και κινδύνους.

Ωστόσο, σχεδόν μία στις δύο γυναίκες (43%) δηλώνει ότι ανησυχεί πολύ για τη διαρροή και παράνομη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων, όταν σερφάρει. Στη δεύτερη θέση σε ποσοστό 28%, βρίσκεται ο φόβος για απάτη οικονομικής φύσης, ενώ ακολουθούν το ακατάλληλο περιεχόμενο που μπορεί να φτάσει σε παιδιά με ποσοστό 23%. Τελευταία βρίσκεται η παρενόχληση μέσω των social media με μόλις το 6% των γυναικών να φοβάται ενδεχομένως για προσβλητικά ή ακατάλληλα σχόλια και μηνύματα. 

Σύνδεση στο σπίτι

Η έρευνα εξέτασε και τις συνθήκες, που αφορούν την σύνδεση του Internet στο οικιακό δίκτυο, τα σημεία που μπορεί να χρειάζονται ενίσχυση στο σπίτι και κατά πόσο οι γυναίκες γνωρίζουν για τις επιλογές βελτίωσης του σήματος. Οι συμμετέχουσες στην έρευνα γνωρίζουν ότι η τοποθέτηση του router και η διαρρύθμιση του σπιτιού επηρεάζουν την εμβέλεια του Internet.

Στο μεταξύ, ενώ το 99% θέλει να έχει σύνδεση σε όλο το σπίτι, μόλις το 20% χρησιμοποιεί λύσεις επέκτασης του σήματος, όπως συσκευές τεχνολογίας powerline (Internet μέσω της ηλεκτρικής καλωδίωσης)  ή και repeaters (για την αναμετάδοση σήματος).

Πάντως, το 47% των Ελληνίδων δηλώνει έτοιμο να επενδύσει σε εξοπλισμό, που μπορεί να βελτιώσει το οικιακό δίκτυο και το 48% δεν έχει καταλήξει, αν αξίζει μια τέτοια επένδυση. Αυτό που πιστεύουν ότι ευθύνεται για την μη ικανοποιητική σύνδεση στο σπίτι, πέρα από την διαρρύθμιση και τη θέση του router σε ποσοστό 28% το κάθε ένα, είναι η ταυτόχρονη σύνδεση πολλών συσκευών. Το 23% πιστεύει ότι, όταν είναι συνδεδεμένες ταυτόχρονα στο διαδίκτυο πολλές συσκευές, η ταχύτητα και η αποδοτικότητα μειώνονται. Είναι γεγονός ότι η έλλειψη τεχνολογίας Mesh WiFi προκαλεί προβλήματα στην ταυτόχρονη σύνδεση, κάτι που μόλις το 32% των γυναικών δείχνει να το γνωρίζει.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020