Τα παιδιά ξόδεψαν λιγότερο χρόνο σε online παιχνίδια στη διάρκεια της πανδημίας

Έρευνες - Μελέτες

04 Ιουνίου 2020

Αλλαγές στη διαδικτυακή συμπεριφορά όχι μόνο των ενηλίκων, αλλά και των παιδιών, έφερε η παγκόσμια κρίση του COVID-19. Για παράδειγμα, τα παιδιά αφιέρωσαν λιγότερο χρόνο σε παιχνίδια στον υπολογιστή τους τελευταίους μήνες, ειδικά σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την έναρξη της πανδημίας.

Η πανδημία ανάγκασε τα παιδιά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή από το σπίτι, παρακολουθώντας μαθήματα στο ΔιαδίκτυοΑπό τον Μάρτιο έως τον Μάιο του 2020, το ενδιαφέρον των παιδιών για παιχνίδια σε προσωπικούς υπολογιστές μειώθηκε σταθερά σε σύγκριση με τους δύο πρώτους μήνες του έτους. Η πανδημία ανάγκασε τα παιδιά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους από το σπίτι, κάτι που γίνεται κυρίως παρακολουθώντας μαθήματα στο Διαδίκτυο. Επίσης, πολλοί γονείς άρχισαν επίσης να εργάζονται από το σπίτι και πέρασαν περισσότερο χρόνο με τις οικογένειές τους.

Έκθεση, με βάση ανώνυμα δεδομένα που συλλέχθηκαν από το Kaspersky Security Network, σημειώνει ότι «το μειωμένο ενδιαφέρον για παιχνίδια σε προσωπικούς υπολογιστές μπορεί να εξηγηθεί από την αυξημένη ανάγκη χρήσης τους για άλλες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, είναι πιο εύκολη η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από προσωπικούς υπολογιστές από ό,τι χρησιμοποιώντας φορητές συσκευές. Παρόλο που τα παιδιά περνούν ένα σημαντικό μέρος του χρόνου στο σπίτι, χρησιμοποιούν σοφά τους υπολογιστές και δεν αισθάνονται την ανάγκη να βυθιστούν σε βιντεοπαιχνίδια», σχολιάζει Kaspersky.

Να σημειωθεί ότι μείωση του ενδιαφέροντος των παιδιών για παιχνίδια αφορά μόνο συσκευές Windows, καθώς τα παιδιά είναι πιο πιθανό να παίξουν ηλεκτρονικά παιχνίδια σε υπολογιστές με Windows από ό,τι σε Mac. Αυτό συμβαίνει πιθανώς επειδή τα περισσότερα ηλεκτρονικά παιχνίδια κυκλοφορούν ειδικά για Windows. 

Θετικές εμπειρίες
Προκειμένου να διασφαλίσουν ότι το παιδί έχει θετικές εμπειρίες παιχνιδιού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Kaspersky προτείνει:

Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας ενημερώσουν αν βιώνουν κάτι που τα κάνει να αισθάνονται άβολα ή τα ενοχλεί ενώ παίζουν παιχνίδια. Σημειώστε ότι δεν έχουν όλα τα αρνητικά συναισθήματα αρνητικές συνέπειες. Για παράδειγμα, μπορεί να υπάρχουν καλά αποτελέσματα αν ένα παιδί δεν πετύχει σε κάτι και επιμένει να προσπαθεί να το διορθώσει, η υπομονή του βελτιώνεται.

Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας ξοδεύει σημαντικά λιγότερο χρόνο σε παιχνίδια στον υπολογιστή κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτο-απομόνωσης, προσπαθήστε να μάθετε γιατί. Συζητήστε μαζί του και προσπαθήστε να καταλάβετε ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει και βεβαιωθείτε ότι δεν έχει υπερφορτωθεί με σχολική εργασία: δείτε πώς αντιλαμβάνεται τις τρέχουσες συνθήκες.

Η εύρεση χρόνου για να παίξετε ηλεκτρονικά παιχνίδια με το παιδί σας θα σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη σχέση σας και να αυξήσετε την κατανόησή σας για το τι κάνει το παιδί σας στον ελεύθερο χρόνο του.


ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ