Έρευνες - Μελέτες

Το 57% των Ευρωπαίων πραγματοποίησε τις αγορές του online στο lockdown

commercecard1

Στην τεχνολογία στράφηκαν οι Ευρωπαίοι πολίτες την περίοδο του lockdown, προκειμένου να διατηρήσουν μια κάποια κανονικότητα στην επαγγελματική, αλλά και την κοινωνική τους ζωή. Οι αγορές έγιναν περισσότερο ψηφιακές, η διασκέδαση έγινε online, η εργασία έγινε digital, όπως άλλωστε και η εκπαίδευση.

Ρεκόρ αύξησης των συνδρομών σε διαδικτυακές υπηρεσίες οπτικοακουστικού περιεχομένου, όπως η παρακολούθηση ταινιώνΟι διαδικτυακές αγορές κέρδισαν έδαφος στις προτιμήσεις των πολιτών, ξεπερνώντας όλες τις υπόλοιπες μορφές συναλλαγών κατά τον τελευταίο μήνα, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους καταναλωτές (57%) δήλωσαν πως πραγματοποίησαν τις αγορές τους online. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ρεκόρ αύξησης των συνδρομών σε διαδικτυακές πλατφόρμες για τη παρακολούθηση μαθημάτων γυμναστικής ή ταινιών, καθώς και στις υπηρεσίες διαδικτυακής μάθησης.

Η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως ένας στους τρεις Ευρωπαίους (30%) ξοδεύει, πλέον, περισσότερα χρήματα σε εμπειρίες οπτικοακουστικού περιεχομένου. Σχεδόν δύο στους τρεις (58%) παρακολουθούν τηλεόραση ή ταινίες μέσω κάποιας online συνδρομητικής υπηρεσίας, το 26% συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα εκγύμνασης, ενώ το 24% έκανε χρήση ψηφιακών προγραμμάτων περιήγησης σε μουσεία ή άλλα αξιοθέατα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Ευρωπαίοι δήλωσαν πως χρησιμοποίησαν προς όφελος τους τον χρόνο που πέρασαν στο σπίτι, θεωρώντας τη συγκυρία ως μια ευκαιρία εξοικείωσης και χρήσης online εφαρμογών. Το 37% ξεκίνησε να πραγματοποιεί online τις διατραπεζικές συναλλαγές του, το 28% άρχισε να διαχειρίζεται την ιατροφαρμακευτική του περίθαλψη στο ψηφιακό περιβάλλον, ενώ το 31% να παρακολουθεί διαδικτυακά μαθήματα μαγειρικής. 

Τι αγόρασαν
Η έρευνα της Mastercard αποκαλύπτει πως οι διαδικτυακές συνήθειες στα ψώνια, φαίνεται να αντικατοπτρίζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές στις φυσικές αγορές. Τέσσερις στους πέντε (81%) αγοραστές δαπανούν χρόνο ψάχνοντας διαφορετικές ιστοσελίδες για να βρουν τη καλύτερη προσφορά, ενώ δύο στους τρεις (66%) να δημιουργούν τακτικά λίστες επιθυμιών χωρίς απαραίτητα να προχωρούν σε αγορά.  Οι μισοί από τους νέους αγοραστές στο Διαδίκτυο (51%) δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί, στις καταναλωτικές συνήθειες που έχουν και στον φυσικό κόσμο.

Σχεδόν όλοι (87%) είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι και πού ψωνίζουν στο διαδίκτυο, με το 65% των καταναλωτών να σημειώνει πως ανησυχεί μην πέσει θύμα διαδικτυακής απάτης ή “παραπλάνησης”. Για να παραμένουν ασφαλείς κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής αγοράς, τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους (81%) προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές από γνωστούς εμπόρους, με το 80% να αναφέρει πως δίνει προσοχή στην ασφάλεια της εκάστοτε ιστοσελίδας και τις κριτικές των υπόλοιπων αγοραστών, ενώ το ένα τρίτο (31%) να προχωράει σε προσωπική επικοινωνία πριν την πραγματοποίηση κάποιας αγοράς από νέο ή άγνωστο έμπορο. 

Πίνακας 1 

OI ΔΕΚΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ «LOCKDOWN»

1. Το 75% πραγματοποιούσε τακτικά βιντεοκλήσεις με την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους

2. Το 58% έχει διαδικτυακή συνδρομή στο Διαδίκτυο σε υπηρεσίες όπως το Netflix ή το Amazon Prime Video

3. Το 36% παρακολούθησε κωμικές σειρές ή προγράμματα stand-up comedy στο διαδίκτυο

4. Το 32% παρακολούθησε διαδικτυακές μουσικές συναυλίες

5. Το 31% έπαιξε βιντεοπαιχνίδια στο διαδίκτυο

6. Το 30% έκανε μαθήματα μαγειρικής ή μαγείρεψε συνταγές που έχει διαβάσει στο διαδίκτυο

7. Το 26% συμμετείχε σε διαδικτυακά μαθήματα γυμναστικής

8. Το 24% επισκέφθηκε διαδικτυακά μουσεία ή άλλες τοποθεσίες ενδιαφέροντος

9. Το 22% έμαθε μια νέα γλώσσα στο διαδίκτυο

10. Το 20% έπαιξε κουίζ με φίλους στο διαδίκτυο 

Πίνακας 2 

ΤΑ ΔΕΚΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ LOCKDOWN

1. Βιβλία 32%

2. Μαγειρικά σκεύη  22%

3. Βαφές Μαλλιών 19%

4. Επιτραπέζια παιχνίδια 18%

5. Παζλ 17%

6. Μηχανές κουρέματος 15%

7. Υπολογιστές / εξοπλισμός 13 %

8. Μαξιλάρια 13%

9. Αλτήρες / Όργανα γυμναστικής 13%

10. Τέχνες και χειροτεχνίες 12 %