Έρευνες - Μελέτες

Η παγκόσμια αγορά tablets, θύμα της πανδημίας του COVID-19

tablethands111

Υπό τη σκιά της πανδημίας του νέου κορωνοϊού κινήθηκαν οι πωλήσεις tablets κατά το 1ο τρίμηνο του 2020, με την αγορά να υποχωρεί κατά 18,2% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Η συνεχιζόμενη πανδημία του COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα να διατεθούν στη διεθνή αγορά 24,6 εκατομμύρια tablets, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC).

Οι πωλήσεις tablets στη διεθνή αγορά συνέχισαν να μειώνονται το 1ο τρίμηνο του 2020, καταγράφοντας πτώση 18,2%Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι αναλυτές στο “Worldwide Quarterly Tablet Tracker”, η αγορά είχε και τις φωτεινές της εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα οι detachable (αποσπώμενες) συσκευές, οι πωλήσεις των οποίων κινήθηκαν κόντρα στο ρεύμα της αγοράς, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση. Η κατηγορία των λεγόμενων “2-σε-1” συσκευών (πρακτικά συνδυάζει τη λογική των tablets και των laptops, λειτουργώντας ως φορητός υπολογιστής 2-σε-1) κατέγραψαν άνοδο κατά 56,8% το 1ο τρίμηνο του έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η άνοδος αυτή προήλθε, κυρίως, λόγω των συσκευών με λειτουργικό iOS, ενώ τα slate tablets είδαν τις αποστολές να μειώνονται κατά 36,4% σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2019.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple εξακολούθησε να είναι ο κορυφαίος πωλητής στην παγκόσμια αγορά, παρ’ όλο που ο μεγάλος αριθμός αποστολών καθ' όλη τη διάρκεια του 2019 και το κλείσιμο εργοστασίων κατά το 1ο τρίμηνο (λόγω του COVID-19) ανάγκασε την εταιρεία να μειώσει την παραγωγή της. Αυτό είχε μεν ως αποτέλεσμα τη συνολική πτώση των πωλήσεων κατά 30,4% το εξεταζόμενο διάστημα, ωστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να ηγείται στην αγορά των “2-σε-1” tablets, καθώς κάθε iPad - με εξαίρεση το “μίνι”- προσφέρει ένα αποσπώμενο πληκτρολόγιο. 

Η κατάταξη των εταιρειών
Η Samsung, από την πλευρά της, διατήρησε τη δεύτερη θέση στις παγκόσμιες πωλήσεις tablets, πετυχαίνοντας αύξηση αποστολών κατά 3,9% σε ετήσια βάση. “Ακόμη και με τη συνεχιζόμενη παγκόσμια κρίση, η εταιρεία κατάφερε να αποστείλει 5 εκατ. συσκευές tablets στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2020, καθώς πολλοί πελάτες κατέφυγαν στην αγορά συσκευών για ψηφιακή μάθηση και εργασία από το σπίτι. Η Samsung κυκλοφόρησε, επίσης, το Galaxy Tab S6 5G κι έγινε η πρώτη εταιρεία, που παρουσίασε 5G σε tablet, ωστόσο το μοντέλο δεν κυκλοφόρησε σε πολλές περιοχές”, σχολιάζουν οι αναλυτές.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πωλήσεις της Huawei διαμορφώθηκαν σε 3 εκατ. μονάδες το 1ο τρίμηνο του έτους, που συνιστά, ωστόσο, ετήσια πτώση κατά 8,3%. Πέραν των ειδικών συνθηκών που δημιούργησε στην αγορά η πανδημία του νέου κορωνοϊού, η Huawei έχει να αντιμετωπίσει ένα δυσμενές κλίμα στις εκτός Κίνας αγορές, λόγω της εμπορικής διαμάχης ΗΠΑ-Κίνας και της έλλειψης υποστήριξης από τις υπηρεσίες της Google.

Στο μεταξύ, στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2020, η Lenovo ανέβηκε στην τέταρτη θέση και ήταν μια από τις δύο εταιρείες στην πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών με θετική πρόσημο ανάπτυξης. Η εταιρεία απέστειλε διεθνώς 1,6 εκατ. tablets, που συνιστά ετήσια αύξηση κατά 1,9%, η οποία προήλθε κυρίως από την Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη, ενώ οι περισσότερες από τις άλλες περιοχές σημείωσαν πτώση.

Τέλος, η Amazon.com εξασφάλισε την πέμπτη θέση της κατάταξης, με μείωση πωλήσεων κατά 24,5%.